Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Jepp.. Alt er 100% rett.. Vet ikke feilen jeg.. :S

 

Den fyrte til å begynne med..Gikk kanskje i ett min.. Å så døde den.. å siden har den vært død.. Pluggene gnister og det stinker bensin, så jeg vet ikke hva som kan være galt siden alt er slik det skal være..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres jo rart ut.. Du er 110% sikker på at tenningsrekkefølgen er riktig? i såfall, er alle kablene riktige? hjelper ikke om rekke følgen er riktig om den tenner på cyl 2 når den skulle tent på cyl 4 om du skjønner. Sett stempele i cyl 1 i ØD, å sjekk så at rotor i fordeler peker mot tennkabelen som går til cyl 1.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4354% sikker på at tenninga er riktig.. Den fyrte og gikk veldig fint i starten som sagt.. Og reg.reima er også rett.. MAX en tann feil om den skulle være feil.. Men uansett, så skal den jo fyre selv om reima er ei tann feil..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alt er 100% rett og gnisten er sterk så får motoren din aalt for mye bensin.. drukner rett og slett..

 

F.eks: Sjekka at nålventil i flottørkammer stenger helt..

 

Jeg tror feilen er her også! :) Hvis du sier den gnister, rett rekkefølge, rett tenning og våte plugger, så er det for mye bensin.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så om jeg tar av bensinslangen til gasseren og sprayer startgass i innsuget, skal den starte? Hva kan være årsaken til at den får for mye bensin??

 

Pluggene er rimelig våte ja.. å alt annet er i rett rekkefølge og på merkene, så eneste er jo at det for mye bensin... Skal få sjekket opp dette..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasseren funker knall den.. Kjørte med den på den forrige motoren.. Så den er justert å fin den.. Men kan jo være som Aceofspades at nålventilen i flottørkammeret ikke stenger helt.. Skal ihvertfall sjekke dette..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, den startet i starten.. Åsså gikk den ei stund før den stoppet. Virket først som om flottørkammeret gikk tomt ellernoe.. Men tok av bensinslangen, å bensinpumpa pumpa bensin, å det gikk an å blåse inn gjennom bensin inn til gasseren og pluggene var våte, så er jo et tegn på for mye bensin eller ingen gnist.. Men pluggene gnister. Ikke så mye som dem burde gjøre, men det er ihvertfall gnist der.. Målte kompen også. Nåla la seg på 90kpi eller hva det stod på det instrumentet..

 

 

God jul ja.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger kan gi opp også..

 

Selv om de gnister så kan gnisten være for svak til at den starter..

 

Har vært borti dette på andre motorer! bilen ble verre og verre helt til den ikke startet mere. et sett med nye plugger og den var helt fin igjen

 

Kan også sjekke om gnisten fra coil er sterk nok ved å holde coilledning mot jord og kjøre bilen på starteren. Gnisten skal hoppe 1-2 cm til jord

 

God jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Får prøve å bytte plugger også da..

 

Ang coilledning, får jo strøm i meg om jeg holder i den vel? Fått det før ihvertfall.. :P Trur ikke jeg tør gjøre sånt flere ganger.. Har forresten prøvd å bytte coil.. Uten hell..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Får prøve å bytte plugger også da..

 

Ang coilledning, får jo strøm i meg om jeg holder i den vel? Fått det før ihvertfall.. :P Trur ikke jeg tør gjøre sånt flere ganger.. Har forresten prøvd å bytte coil.. Uten hell..

 

Hehe.. du får strøm ja! sef.! :D

Ikke hold den med hendene,men bruk en f.eks en tang med isolerte/gummikledde håndtak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår