Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå i de seneste dagene holdt på med å fikse feiler som jeg fikk på EU-kontroll.. Eneste jeg har igjen er å lufte bremser nå. Har fremdeles det problemet at den ryker endel.. Hvordan få den til å ryke mindre? Har ikke en skru under flottørkammeret som noen nevte her en plass...

 

Trenger også hjelp til å finne ut hvor mye de skruene skal justeres på. (Den som er på innsuget rett foran gasser, å den som er på høyre side av gassseren når du står på siden å ser mot eksosmanifolden). Hadde vært fint om noen hadde sagt hvor mange runder de skruene skal skrues på.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en kjenning av meg.. Madsen bil ellernoe i havnegata. Ca vegg i vegg med sykkel å motor.. Jeg fikk 2'er for ujevn motorgange pga eksosanlegget datt av å motoren ikke fikk motstand.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har glemt av denne tråden jeg.. :P

 

Må vel til med en liten update her..

 

Det jeg har gjort nå, er å fått skilt å godkjent bilen.. :D

 

Idag har jeg holdt på å bytte ut diverse brune deksel til svarte. Ble MYE bedre.. :p

 

Holder også på med å montere litt stereo.. Skal ha 3 6*9 i hattehyllen, 1 5-6" i hver bakdør, og tweetere øverst i hjørnet på frontruta på hver side. Har org høytalerene i dørene foran. (30watt) :D

 

Har også en 1000watts 12" sub, 1600watts Forsterker til subben, og en 1000watts forsterker til hattehyllen og bakdørene. Vil tro det blir grei lyd av det. :)

 

Har også byttet motor til en b21 med høykomp. stempler, så har et ganske greit bunndrag. Skal sette sammen en b23a eller en b21a, å montere på turbo. Tror jeg tar b21a. Tør ikke gå så drastisk til verks på b23. Den skal det gjøres noe annet med.. :)

 

Får man kjøpt kit for å bygge om en A-gasser til trykk-gasser på volvo? Evt pris...?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med kommentarer her altså.. :P

 

 

Uans.. Har fått montert inn det meste av stereo. Tror ikke jeg gidder å lage hull i dørene til høytalere.. Og de 100watterene jeg har i hattehylla nå, funker enda, så har ikke gjort noe der heller..

 

Idag har jeg også byttet til instrumenthus med hvite skiver å turteller. Turtelleren er litt snål, men funker sånn ca hele tiden. Var bare idag, at den snurra noen runder for mye rundt inni der. Lå på turtallsperra som er på 5400rpm, å turtelleren økte til 7000rpm og fortsatte mot 1000 igjen.. Etter det, ble den hengende rett ned. Åsså plutselig kom den til seg selv igjen. Viser bare 500rpm for mye nå. :p

 

Skal også bytte til 86mod speil og muligens sote rutene idag.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg gjort en god del egentlig.. Har byttet til instrumenthus med hvite skiver og turteller, byttet til 86mod speil, lakka VOLVO på panseret, fått en god del større oljelekkasje som jeg ikke finner ut hvor kommer fra, Tenkte å pusse ned felgene og lakke dem. (orginale volvo alufelger).

 

Bilder:

 

Gamle instrumenthuset:

DSCN1700.jpg

 

Nye huset:

DSCN1701.jpg

 

Oljelekkasjen:

DSCN1695.jpg

 

DSCN1698.jpg

 

Skal nå til helga stappe inn en turbomotor. B21a med ettermontert turbo. Kommer til å lade rundt 0.4-0.5 bar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i garasjen og klargjort toppen til turbomotoren..

 

Er D-kam bedre enn A forresten?

 

Her er ihvertfall noen bilder:

 

DSCN1706.jpg

 

Portet utblåsningen litt..

DSCN1707.jpg

 

 

DSCN1708.jpg

 

 

Hva skal jeg med denne egentlig? Kan jeg blinde den? Den med de små slangene på altså.

DSCN1711.jpg

 

 

Bilder av turboen:

DSCN1704.jpg

 

DSCN1705.jpg

 

 

Orginal bakfjær VS kappa:

DSCN1710.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår