Gå til innhold

A MGb is reborn!

Ranger emnet


Bullit

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da jeg så bildene dine minte deg meg litt om da jeg og pappa restaurerte en 1964 Austin Healey mk3 3000 Den blei ganske strøken, og gikk ganske radig også...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Blir mye jobbing i kald garasje i vinter :(

 

Bare tenk på de deilige sommer dagene som kommer til neste år du, tenk å kjøre MG da. Ja, da er det vært å stå mange vintre ute i kulda å fryse ;)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har fått fingern ut og jobbet litt mer på MG`n. Fått dratt ut motoren og girkassen, så en god vask i motorrommet, varmeapparatet er også demontert og skal bli oppgradert, og ledningsnettet har blitt dratt vekk. Har også fått sandblåst alle stedene der det har vært litt overflaterust, samt fått slengt på skjermer, dører og panser så at den er klar for å sendes opp til karosserien for retting og lakkering.

MG_008.jpg

MG_010.jpg

MG_013.jpg

MG_007.jpg

MG_008.jpg

MG_003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du står på!

 

Det er lurest å få lakket dører. panser kuffert lokk og bil hver for seg. Det blir en penere jobb og mindte lakkstøv å ergre seg over etterpå. Tips: I panseret og hengslene ble det borret fire hull på fabrikken når panseret var tillpasset. etter at skallet var lakket. så tok man av panseret og monterte motor , rør og ledningsnett. da var det bare å sette inn fire pinner i hullene og skru til. uten å justere etterpå. Er det hull i panseret ( der du skrur fast hengslene ) er det sannsynlig at det er det originale panseret.

Lykke til

 

 

Hilsen Truls

 

Som Har en 67 MGB roadster i garasjen og kjører 67 MGB GT til dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takker for respons:) Ser ikke ut som mailvarslingen min fungerer skikkelig, derav det trege svaret. Å få bilen opp på oppretterverkstedet har tatt mye lengre tid enn antatt, som alt annet når en restaurerer.... Grunnet stor pågang på verkstedet der oppe. Har nå ca. 2-3 uker på meg på å få flyttet bilen, siden min far har solgt huset og jeg antar at de nye eierne ikke er så hypp på å ha en MGb stående i garasjen sin:( Skal opp å mase på folka til uka og håper på å få litt fortgang i prosessen. Har selvfølgelig lavet ned med snø her idag, men håper dette forsvinner fort som fy, for å ha bilen på henger i dette været er jeg ikke spesiellt hypp på. Skal sjekke det med hullene i panseret, vet iallefall at det er et alu panser og håper jo på at det er det orginale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Så nå at bilen faktisk har stått rundt 1,5år på karosseriverkstedet nå ifølge det siste innlegget mitt, hehe.

De gode nyhetene er at det faktisk har skjedd litt siden sist. Noe bra og noe dårlig. Etter nedsliping av karosseriet, fant en mye gammel morro for å si det slik. Endel dårlige reprasjoner på bakskjermene møtte dagens lys, samt en gammel skade i høyre forskjem. Dette har nå blitt fikset, men tok sin tid. Bakskjermene har blitt tinnet, sparklet og lagt et lag med fyller på, så nå er de så gode som nye. Høyre forskjem måtte vi gå litt mer drastisk til verks på, og kuttet ut en liten del av skjermen for å sveise inn nytt og så tinne. Hullene til Picknick baggen er blitt sveiset igjen, siden denne bilen ikke kom med dette orginalt og bilen ser mye penere ut uten.

Skal få tatt litt bilder for å oppdatere tråden litt så fort jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår