CumsteR Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Noen som vet hvor mye den 3.0 24V R som sitter i Omega 3000 veier? Selve motoren med grenrør, starter, dynamo osv... Og er dette noe man kan trimme opp til nivået til en M3 motor eller er ikke noe å satse på? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertone Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Tror den veier rundt 230-240kg komplett. Hvilken M3 motor mener du? Skal ikke så forferdelig mye til for å trimme til 300hk, en del vil det selvsagt koste, men trimming koster. 350hk er også mulig med enda noen titusen i påkost. Siter x Opel Lotus Omega, prosjekt x Opel Zafira OPC x Opel Combo 2.0 16v turbo x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging) x BMW S38B38 (turbobygging pågår) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Blokka på 24v og 12v er lik?er den blokka ganske solid?Leste meg til at noen finner at kompressor mata orginal 24v til ca.280hk og dette holdt helt fint. Orginale råder ,stempler, osv. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 ja har vært borti d der litt i tyskland ... å d skal vest funke som krutt ... er selv ikke så veldi begeistra for kompressor ... liker heller turbo ... men du skal vist få en ferdi kompressorpakke til disse motorene for en fornufting pegng mener jeg Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 En c30se kan man ta ut ca 400 + (mulig mere)hester på uten overladning...blir dyrt da. Se f.eks denne linken fra http://www.risse-motorsport.dehttp://www.risse-motorsport.de/shop_motor_tuning/dohc/index.shtml Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 ja ikke sant ... godt at ikke risse-motor e gal i haue i alle fall:fatality: :driving :drive2 Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 de er veldig trimmingsvillige. Du får snakke med John Magne på JMA.no eller magnus på Protrim.no De som har målt sier motoren veier 250 kg med alt påmontert Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 JMA.no har en omega 3.0 24v med turbo de har 277hk ved 0.25bar! har vert med i den, går rimelig godt. de lager turbo kit til deg http://www.jma.no Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 tenk deg en sånn motor ved0.5-0.6bar... 350+? Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Orginal innmat i motor? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Den skal visst fint tåle 350 med orginal innmat.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 skulle gjerne likt og vite hvor du fikk de tallene fra-? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 protrim, jma og andre som har gjort dette før!;) Men som magnus på protrim sa, at går man for 400, så spiller man lotto med stemplene.. hehe.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 hehe :) jeg tror jeg hadde bytte stempler og råder, før jeg hadde pasert 300hk Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 når det koster fra 15-30k for det, så kan man godt vente litt!:D Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.