Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

når det gjelder orginallampene, så vurderte jeg å bygge om til xenon, men kjøpte heller disse. fungerer helt konge, å kan ikke samenlignes med vanlige H1 pærer.

DSCF0694.jpg

Har Xenon både i nær- og fjernlys, så nedgradering blir uaktuelt :)

Men hvor kjøpte du pærene? Vurderer å putte Xenon i sprederne også, men finner jeg noen bra "blå" halogenpærer så går jeg kanskje heller for det..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bestemt meg for å gi klarglass-settet en sjangse til, etter å ha reingjort sidelyktene grundig innvendig hehe, det hjalp kan man si! Fikk pussa vekk mye av grønngulfargen med vaskekluten faktisk ;) Må bare finne ut en løsning så de ikke dugger så fælt og samler seg med vann hele tida!

Men nå blir det 6000k Xenon i sprederne neste! (siden diodene i hovedlykta er ca 6000k ;) ), og diode som sprer lyset rundt i reflektorkoppen i sidelysa! :) Prøvde nemlig med vanlig diode, men det blei bare en prikk, ikke no pent.

Noen som har erfaringer med disse:

X-D LIGHT T-10 SINGLE LED LENS SPREAD 2-PACK WHIT

unlgt501236.jpg

Sprer de lysa rundt litt?

I tillegg bytter jeg ut 35w Xenon`en i fjernlyset med 50w Xenon :happyhappy: Da burde det vel bli bra!

Handler forresten av han karen her:

FINN torget - 35W og 55W Xenon Kit i H1 H3 og H7. På lager. Sender raskt!

Synes han har veldig bra prisnivå i forhold til andre som selger samme type sett og ofte tar dobbelt så mye for det! I tillegg har han god service. Jeg anbefaler han ihvertfall trygt videre, har bare positiv erfaring ;) Har hatt settene jeg har nå i ett år og ikke hatt noe problem. Han har byttet leverandør etter dette til et som visstnok skal være enda bedre dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger 55W Xenon-kit`et som skal erstatte 35W Xenon-kit`et i fjernlysa klart til å slenges på :) Har liggende nye 6000k pærer til det gamle kit`et, som jeg slenger ned i sprederne! Langlys og nærlys velger jeg å fortsette med 4300k.

DSC00494.jpg

DSC00495.jpg

DSC00496.jpg

Er bare litt spent på åssen jeg skal få det til, med den rare "koppen" av metall lokket bak sprederne er bygd opp av, og ledningssurret med H3. Hmz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00498.jpg

Se så søt!

DSC00499.jpg

For et ræva kamera jeg har.. diodene i lykta og pærene på sida er liksom blå da hallo? :win Spørs om ikke før- og etter-bildene av xenon i sprederne blir en fiasko uansett :P

DSC00501.jpg

"Skal vi kose?? Tihi"

DSC00500.jpg

DSC00502.jpg

Nærlys. Med fjernlyset på blei alt bare hvitt :S lol omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 55w Xenon`ene på i fjernlyset!

Her er det 55w på venstre side og 35w på høyre

Bilde020.jpg

55w fjern kontra 35w nær, begge 4300k

Bilde021.jpg

Bilde022.jpg

Igang med sprederne (6000k), satt i på høyresida :P Litt forskjell kan man si

Bilde023.jpg

Ferdig!

Bilde025.jpg

Nærlys+spredere

Bilde026-1.jpg

Fulltlys!

Bilde028-1.jpg

Bilde027.jpg

Jævli kaldt det var ute når jeg var ferdig gitt :)

Bilde029.jpg

Skal slenge opp et bilde av åssen det lyser på veien etterhvert! 55w var hakket bedre enn 35w, men ikke sånn supervilt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D Lekte meg litt med videokamera på telefon den siste biten opp til garasjen :) Skulle egentlig filme hvordan lysa lyste, men det blei jo helt rævva lys på kamera i forhold :/ Kan jo se de som vil :P

YouTube - Volvo 850 Turbo sucking and fucking on titz

Nabo`n har visst fått opp julelysa og?! lol :D (Han kjører 940 Turbo, i vår del av bygda er det Volvo Parking Only!;) )

Også kjøpte jeg fet discokule når jeg var i Sverige i dag! :D

Bilde031-1.jpg

he he natta!:???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fin bil du har, jeg synes at orginallyktene passet mest til din bil.. de klarglass lyktene med svart inni var lit mye siden at bilen er svart fra før.

Men det er jo din bil. å ikke jeg som skal bestemme,

bare min smak :)

Nårtid får du deg R-fanger ?

Det blir bra når du får deg det ! ;)

Mvh Adrian

Volvo 245 Turbo 81

Polaris RMK 155" 600Ho 07

Massey Ferguson 4355 03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har, jeg synes at orginallyktene passet mest til din bil.. de klarglass lyktene med svart inni var lit mye siden at bilen er svart fra før.

Men det er jo din bil. å ikke jeg som skal bestemme,

bare min smak :)

Nårtid får du deg R-fanger ?

Det blir bra når du får deg det ! ;)

Hehe, det "lyktedilemmaet" går jeg gjennom hver eneste dag :P Har litt lyst til å sette på originallyktene igjen, kanskje med noen øyelokk. De lyser jo mye bedre og

Ang R fanger så blir det nok noe av nærmere sommeren håper jeg! :) Hvor mye kommer det på ferdig lakkert sånn cirkus? Tar seg bra ut ialfall!

fornøyd med disse xenon kittene ????

har kjøpt denne typen selv ... har ikke fått montert det ennå !

noen komentarer om disse kitta?

Jeg er veldig fornøyd med de jeg hadde fra før av, husker ikke hva de heter men det står lenger bak i tråden her :)

Det jeg gjorde nå var jo at jeg flytta fulltlys-kit`et ned i sprederne, og kjøpte et nytt 50W kit til fulltlysene. De funker bra de også, men de bruker relativt lang tid på å tenne skikkelig, sikkert pga at disse er 50W. Til gjengjeld lyser de enda hvitere enn nærlysa, selvom begge deler er 4300k. Kobler man opp med relè har jeg hørt at tenntiden synker litt! Men det har ikke jeg orka å bry meg med hehe:P Kanskje jeg burde gjort det

Vurderer å bytte ut pærene i nærlyset til 6000k, begynner å bli litt lei av det lilla-hvitaktige lyset 4300k 35w gir :)

Haha hadde vært fett med xenon i ryggelysa :D Xenonnerd hehe

Satt å tenkte på en helt annen ting, ang. musikk i bilen!;

Hva om man har en bærbar PC, så skaffer man seg en billader og trådløst internett fra NetCom/Telehor. Så kjøper man seg en FM-sender. Vips så har man tilgang til alt av nettradioer, musikk på nett, mp3 osv ;) Hadde det vært en idè maybe? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handla av han duden som du har handla av , men har ikke fått ennå , venter i full spenning....

kjøpte

1 sett med 35 w h1

1 sett med 55 w h1

1 sett med 35 w h3 :P

intresant å fått sett noen bilder på hvordan du har kobla

xenon på sprederne ....

ang det med rele !

hvor skal du i såfall koble ett ekstra rele ?

hvordan blir det bedre av den grunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handla av han duden som du har handla av , men har ikke fått ennå , venter i full spenning....

kjøpte

1 sett med 35 w h1

1 sett med 55 w h1

1 sett med 35 w h3 :P

intresant å fått sett noen bilder på hvordan du har kobla

xenon på sprederne ....

ang det med rele !

hvor skal du i såfall koble ett ekstra rele ?

hvordan blir det bedre av den grunn ?

Hehe, sprederne ja..de var et eventyr i seg selv! Skulle ta bilder av åssen jeg gjorde det men gikk tom for strøm :/ Det endte veffal med at jeg tok av "koppen" bak og voldtok den skikkelig med drillen. Det blei så fucked-up at det ikke fungerte å bruke pakning-dingsen som fulgte med, så den blei erstatta med masse elektrotape :P Passe jalla, men det fungerer hehe.

Ang. relèet så måtte det blitt på fulltlyset isåfall, rett fra batteri og bruke den vanlige kretsen som styrestrøm. Men samtidig skjønner jeg egentlig ikke helt hvordan det kan hjelpe, for pæra har jo allerede tent så jeg ville tro det var den som var "flaskehalsen"...tror han fyren jeg prata med snakka litt over hodet sitt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider