Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp en innkorta 1031 bakaksel fra 240 å så sett i en truetrac.

Det jeg har tenkt til iallfall. Da får du jo skivebremser å;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen til 240 er endel breiere enn amazonakslingen, så uten å korte den blir den vel i lengste laget.. Har dog sett folk som har fått til å kjøre med 240aksel på amazon. Mener også at man får tak i sperre til amazonakslingen.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg vel oppdatere litt her.. Har nå brukt volvoen godt ei stund nå.. Den er SINNSYKT lettstarta på kald motor.. Bruker ikke choke engang. :b

 

På varm motor derimot.. må file på starteren til batteriet nesten er tomt.. Aner ikke hva som er galt jeg.. Den bruker også å hakke litt når jeg gir bånn gass.. Virker som om det er noe galt med tenninga, men den skal være rett justert. Er kun hopping når jeg kjører sakte i 2.gir, for så å gi bunn pedal.. :s

 

Må også få stilt inn anlegget igjen.. Er noe rart der.. Subbene høres ut som dem er helt arabisk, men er vel bare innstillingene på forsterkerene som er årsaken der..

 

Har også lagt om til sommerdekk.. 205/40-R15 å greier.. :)

Planlegger å tone rutene foran også.. Vurdere 4% lysgjennomtrenging da jeg har det på alle rutene bak, men purken er jo ikke så glad i slikt.. Får se hva som skjer..

 

Må også få gjort noe med lysene.. Kan ikke slå av lysene uten å ha tenninga av, og har heller ikke parklys.. Er likt lys i alle 3 innstillingene.. Når jeg har tenninga på, og bryteren på 0, er det vanlig lys som om bryteren skulle stått på hakk 3.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjer igrunn utrolig lite for tiden med 244'en da jeg holder på å bygge opp en bilcrossbil, og har nettopp restaurert ei campingvogn.. I dag tenkte jeg å få montert på slepekrok på volvoen, slik at jeg kan dra vogn! :D

 

Ellers så funker igrunn bilen greit. Må få justert tenninga samt forgasseren da den bruker MYE mer bensin enn den skal.. Målte den på bykjøring.. 1.6L/mila.. Må være lekkasje en plass.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder skal jeg få fyrt opp i løpet av morgen dagen.. Da har jeg forhåpentligvis fått kroken på.. Har holdt på med campingvogna i hele dag.. Montert skikkelig party anlegg.. :D

 

2 * 6x9'ere på 400Watt hver, 2 * 5" på 250Watt hver + en forsterker på 1000Watt og ett batteri til. Ble sånn tålig bra det.

 

 

Spalex, er nok ikke foten som er for tung nei.. Kjørte faktisk ganske så fint når jeg målte den. Har sett at det er noe søl under bensinpumpa, så mulig den begynner å bli lekk.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spalex, er nok ikke foten som er for tung nei.. Kjørte faktisk ganske så fint når jeg målte den. Har sett at det er noe søl under bensinpumpa, så mulig den begynner å bli lekk.. :|"

det sier de alle

nei bare kødder hehe

Du har ikke vurdert å sette en 350 i denne da?

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke falt deg inn at det ikke evt. ikke bare er bensinlekkasje,men at forgasseren din forer den stakkars motoren din med sinnsykt mye bensin!

 

Er jo ikke fordi motoren er så i utrolig bra stand at den starter rålett når den er kald UTEN choke. Den får så mye bensin uten choke at den starter sikker uten choke i -50 :)

 

Derfor er den følgelig også tungstartet når den er varm. Er rimelig sikker på at du må holde full gass for å få den til å starte. Dette for å få tørket pluggene såpass at de makter å levere en liten gnist.

ved å holde full gass vil den starte enklere hvertfall..

 

Selvfølgelig vil den fuske også når du trør gassen i bånn... Den blir jo omtrent druknet!

 

Prøv med en annen gasser eller helst bytt til ny nål og sete og se over resten,juster inn forgasseren korrekt og sett tenninga riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe feil med forgasseren.. Den var overhalt for kort tid siden fant jeg ut.. Men mulig dysa er oppborra... Skal det stå 2.0 dyse eller 2.5 dyse i gulkorkgasserene?

 

Motoren er ikke så tungstarta at jeg må holde full gass.. Er nok at jeg tar den ett par runder på starteren når den er varm. Når den er kald, trenger den ikke en runde engang..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår