Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Har samme lyktene som deg faktisk, de er kule. Har du fått til å koble de slik at begge pærene lyser samtidig på langlys? Og ikke slik at den nærlys pæra slukker og fjernlys pæra tenner. Hvis du skjønner hva jeg mener.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har samme lyktene som deg faktisk, de er kule. Har du fått til å koble de slik at begge pærene lyser samtidig på langlys? Og ikke slik at den nærlys pæra slukker og fjernlys pæra tenner. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Hos meg så er fortsatt nærlyset tent når fjernlyset (de innerste) tenner. Hmm høres ut som du har en koblingsfeil av noe slag?

Med mindre din 850 er ifra før 95 da med de gamle type lyktene originalt. De har jo H4, og da er det normalt at nærlyset slokker når fjernlyset kommer på. Nyere 850 etter 95 har 2x H1, altså separate fjernlys.

Er sikkert mulig å koble om dette, men det har desverre ikke jeg peil på hvordan man gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en motorvask nå, det trengtes sårt, hehe. Så også at jeg må bytte bærekula på høyre side, bajs >:/ . Skal inn til byn og trøstespise litt italiensk is etterpå. :P

Pass på når dere tar motorvask på disse bilene at dere tar av toppdekselet (likegjerne før du begynner å vaske) og husker på å blåse godt ut alt vann som ligger nedi pluggropene etterpå! Ellers blir det liggende vann der nede, som igjen ruster, og etterhvert begynner motoren å fuske.

Har en følelse av at det er mange som bare sprayer på og spyler av og that`s it :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kjeda meg litt i stad så jeg holdt litt på med et av de evigvarende dilemmaene mine - Gule eller hvite (super-white seff) sideparklys

Så i kveld satt jeg inn hvite igjen :) :P

Bilde031.jpg

Slik så det ut med de gule:

DSC00179.jpg

Skulle vært bilde av de gule i mørket da men..hva mener dere?

Slang inn noen dioder jeg hadde liggende i skiltlyset òg da :P

Bilde032.jpg

Bilde033.jpg

Bilde034.jpg

Jises må få malt opp det skiltet.

*Glamongo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Da har jeg vært og sikra meg 4 eksemplarer av "kremen" av piggfrie vinterdekk

Nemlig Nokian Hakkapeliita RSI :)

hkplrsi_tuote_iso.jpg

I tillegg greide jeg å kantkjøre den ene sommerfelgen min på en sementkant i et parkeringshus i går da :(

Ble ikke så ille egentlig, dekka redda felgene ganske mye pga dimensjonen, så ble bare noen stygge riper helt på kanten, men fortsatt kjedelig. Det måtte jo komme :) Skal prøve å få polert det opp litt, mulig det funker...?

DSC00479.jpg

Vurderer å selge felgene forresten også for å prøve noe nytt neste år. Blir nok niceprice siden den ene nå er litt kantkjørt! Er også 4 Falken 235/40-17 dekk som holder hvertfall en halv sesong til, kanskje en hel. Kommer ann på hvor mye du kjører (jeg kjører mye) :) Så så si ifra hvis interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du disse med pigger ???

pris ?

Jepp! Men da heter de Nokian Hakkapeliitta 5. Kom best ut i test av piggdekk sammen med Michelin X Ice North (http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article1484067.ece) akkurat som RSI gjorde på piggfritt :) (http://forbruker.no/bil/article1484118.ece)

Jeg ga ca 3800,- ferdig pålagt for mine etter litt pruting. Lønner seg somregel å kjøpe på ei lokal sjappe istedet for nettet. Er det noe feil med dekket når du får det via postordre, er det mye mer styr, dessuten får du ofte omlegging i prisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men da heter de Nokian Hakkapeliitta 5. Kom best ut i test av piggdekk sammen med Michelin X Ice North (http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article1484067.ece) akkurat som RSI gjorde på piggfritt :) (http://forbruker.no/bil/article1484118.ece)

Jeg ga ca 3800,- ferdig pålagt for mine etter litt pruting. Lønner seg somregel å kjøpe på ei lokal sjappe istedet for nettet. Er det noe feil med dekket når du får det via postordre, er det mye mer styr, dessuten får du ofte omlegging i prisen ;)

Spar noen kroner å kjøp Nokian Hakkapelitta 4 istedet. 5 er ikke mye bedre, samme dekket utenom noe med at piggen er bittelitt annerledes. Men jeg vil anbefalle H4 hvertfall!:) Hatt det på 240`n for noen år siden, å det skal på 850`n igjen til vintern:)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff kjedlig det der..

skal vel gå ann å pusse det fint igjen. med fint pusse papir og gå over med chrome pusse sett.

Jepp, lagde en tråd på Bilpleie-forumet og fikk noen tips jeg skal teste i løpet av vinteren :)

Tok et bilde med park og spredere i går :D

07102007001.jpg

Snart blir det Xenon i sprederne også, er bare litt usikker på hvilken kelvin.

08102007001.jpg

Kjører seff Volvo og park+spredere på jobb og ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Stakk innom CB Elektro når jeg var i byen i dag og fikk lydguru`en til å kikke på det! Audison`en min var ikke laget for å drive subwoofere. Skulle den bli brukenes måtte jeg kjøpe filter, men bare dét kostet ca 2000kr!

Så da dro jeg til og kjøpte meg en Focal FP 1.800 monoblokk! =)) Fikk veldig god pris på den òg. Fikk guru`n til å stille den inn rett for meg, og fy faen, var som natt og dag, hehe! I tillegg har faktisk Volt`en på batteriet sluttet å synke hver gang det dunker, så da trenger jeg ikke bekymre meg for å handle inn kondensator heller ser det ut som :)

Tok noen bilder for de som vil se!

Emballasjen:

PA190025.jpg

Koblet opp utenfor butikken, klarte ikke vente hehe. Fulgte med fjernkontroll òg men har ikke satt den på enda :) Fulgte også med et ark hvor de hadde testa forsterkeren "for hånd" ;)

PA190025-1.jpg

PA190026.jpg

PA190028.jpg

PA190029.jpg

Ser ikke ut som jeg får brukt Audison`en mer :( Har noen Soundstream-høyttalere som må ha forsterker som jeg kunne kobla den opp mot, men de får ikke plass i døra! Bah

PA190027.jpg

Hvis noen kunne tenke seg Audison`en (og evt. Soundstream-høyttalerne) så selger jeg dem til en god pris.

Forsterkeren har jeg hatt til testing fordi jeg var litt skeptisk, og der var alt i orden ;) I tillegg følger det med ubrukt fjernkontroll til Gain som jeg har kjøpt! Kosta faen meg 600kr bare den

Takker for all hjelp jeg har fått! :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider