Gå til innhold

Golf 2 GTI 16v

Ranger emnet


r-andrmy

Anbefalte innlegg

Kvassere kammer, grenrør, konfilter, portet og planet topp. Skal gi deg opp mot 180-190hk om jeg ikke tar helt feil... Skal hvertfall gi en 90hk omtrent 160hk..

 

Nja, såpass mye? Ikke det at jeg har så mye peiling på Volkswagens 16v'ere i utgangspunktet, men det hørtes kanskje litt optimistisk ut? konfilter vil ikke gi mye effekt, neppe grenrør heller. Den billigste modifikasjonen er kanskje de-cat (ble 16v'ene levert med cat, eller hadde de ikke dette kanskje?), derimot kammer og portet samt planet topp vil vel gi en del effekt. Men 70 hk effektøkning fra en 90-hk?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller eit skikkeligt innsatsfilter og borr hull i luftfilter boksen for lyden sin skyld.

filter og grenrør gir ikkje mykje hk i seg sjølv men viss man har kvassere kammer, og porting så vil skikkeligt filter og eit bra grenrør egne seg. men 180-190hk hk på ein vanlig 16v er kansje mulig. er jo 139hk orginalt på kr motoren og 129hk på PL (tall ifra dobbel wober).

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller eit skikkeligt innsatsfilter og borr hull i luftfilter boksen for lyden sin skyld.

filter og grenrør gir ikkje mykje hk i seg sjølv men viss man har kvassere kammer, og porting så vil skikkeligt filter og eit bra grenrør egne seg. men 180-190hk hk på ein vanlig 16v er kansje mulig. er jo 139hk orginalt på kr motoren og 129hk på PL (tall ifra dobbel wober).

 

Jepp, 139 hk er intet dårlig utgangspunkt i seg selv. Kammer er jo ikke gratis det er heller ikke porting eller planing. 180-190 hk er ikke umulig, men Volkswagens KR er vel ikke kjent for å være utrolig trimvennelig heller, eller? For å si det slik, det blir vel fort noen kroner.

Det skal vel være mulig å bryte 200-barrieren ganske lett med forsterket og forbedret innmat, eller?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

142-150hk på orginal kr motor?? og da utan noko modifikasjoner?? det var nytt for meg vertfall.

 

men skal du ha bilen til å gå raskere så fjern baumen og hjula som ligger i baksetet;)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er PL motor så er vel KR kammer det billigste trimtrikset.

Hulboring av luftfilter boks koster heller ikke mange kronene...

 

Alle orginale KR motorene jeg har sett bremsepapirer på ligger mellom 142-150hk så det er jo ganske brukbart utgangspunkt.

 

Det holder å bytte innsugskammen, ettersom eksoskammene er like på KR og PL.

 

Konfilter ser jeg er nevnt ovenfor, men det utgår, ettersom K-Jet er et mekanisk sprut (med mindre man vil gå for den dyre konverteringsløsninga til en eller annen engelsk tuner). Personlig ville jeg heller gått for et K&N platefilter i kombinasjon med perforert luftfilterboks. Bilen går ikke så voldsomt mye bedre, men bomullsfilteret har en del bedre gjennomstrømning, så motoren blir mer turtallsvillig. Varver lett PL-motoren min til halv tank på flatmark i 5. med K&N-filteret i boksen. Med Tema papirelementet jeg har nå fikk jeg ikke turtellernåla ned i tankmåleren da jeg var i Tyskland sist, gitt;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk nesten billigere å sette turbo på den!

 

å begynne med kammer og porting osv vil koste DYRT i forhold til hva det gir

 

det originale innsprutet gir seg vel på rundt 180+ hk.. etter det må det til litt mer kontrollerte saker (les, digifant/datasprut)

 

200hk i en 1.8 16v KR motor uten noen form for overtrykk høres relativt optimistisk ut desverre! uansett hvor mye man porter!

 

er nok mulig, men da må man igjen bytte innsprutet.. leverer ikke nok bensin rett og slett

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår