Gå til innhold

Trenger hjelp til L3314. Vet det er feil forum men.

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

Halla.

 

I morra skal jeg til Grimstad å kikke på en Volvo L3314 Valp.

 

Den er EU-ok, og sånn, men jeg har ikke peiling på hva jeg skal se etter på en såpass gammel bil, og de er jo ganske forskjellige fra en 240... ;)

 

Noen glupe hjerner her som har peiling på hva som er viktig å se etter?

 

:)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett :-)

EDIT:

 

åja, er en volvo felt du skal se på :P

 

http://volvooffroadklub.dk/tekforum.htm

http://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_L-3314N

 

du kan jo ringe de her:

http://www.hofbilopphuggeri.no/volvo.htm

 

de vet sikkert hva du bør se etter :-)

jeg er også intr. i info om felt, da med tanke på:

tåler drivlinjen mye??

 

tenk å ha litt effekt i en volvo felt da, må være rått!

 

ville ringt de her også:

http://www.olav-teigen.no/volvo.htm

 

 

SE DENNE TRÅDEN >>> http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=43410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett :-)

EDIT:

 

åja, er en volvo felt du skal se på :P

 

http://volvooffroadklub.dk/tekforum.htm

http://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_L-3314N

 

du kan jo ringe de her:

http://www.hofbilopphuggeri.no/volvo.htm

 

de vet sikkert hva du bør se etter :-)

jeg er også intr. i info om felt, da med tanke på:

tåler drivlinjen mye??

 

tenk å ha litt effekt i en volvo felt da, må være rått!

 

ville ringt de her også:

http://www.olav-teigen.no/volvo.htm

 

Takker for det. :) Men håper noen her inne har noen bra tips, pleier som regel det...

 

Drivlinja må jo tåle en del? Og med frihjulsnav kan den jo kjøres med RWD. ;)

 

Har vært med på mye villmannskjøring med Valp, og det er en ideel sommerbil! ikke mange cab'er som er registrert for 7 personer!

 

Angående trimming, så er det ganske dårlig plass til motoren under der. Men så et sted på nettet, en som heiv på doble webere på den, er jo en B20. :)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. :) Men håper noen her inne har noen bra tips, pleier som regel det...

 

Drivlinja må jo tåle en del? Og med frihjulsnav kan den jo kjøres med RWD. ;)

 

Har vært med på mye villmannskjøring med Valp, og det er en ideel sommerbil! ikke mange cab'er som er registrert for 7 personer!

 

Angående trimming, så er det ganske dårlig plass til motoren under der. Men så et sted på nettet, en som heiv på doble webere på den, er jo en B20. :)

 

iflg. folk på offroad.no skal det gå å hive nedi b230, om du tar med clutchhuset.

blir noe trangt!! beste var visst å få tak i clutchhus til m40..

 

men, du får jo trimmet b18-b20 også da, feks. http://www.kgtrimning.com

 

edit:

http://www.terrangbil.net/info.asp?category=32 har en del info..

 

Er vist Dana 44 akslinger i felt'en, som vil si du får kjøpt LSD differ, nye!

Finnes mange biler du kan ta felger fra, ref. denne tråden: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=64730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får titte etter rust i gulvet i fotbrønnene til vognfører og forsetepassasjer, dekkene bør være gode - også det på reservehjulet. Duken bør være hel og uten sprekker. Kjenn etter slark i ratt/forstilling. Ubalanse i dekk/felg kan gi store slitasjer i ledd og foringer. Alt det elektriske bør fungere, sjekk varmeapparater og stridsbelysning også. Motor og drivverk må du lytte til og føle på under kjøreturen, prøv 4wd-systemet og reduksjonsgiret. Det skal være diffbrems bak på disse, sjekk om den virker. Vær obs på lekkasjer fra clutch- og bremsepumpe.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får titte etter rust i gulvet i fotbrønnene til vognfører og forsetepassasjer, dekkene bør være gode - også det på reservehjulet. Duken bør være hel og uten sprekker. Kjenn etter slark i ratt/forstilling. Ubalanse i dekk/felg kan gi store slitasjer i ledd og foringer. Alt det elektriske bør fungere, sjekk varmeapparater og stridsbelysning også. Motor og drivverk må du lytte til og føle på under kjøreturen, prøv 4wd-systemet og reduksjonsgiret. Det skal være diffbrems bak på disse, sjekk om den virker. Vær obs på lekkasjer fra clutch- og bremsepumpe.

 

 

Reodor F

 

Der var karen som kan sine saker! :)

 

Takk! :D

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår