Gå til innhold

2.0l 16v ras

Ranger emnet

Corrado16v

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by GolfG60Syncro

Du får jo den kompen du vil etter å ha plana toppen, da.... Det er jo bare å bruke feitere toppakning.... Skal du plane på metervis eller.........? :D

Nettop derfor jeg spør! fordi de fleste har mer peiling på motor enn meg. Jeg kan bare forholde meg til det jeg er blitt fortalt, men hvis det går ann skal jeg høre med han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vag

Du skriver at ventiler er vraket og toppen må slipes og det ikke går. Hvorfor ikke bare ny topp og ventiler? må være billigere?

Mulig ikke jeg fikk med alt ovenfor?

Tror han mente at det ikke var noe vits, siden resten av motoren ikke var i den tilstanden den skulle være. Det var mulig sa han, men det var ikke vits ettersom resten kunne rase hvert øyeblikk. Det ble billigere i lengden å bytte motor ble jeg fortalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var i molde på treff klarte jeg å avlive motoren i cab`n, toppen sprakk, topp pakning og stempel fjærer gikk føyken. (campingvogn bak gjør underverker på tempereraturer) Fikk tak i brukt topp, slipte ventiler og ventil seter, nye stempel fjærer og nye råde lager pluss div simmringer/pakninger/reg reim sats. kostnad uten topp 2400kr. Det var en 1.9 turbo diesel, delene er nok ikke noe særlig dyrere til din? Er verdt å undersøke?

www.grevling.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado16v

Tror han mente at det ikke var noe vits, siden resten av motoren ikke var i den tilstanden den skulle være. Det var mulig sa han, men det var ikke vits ettersom resten kunne rase hvert øyeblikk. Det ble billigere i lengden å bytte motor ble jeg fortalt

Hva er km.stand ?

Har bilen kokt noe jævelig ?

Hvilket verksted har du vert hos ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tak i motor til deg. Maken til den som sitter der. 86000km, komplett ledningsnett og innsprut. Selges kun hel for 6000kr... ikke så mye å lure på egentlig? Er bare å komme og hente, tlf 90728516 for mere spørsmål. Jeg hadde annonse på den i vår, fikk solgt den og hvis´n fikk 6 var´n til salgs igjen....

www.grevling.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider