Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

zetec16, ah.. Hva heter du forresten? Ivar har ikke så veldig mange kjentfolk som bor i harstad.. :b

Han gjør vel som han alltid gjør han.. jobber, fester, jobber, fester... :P Var på fest sammen med han i helga.. :b

Han er ikke medlem her nei.. Såvidt han klarer å slå på en datamaskin, så.. :)

Uansett, joda, kesol, blir nok turbomotortid snart, men trenger penger.. Koster vet du.. ;b

hei sein å svar skjønna du. Heter Ben. kjenner ivar fra den tida da han gikk på skole her.ser tøfft ut det nye prosjektet ditt.:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Fra harstad bilglass..?

Joda, det nye prosjektet kommer til å bli tøft.. :D

Å på grunn av 242'en, har 244'en blitt satt til side.. Skal på EU-kontroll på torsdag da.. Håper den går gjennom uten 2'er feiler.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Må vel oppdatere litt her.. Er ei stund siden sist.. :p

Bilen glei rett gjennom eu-kontrollen.. Hadde en 1'er-feil.. Pæra i blinklyset på skjermen var gåen, noe jeg hadde oversett.. Ellers gikk den rett gjennom.. :D

Har også hatt sykt mye tull med motoren.. Men ser ut som jeg har fått det delvis fiksa nå.. Eneste er at jeg har litt tenningsbank på lavt turtall i 4.gir i bakker.. Er vel egentlig ikke litt tenningsbank, men endel.. Rakler i hele motoren.. :p Tenninga er på ca 10-12 grader ved 1500rpm uten vaccum tilkoblet fordeleren.. Skjønner ikke problemet jeg.. Solenoiden på innsuget stenger også når jeg skrur av motoren..

Har også noe sykt med stikkflammer/svart røyk når jeg trår inn clutchen og legger gassen opp til turtallsperra.. Smeller og står i baki der.. Er ikke noe tull ellers med motoren bortsett fra overnevnte problemer.. :p

Har også litt elektriskproblemer som jeg ikke blir klok på.. Sikringer smelter, men ryker aldri.. Er ikke spenning (V) eller Ampere over sikringskursen der sikringene smelter.. Wtf? :p

Har jo el-vinduer x4, der jeg kun kan styre førervinduet fra bryterpanelet i døra.. Kan åpne alle vinduer, men er kun førervinduet som lukker seg igjen med normal hastighet.. Når jeg åpner f.eks bakdørvinduet, går det kjapt ned, men ca 0.5cm pr. 2.sek opp.. Styrer jeg samme vindu fra bryteren i døra vinduet står i, funker det helt topp.. :|

Montert nye dempere har jeg også. Kjøpte justerbare konidempere av en her på forumet.. Ble en helt annen bil å kjøre.. :D

Nå mangler det bare polyforinger i bakakselen, da det skrangler litt baki der med jevne mellomrom.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skulle bare visst.. Nye opplevelser hver dag omtrent.. :p

Hørtes forresten at den stakkars girkassen starta å hyle litt med hjulspinn i 3.gir idag.. :| Tror det har noe med rivstart på asfalt i sommer å gjøre.. Den fikk kjørt seg litt da.. Har jo org. sperre itillegg, så er jo ganske greit feste på tørr asfalt. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Må vel oppdatere litt i ny å ne her også.. :p

Uansett, har fått diverse feiler på bilen som jeg har måtte retta på.. Den rareste feilen var når forsterkeren gikk opp i røyk.. :p

Uansett, har fått tak i orginale ekstralys som jeg holder på å montere bak grillen nå. Ble ganske så bra, med tanke på plassering og slikt..

Legger ut bilder senere idag.. :)

Har også forferdelig lyst å flytte batteriet bak, men har ikke akkurat så mye arbeidslyst nå, når det er ca 10 kalde i garasjen.. :p Får se hva som skjer når det blir varmere i været..

Har også sendt epost til Statens Vegvesen ang godkjenning på ombygging til B230FK/FT og senking, men fikk en sur å gretten mail tilbake om at jeg måtte snakke med min lokale stasjon, da dem på teknisk som jeg sendte mailen til ikke skjønte noen ting, og hadde aldri hørt om slik ombygging..? (WTF) :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til bilder nå, Digger den Harry tassen din:D

Hehe, Det er jo også et svar og få:P

Men noen her på forumet har snakket om en lov som skulle komme 2009? Om at det skulle bli større vansker og få godkjent FK/FT i 2førr under 89, Hørt noe om det?

Tim Bjerkelund

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster opp bildene nå, så dem kommer om få strakser.. :p

Joda, den harry tassen min er....harry den.. :b Blir nok den første og siste harrye 240'en jeg har ihvertfall.. Er lei av alt "harryutstyret"..

Uansett, ja, hørte noen rykter ang det, derfor jeg sendte søknaden før 1.januar 09.. Men det hjalp jo lite.. :b

Men er ingen som kan hverken bekrefte eller avkrefte det ryktet jeg har hørt ihvertfall, så tror neppe det er noe vanskeligere enn før.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var overraska over passformen der.. Har kun modda minimalt på festene som fulgte med. Har bare kappa dem i 2 og sveist inn en bit på ca 5cm, samt bøyd enden slik at den ble i 90 grader.. :) Så skrudde jeg dem fast i skruehullene jeg har festa oljekjøleren i. :)

Tror nok ikke jeg kommer til å kvitte meg med dem enda.. Dem kledde bilen så fint, med tanke på usa-fronten. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor varm garasje er kjekt ja... Synd jeg ikke har det.. Har jo en vedovn stående her i leiligheta som skal ned i garasjen, men har liksom ikke plass til noen jævla vedovn nede der.. :p

Må vente til vår-reingjøringa kommer.. :)

Idag skal jeg ihvertfall få ferdig lyktene og slikt, samt tappe olje av diffen og girkassen å muligens motor da oljeskift er en god ting, selv om jeg bytta for 3-5000km siden.. Når man har ca 200L gir/diff olje samt 300L motorolje, er skiftintervallene korte.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider