Bullit Skrevet August 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Er en helt vill 1,8 motor på hele 95 erkeengelske hester.. Bilen går rimelig godt, da den ikke veier stort og en sitter veldig nærme bakken:D Kun panseret som er i aluminium, kun de tidlige modellene som hadde dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 da jeg så bildene dine minte deg meg litt om da jeg og pappa restaurerte en 1964 Austin Healey mk3 3000 Den blei ganske strøken, og gikk ganske radig også... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Tror jeg har kjørt en bil som ligner en del på dette. Mg fra -65 tror jeg. Overdrive og greier. Deilig og cruise rundt med vinden i håret :) Faktisk fin lyd i motoren også. Lykke til med prosjektet Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Takker for det. Nå må jeg godsnakke litt med oppretterne/lakkererne og få en grei pris på det... Blir mye jobbing i kald garasje i vinter :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Bullit Blir mye jobbing i kald garasje i vinter :( Bare tenk på de deilige sommer dagene som kommer til neste år du, tenk å kjøre MG da. Ja, da er det vært å stå mange vintre ute i kulda å fryse ;) Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sublime Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Lekkert! Drar nok greit den der... ;-) Siter www.bimmers.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Nice ride det der.....men det er ingen BMW ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 og det er han vel mer enn glad nok for... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Februar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Har fått fingern ut og jobbet litt mer på MG`n. Fått dratt ut motoren og girkassen, så en god vask i motorrommet, varmeapparatet er også demontert og skal bli oppgradert, og ledningsnettet har blitt dratt vekk. Har også fått sandblåst alle stedene der det har vært litt overflaterust, samt fått slengt på skjermer, dører og panser så at den er klar for å sendes opp til karosserien for retting og lakkering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Ser du står på! Det er lurest å få lakket dører. panser kuffert lokk og bil hver for seg. Det blir en penere jobb og mindte lakkstøv å ergre seg over etterpå. Tips: I panseret og hengslene ble det borret fire hull på fabrikken når panseret var tillpasset. etter at skallet var lakket. så tok man av panseret og monterte motor , rør og ledningsnett. da var det bare å sette inn fire pinner i hullene og skru til. uten å justere etterpå. Er det hull i panseret ( der du skrur fast hengslene ) er det sannsynlig at det er det originale panseret. Lykke til Hilsen Truls Som Har en 67 MGB roadster i garasjen og kjører 67 MGB GT til dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Kommer til å bli en fin sommerbil dette Bullit. Når kan vi vente oss bilder av en nylakket MGB? Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Takker for respons:) Ser ikke ut som mailvarslingen min fungerer skikkelig, derav det trege svaret. Å få bilen opp på oppretterverkstedet har tatt mye lengre tid enn antatt, som alt annet når en restaurerer.... Grunnet stor pågang på verkstedet der oppe. Har nå ca. 2-3 uker på meg på å få flyttet bilen, siden min far har solgt huset og jeg antar at de nye eierne ikke er så hypp på å ha en MGb stående i garasjen sin:( Skal opp å mase på folka til uka og håper på å få litt fortgang i prosessen. Har selvfølgelig lavet ned med snø her idag, men håper dette forsvinner fort som fy, for å ha bilen på henger i dette været er jeg ikke spesiellt hypp på. Skal sjekke det med hullene i panseret, vet iallefall at det er et alu panser og håper jo på at det er det orginale :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Endelig fått bilen opp til oppretterverkstedet (hurra for meg..) skal opp å kikke litt imorra og se om de i det hele tatt har begynt på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 har en kamerat som holder på med an akkurat likedant bil... han har fått lakket den british racing green og overhalt motor og gir.. har bare å montere den sammen i gjenn så er den klar.. gleder meg til å få prøve kjørt den vogna.. lykke til vider med prosjektet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Så nå at bilen faktisk har stått rundt 1,5år på karosseriverkstedet nå ifølge det siste innlegget mitt, hehe. De gode nyhetene er at det faktisk har skjedd litt siden sist. Noe bra og noe dårlig. Etter nedsliping av karosseriet, fant en mye gammel morro for å si det slik. Endel dårlige reprasjoner på bakskjermene møtte dagens lys, samt en gammel skade i høyre forskjem. Dette har nå blitt fikset, men tok sin tid. Bakskjermene har blitt tinnet, sparklet og lagt et lag med fyller på, så nå er de så gode som nye. Høyre forskjem måtte vi gå litt mer drastisk til verks på, og kuttet ut en liten del av skjermen for å sveise inn nytt og så tinne. Hullene til Picknick baggen er blitt sveiset igjen, siden denne bilen ikke kom med dette orginalt og bilen ser mye penere ut uten. Skal få tatt litt bilder for å oppdatere tråden litt så fort jeg kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.