Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da må jeg vel oppdatere..

 

Etter bytte av girkasse til m46, fikk jeg en oljelekkasje på girkassen. I OD-delen. Måtte faktisk ta av girkassen fra motoren for å bytte OD-delen, da denne var knekt i noen deler.. :p

 

Så nå har jeg ikke oljelekk fra girkassen. Tror ikke det er noe fra motor heller..

 

Ang trykkrør, så skal jeg begynne å bygge på den motoren ganske snart. Vurderer å dreie av stemplene litt osv.. Skikkelige trykkrør har jeg allerede gått til anskaffelse av. Mener det er 2.5"

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dreiing av stempler kommer i andre omgang.. Nå er jeg bare ute etter å få motoren til å funke 100% før jeg gjør andre endringer..

 

Nei, har ikke fått gasseren nei.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er prosjekt motorbytte satt igang igjen for 2. gang..

 

Nå håper jeg at jeg får turboen til å lade litt trykk lengre enn til forgasseren, da jeg har gått til anskaffelse av en trykktett turbogasser samt r-sport bensinpumpen.

 

Eneste jeg mangler for å få motoren HELT komplett, er det T-stykket som skal stå i hullet til oljetrykksgiveren for å gi olje til turboen.. Ingen som har dette noen steder her oppe. Noen som vet av en nettbutikk der dem selger slikt?

 

Uansett, har fått bilen inn i garasjen, å demontert fronten samt tømt kjølesystemet og demontert det.. Nå er det bare å skru løs mellomaksling etc å løfte motoren ut.. Litt vask og lakk, og inn med B21AT..

 

Lurer forresten også på hvordan den orginale intercooleren står plassert.. Noen som har bilder av dette? Så ingen logiske plasser den kunne plasseres med tanke på at radiatoren står iveien...

 

 

Kommer vel med endel bilder senere idag.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk.. Får som sagt håpe det blir fres av motoren denne gang.. Fikk jo ikke ladetrykk forrige gang jeg hadde motoren i, grunnet forgasseren ikke var tett, så nå blir det vel litt mer fres enn det noen gang har vært i den gamle 244'en.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Nymotoren er kommet på plass og greier.. Eneste jeg har igjen før den er HELT montert, er girkassetravers + mellomaksling og girstang.. Bortsett fra det, er det radiator, IC og trykkrørene. Etter det igjen, er den helt ferdig.. Får se hvor mye mikkmakk det blir med montering og tilpassing av IC.. Blir det mye tull, kjører jeg uten i første omgang..

 

Blir forresten dårlig med bilder, da jeg ikke finner laderen til digikameraet.. :(

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Nymotoren er kommet på plass og greier.. Eneste jeg har igjen før den er HELT montert, er girkassetravers + mellomaksling og girstang.. Bortsett fra det, er det radiator, IC og trykkrørene. Etter det igjen, er den helt ferdig.. Får se hvor mye mikkmakk det blir med montering og tilpassing av IC.. Blir det mye tull, kjører jeg uten i første omgang..

 

Blir forresten dårlig med bilder, da jeg ikke finner laderen til digikameraet.. :(

 

 

Hei!

 

Hvis det er den Original cooler Du handlet hos Meg så skal den stå der radiator står nå, også skal radiator flytter et steg nermere motor, Du må handle braketter på Volvo! :)

 

Blir bra!

 

Lykke til!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er den cooleren ja.. Har fått med meg at den må stå der radiator egentlig skal stå, men grunnet lite gass på mig-sveiseren, blei det ikke laga noen fester til radiatoren.. Men det kommer vel i neste rekke.. Får man kjøpt fester slik at man får festa radiatoren nærmere motor forresten, eller må det bli hjemmemekk?

 

Uansett.. Må først få fyrt opp maskinen.. Den starta forsåvidt litt i går, men døde ut og ville ikke starte mer.. Har fordeleren løs, så kan vri den alle veier, men ikke tegn til start fordet.. Den er å lukter litt av og til, men ikke nok til at den fyrer.. Tror jeg skal bytte fordeler. Er ikke 100% sikker på at alt er sånn som det skal være nedi der.. :b Er forresten stift-tenning!!! :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren klar og bilen er så å si ferdig.. Bare synd motoren ikke vil starte.. :( Har bytta fordeler til en jeg veit funker, men skjedde fint lite fordet.. Alle hjulene står nøyaktig på merkene.. Pluggene blir våte og dem gir i fra seg gnist.. Hva skjer? :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår