Gå til innhold

Kenwood KDC-PSW9531 vs. Pioneer DEH-P88RS

Ranger emnet

kfk_sorenso

Anbefalte innlegg

Kenwood KDC-PSW9531 eller Pioneer DEH-P88RS.

Hvem av disse spillerne bør jeg kjøpe?

Ser at http://www.megabillig.no selger DEH-P880RS (Premier USA versjonen av DEH-P88RS, men med oddetallradio) til 3000 kr.

Men må si jeg har mest lyst på den europeiske versjonen som heter DEH-P88RS og har RDS radio, da jeg hører mye på radio.

Har sammenlignet en del, men ser at Kenwood KDC-PSW9531 og Pioneer DEH-P88RS har mye av det samme funksjonsmessig.

Noen som har hatt både Pioneer og Kenwood som kan si noe om logikken på menyer etc, vil ha en spiller som er oversiktlig med ikke for mye juggel og sånn, men det vil jeg ikke tro noen av disse spillerne som jeg nevner her har...

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood er litt undervurdert, jeg ville hørt på begge

Hører mye bra om Kenwood. Men har liksom alltid trodd at Pioneer er tingen, men vet ikke. Har ikke tilgang til å få sett på spillerne før jeg eventuelt kjøper...

Har tenkt til å bygge et anlegg med høykvalitetskomponenter etterhvert. Så tenkte å gå til innkjøp av en spiller til å begyne med.

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spillere er såpass i utvikling som de er, så kan det være litt lurere å begynne med f.eks høyttalere. Du vil nok ikke merke forskjell på en high end sub fra 2006 og 2007, mens det ofte kommer nye merker og bedre spillere hver måned i motsetning til høyttaler komponenter.. (såsant du ikke har alle høvdingene nå og klare til bruk:))

Dette er iallefall mitt syn. Du kan også kjøpe brukt, det er en billig og BRA løsning i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe eksakt om disse to spillerene. Men når det gjelder Alpine vs Pioneer så har en kompis av mæ en Alpine IVA 300 (sånn med motorisert skjerm å sånt) mens æ sjøl har en Pioneer Avic X1BT.

Min Pioneer kjennes faktisk litt billig ut i forhold, å når en spiller til 21 høvdinger føles billig så sir det jo endel om byggekvaliteten til Alpine.

Alpine spilleren hannes var også mye enklere å forstå seg på. Alle menyene på den var langt mer "logisk" enn på Avic'en. Nu e det jo endel flere funkskjoner på avic'en, som navigasjon osv men læll...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe eksakt om disse to spillerene. Men når det gjelder Alpine vs Pioneer så har en kompis av mæ en Alpine IVA 300 (sånn med motorisert skjerm å sånt) mens æ sjøl har en Pioneer Avic X1BT.

Min Pioneer kjennes faktisk litt billig ut i forhold, å når en spiller til 21 høvdinger føles billig så sir det jo endel om byggekvaliteten til Alpine.

Alpine spilleren hannes var også mye enklere å forstå seg på. Alle menyene på den var langt mer "logisk" enn på Avic'en. Nu e det jo endel flere funkskjoner på avic'en, som navigasjon osv men læll...

ok, så alpine har både bedre kvalitet og menyer på spillernesine enn pioneer. da tenker jeg at jeg går for alpine isteden.. har de mye bedre lyd også?

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg vært over en god del spillere av alle de 3 typene. Må si jeg liker Pioneer best. Gjorde det samme som deg, undersøkte litt om forskjellige ting før jeg kjøpte, og endte opp med en knall god Pioneer spiller, som jeg fortsatt er fornøyd med!

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spillere er såpass i utvikling som de er, så kan det være litt lurere å begynne med f.eks høyttalere. Du vil nok ikke merke forskjell på en high end sub fra 2006 og 2007, mens det ofte kommer nye merker og bedre spillere hver måned i motsetning til høyttaler komponenter.. (såsant du ikke har alle høvdingene nå og klare til bruk:))

Dette er iallefall mitt syn. Du kan også kjøpe brukt, det er en billig og BRA løsning i mange tilfeller.

Hehe.. ja det mener du det, men det er som med bilstereo som andre systemer det yter ikke bedre enn det svakeste ledd å har du en spiller som ikke klarer å spiller like bra eller bedre enn forsterkerene og høytalerene i bilen så mister du mye av potensialet til resten av anlegget i bilen, dessuten så hjelper det ikke å ha de grommeste høytalerene som kan kjøpes for penger om ikke forsterkeren eller spilleren klarer å spille like bra som høytaleren, har du da feks. en forsterker fra biltema blir ikke lyden så veldig mye bedre enn biltema lyd. Thats a fact.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider