Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Da har jeg byttet foringene i hele forstillinga til superflex. Har også satt på senkefjærer foran.. Noe som forsåvidt var et helvette siden jeg ikke hadde rett verktøy.. Så da måtte jeg lage.. :p Ble ganske så bra i forstillinga syns jeg.. Har pusset vekk all rustbeskytten som var på bærebruen, fjærbein etc og lagt på nytt + lakk. Ble bedre enn forventet..

 

Når pengene plutselig finner på å strømme inn på kontoen, blir det Bilstein CS og superflex i bakakslingen...

 

Her er noen bilder fra dagens og gårdagens arbeid:

 

 

 

Foringene som ikke ville ut, ble brent ut:

DSCN1839.jpg

 

DSCN1840.jpg

 

 

Fjærbeinet før puss, lakk og senkefjær:

DSCN1841.jpg

 

 

Etter:

DSCN1842.jpg

 

 

Bærebrua på plass med nye foringer og lakk:

DSCN1843.jpg

 

DSCN1844.jpg

 

 

Synes forresten at det var rart at senkefjæra foran er like lang som ei orginal ei.. :p

 

DSCN1845.jpg

 

 

Før montering av fjærbein:

DSCN1846.jpg

 

 

Etter:

DSCN1847.jpg

 

DSCN1848.jpg

 

 

Må få meg mer motor snart, sånn at jeg kan slite flere bakdekk.. Går sakte med disse...

 

DSCN1849.jpg

 

 

Har forresten en stygg oljelekkasje jeg ikke finner ut hvor den kommer fra.. Har byttet tettingen i veiva og kammen foran og alt der er tett.. Har mistanke om tettinga i veiva i bakkant, men mener jeg bytta den også..

 

DSCN1851.jpg

 

DSCN1852.jpg

 

 

Det perfekte verktøy til å ta av fjær/dempere foran:

DSCN1853.jpg

 

 

 

Kommentarer?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Må vel oppdatere her litt... :P

 

Holder på å bytte girkasse nå. Skal sette på en M46 da den M45 jeg hadde, bare fikk 2 gir + reversj til slutt.. :p

 

Fant også ut når jeg lå under der å skulle til å skru av mellomakslingen hvorfor jeg har hatt vibrasjoner i større hastighet enn 70km/t.. Skruene på festet til gir/mellomaksel var ikke fast. Skrudde av muttrene med hendene..

 

Skal også fikse en oljelekkasje jeg ikke vet hvor er...Tror den er i bakkant av veiva da det sikkert rant en halv liter olje ut av clutch-huset da jeg delte girkassen fra motoren.. Så da fant jeg årsaken til hvorfor den slura så når jeg burnet i 2.gir. :p

 

Holder på å spare opp til Bilstein ClubSport dempere rundt om til bilen også, da den sårt trenger nye dempere.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det var "teit" gjort med rulle og alt det, men når jeg lakka den hadde jeg verken kompressor eller sprøyte, så da brukte jeg det jeg hadde. Har planer om å få den sprøytelakka nå i vinter. Bilen skal ihvertfall ribbes helt ned igjen, pusses god og fjerne litt rust som har kommet av at varmeapp. har et hull i radiator..

 

Har jo også fått tak i en ganske stor kompressor nå. 110L og mange HK.. :p Bruker under minuttet på å lade seg fullt opp ihvertfall. Så nå mangler jeg bare sprøyte. Kommer vel til jul det, vil jeg tro. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor tenker du på? Den turbosaken jeg hadde montert ei stund? Den er isåfall demontert igjen, å har montert inn en b230a. Blir bedre turbomotor med tiden. Enten ET eller FK/FT. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare en B21AT jeg hadde der.. Helt orginal B21 som jeg monterte turbo på. Tok den ut pga jeg plagdes mye med motoren. Fikk ikke ordentlig ladetrykk. Var rett over 0 bar. Ikke 0.1bar engang.. :p Hadde også problemer med at forgasseren ikke var tett.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var girkassen oppe.. Brukte rett under en halvtime på å sette den fast i motoren og skru fast alle skruene. Var rimelig tungt aleine, men det funket fint. :) Har et lite triks på girkassebytte nå.. :P

 

Uansett. Synes clutchen var litt "hard". Var som fjærene på trykkplata holdt skikkelig igjen å dytta til det dem makta når man slapp clutchen. Ikke vet jeg.. :b

 

Skal legge opp "hurtigmekk" av overdrive'en idag, og få fikset vannlekkasjen inni bilen. Skal også av med tettingen i forkant av veiva for å se etter lekkasje, da det er noe oljete rundt der.

 

Fikk tak i greie vinterdekk i går til en rimelig billig penge, så da må jeg få lagt om dem idag også. Satser på å få bilen ut i dag. Nå som snøen er kommet, må jeg jo sjekke om lamelldiffen enda er like god som den har brukt å vært. Har litt ulyder baki der når jeg tar piruetter i 2.gir. Mulig det er noe annet enn bakakslingen. Så at ene demperen ikke har det helt godt bak. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår