Gå til innhold

2.0l 16v ras

Ranger emnet

Corrado16v

Anbefalte innlegg

hmm..

30mm er vel ikke så mye senking på en corrado? dessuten er vel fjærer som har sittet på en bil i et par år blitt litt myke og sånt!? har vel mest lyst på noe stive saker når jeg først orker å senke den ;)

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Corrado16v

men tilbake til topic. Har bestemt meg for å skru fra hverandre motoren og sjekke om det er noe vits i å fikse på den. skal skru den fra hverandre selv, men ikke sammen igjen. Noe spes jeg må passe på når jeg tar det fra hverandre?

Ja selv om du ikke skal sette den sammen så behold orden på sakene. Det kan hende du kan bruke noen av delene senere f.eks.

Det viktigste er å holde orden på lagerbukkene til råden, kammene og veivakslinen. De må tilbake på samme sted etter overhalingen da de er tilpasset hverandre. Ta å merk alt før du løsner da blir det ikke rot.

Hvis du skal ta ut kammene så må også kamløfterene komme tilbake på samme sted som opprinnelig.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RSG60: er det 16" eller 17" du har på bilen da? og, hvordan er det med stivheten på de fjærene? er dem så myke at man kan presse skjermbuene ned på dekk-kanten? det var nemlig det jeg sleit mest med før jeg bytta til de superduper høye fjærene jeg har nå bak.. at dekkene bak tar så jævla mye i skjermbuen..

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran var det aldrei noe problem, men bak tok dekket i litt i de verste humpene.. på høyre side. men når jeg brukte gummiklosser mellom fjørene bak for å stive de av var det ikke noe problem.

kjører på 16X7,5 et35. Dekk 205/50 r16 (skulle egentlig vert 205/45).

Det er TUV godkjente fjærer, men biltilsynet ville ikke godkjenne dem fordi du måtte redusere max tillat akselvekt bak med 60kg..

Så de var nok litt i mykeste laget bak ja.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

jeg skal tenke litt på de der fjærene, 400 kr. er jo såpass billig at det ikke gjør noe om jeg ikke blir fornøyd engang.. :P

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! når di først skal senke den må du jo gjøre det med stil,

jeg har senket g60 min 80mm-60mm, går fint det,

når du først skal senke den må det jo gjøres ordntlig,

det får du godkjent også, min er er godkjent med det senkesette

pluss 8*18" felger.

Du kan få den korte spoileren i norge på et vw audi verksted, den koster ca 1200kr, jobber på vw audi verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho.. 80/60??

Det hørtes litt drøyt ut for veiene her i byen værtfall!! har du bilde av bilen kansje? jeg har vurdert 60/60 senking.. men da må jeg bytte dempere også, er så kjipt å gjøre det når jeg har nye gassdempere på bilen fra før!

ex 89' Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matsremi

RSG60: er det 16" eller 17" du har på bilen da? og, hvordan er det med stivheten på de fjærene? er dem så myke at man kan presse skjermbuene ned på dekk-kanten? det var nemlig det jeg sleit mest med før jeg bytta til de superduper høye fjærene jeg har nå bak.. at dekkene bak tar så jævla mye i skjermbuen..

kjører på gule koni og inter alloy blir stiv og fin kan jeg love deg! Felgene jeg kjører på er 7,5*17" og du må ha spacere ellers ødlegger du innerskjermen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider