Gå til innhold

Innbrudd i bil

Ranger emnet

TBI

Anbefalte innlegg

Fikk en ikke riktig så hyggelig gjest i min bursdag på

lørdag.

I rundt halv tolv tiden skulle jeg kjøre ned til byen på kaffe besøk. Runder hjørnet der bilen står og ser at det sitter en mann i bilen og tukler. Bilen - en 98mod Audi A4 1.9TDI Quattro, som er min fars. -Lånte denne til å dra et flyttelass da min ikke har hengerfeste ..

Nærmer meg, og ser at han sitter med en leather-man liknende sak og sager/tukler med tenningen. Banker på ruten og får

mannen ut. Får madammen til å ringe Politiet samtidig

som hun roper på en nabo for å få hjelp.

Mannen i bilen virket rolig i begynnelsen, men etter en liten stund så legger han plutselig på sprang ..

Jeg løp etter han og etter litt tok jeg han igjen og la han i bakken.

Han ble litt småkrakilsk men etter litt bryting fikk jeg lagt

han på magen med armen bøyd bak ryggen. Naboen hjalp

meg å holde han fast til politiet kom.

Da politiet kom og la han i jern kunne jeg ikke gjøre annet enn å takke dem så meget for at alle kunne komme. Hyggelig med stort selskap ;) -Kom med 2biler og 4uniformerte. Mange onkler.

Narkisen var storkjenning av onkel. Hadde samme natta rasert en bil i nabolaget. Hadde 12saker på "vent" og over 100 saker på seg fra før av. Var forøvrig 43år ..

Tenningslåsen er totalødelagt.

Er fortsatt mulig å benytte bilen, men bare såvidt.

Masse skrammer rundt om kring i bilen.

Alt som var i bilen var kastet omkring. Hadde noe klær og diverse.

Lurer på hva taksten blir. Håper på liten eller ingen egenandel.

Skal prøve og hive opp bilder etterhvert ..

Faens folk ..

:mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ivers

Du skulle testa brekkjernet på han!! :D

Vurderte å brekke armen hans mens han lå nede .. Bare si at det tilfeldigvis skjedde "idet jeg la han i bakken"..

Spurte politiet om hva som ville ha skjedd dersom noe slikt hadde skjedd, fikk til svar at i selvforsvar kunne man gjøre det utroligste og ikke bli straffet for det .. Men dem poengterte at det var grenser for hva man kunne gjøre .. Sunn fornuft sa dem ..

Hadde vel vært å gjøre mange en tjeneste tenker jeg .. Hadde blitt litt lengre til neste gang han kunne ramponere biler.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba!

Står også respekt av at du ikke skada skrotingen, du kunne havna i mer trøbbel enn hva det er verdt. Skal litt til å beherske seg når noe sånt skjer. Personlig hadde jeg blitt vill og gal :rolleyes:.

Om du hadde alarm i bilen hadde ikke egenandel vært noe problem vertfall..

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go TBI! :D

-> Skulle ønske det var legitimt å knekke nakken på sånne folk!

Eg syns synd i dein stakkar'n som prøv seg på min bil. Sånn som de gjør på film, ta rønken av tenna, tror jeg blir ubruktlig! Catch my drift? Er ikkje ein voldelig person, men det er enkelte ting eg ikkje tåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka såvidt med forsikringsfolka i dag ..

Må visst ut med 6000,- i egenandel :(

Blir muligens å få penger av narkisen etterhvert .. As if .. Med over 100 saker fra før av og 12på vent, blir det vel ikke mye til overs for meg av trygda hans ..

Kjipe saker .. Betale for at andre ødelegger ..

Vet hvor han bor ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Snakka såvidt med forsikringsfolka i dag ..

Må visst ut med 6000,- i egenandel :(

Blir muligens å få penger av narkisen etterhvert .. As if .. Med over 100 saker fra før av og 12på vent, blir det vel ikke mye til overs for meg av trygda hans ..

Kjipe saker .. Betale for at andre ødelegger ..

Vet hvor han bor ..

du veit hvor han bor?hehe

i en pappeske da eller?

er sikkert ikke mye og hente der.. :(

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om tenningslåsen kan slå seg på under kjøring dersom den er ødelagt?

-Hørte med Møller og dem sa at det kunne forekomme ..

Ville jo vært kjipt om den slo seg på i ei rundkjøring el.

Noen som har opplevd?

(Har ihvertfall ikke råd til egenandelen dersom jeg krasjer .. Blir på 12k)

Lenke til kommentar
Del på andre sider