matsremi Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 hmm.. 30mm er vel ikke så mye senking på en corrado? dessuten er vel fjærer som har sittet på en bil i et par år blitt litt myke og sånt!? har vel mest lyst på noe stive saker når jeg først orker å senke den ;) Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Greit det, her er et bilde av hvor mye 30mm senking er: Det er ganske behagelig oppsett, og med gassdempere skal de vere veldig bra, men du velger jo selv:) Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 det som er faen er den orginale frontleppa hvis man har orginal frontfanger. Uansett hvor mye/lite man senker så slår den neppå av ingenting. vet det finns en leppe som ikke bygger så langt ned, må prøve å skaffe en sånn Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 men tilbake til topic. Har bestemt meg for å skru fra hverandre motoren og sjekke om det er noe vits i å fikse på den. skal skru den fra hverandre selv, men ikke sammen igjen. Noe spes jeg må passe på når jeg tar det fra hverandre? Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Frontleppe: du kan jo alltids få tak i ei fra USA, dei bygger mindre. Har aldrei har problem med RS fangeren min heler, ikke på fartshumper engang, og nå er den senket ca 50-60cm foran. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 ja, eller bare investere i en rs fanger, så slipper jeg den leppa i det hele tatt Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by Corrado16v men tilbake til topic. Har bestemt meg for å skru fra hverandre motoren og sjekke om det er noe vits i å fikse på den. skal skru den fra hverandre selv, men ikke sammen igjen. Noe spes jeg må passe på når jeg tar det fra hverandre? Ja selv om du ikke skal sette den sammen så behold orden på sakene. Det kan hende du kan bruke noen av delene senere f.eks. Det viktigste er å holde orden på lagerbukkene til råden, kammene og veivakslinen. De må tilbake på samme sted etter overhalingen da de er tilpasset hverandre. Ta å merk alt før du løsner da blir det ikke rot. Hvis du skal ta ut kammene så må også kamløfterene komme tilbake på samme sted som opprinnelig. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 ok, takker. Har ikke mest erfaring med motor akkurat. Hørtes ut som jeg ikke burde prøve dette alene :D Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 vis du nu først demonterer motoren så bytter du vel ut lager i motoren..:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 RSG60: er det 16" eller 17" du har på bilen da? og, hvordan er det med stivheten på de fjærene? er dem så myke at man kan presse skjermbuene ned på dekk-kanten? det var nemlig det jeg sleit mest med før jeg bytta til de superduper høye fjærene jeg har nå bak.. at dekkene bak tar så jævla mye i skjermbuen.. Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Foran var det aldrei noe problem, men bak tok dekket i litt i de verste humpene.. på høyre side. men når jeg brukte gummiklosser mellom fjørene bak for å stive de av var det ikke noe problem. kjører på 16X7,5 et35. Dekk 205/50 r16 (skulle egentlig vert 205/45). Det er TUV godkjente fjærer, men biltilsynet ville ikke godkjenne dem fordi du måtte redusere max tillat akselvekt bak med 60kg.. Så de var nok litt i mykeste laget bak ja. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 hmm.. jeg skal tenke litt på de der fjærene, 400 kr. er jo såpass billig at det ikke gjør noe om jeg ikke blir fornøyd engang.. :P Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k-70 Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Hei!! når di først skal senke den må du jo gjøre det med stil, jeg har senket g60 min 80mm-60mm, går fint det, når du først skal senke den må det jo gjøres ordntlig, det får du godkjent også, min er er godkjent med det senkesette pluss 8*18" felger. Du kan få den korte spoileren i norge på et vw audi verksted, den koster ca 1200kr, jobber på vw audi verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 hoho.. 80/60?? Det hørtes litt drøyt ut for veiene her i byen værtfall!! har du bilde av bilen kansje? jeg har vurdert 60/60 senking.. men da må jeg bytte dempere også, er så kjipt å gjøre det når jeg har nye gassdempere på bilen fra før! Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by matsremi RSG60: er det 16" eller 17" du har på bilen da? og, hvordan er det med stivheten på de fjærene? er dem så myke at man kan presse skjermbuene ned på dekk-kanten? det var nemlig det jeg sleit mest med før jeg bytta til de superduper høye fjærene jeg har nå bak.. at dekkene bak tar så jævla mye i skjermbuen.. kjører på gule koni og inter alloy blir stiv og fin kan jeg love deg! Felgene jeg kjører på er 7,5*17" og du må ha spacere ellers ødlegger du innerskjermen! Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.