scrat Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 har en 740 som jeg tenkte å snekre sammen som en bilcross bil, det jeg lurer på er, er det fritt med motor å gear? understell? å hvor mange løp får man beholde bilen som debutant? Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Motor og gir er fritt ja. Såfremt du får plass i motorrom og klarer å legge på panseret. Jeg holder på å skal ha inn en V6`er i min Lada. Du kan kjøre 3 løp som debutant utenfor konkuranse. Regler finner du inne på http://www.bilsport.no/reglement/ klikk på bilcross så tekniske reglement. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 motor og gir er helt fritt ja...men du har ikke lov til å skjære i torpedoveggen for å få plass..og heller ikke lov å skjære i filler rammevange for å få plass.... og etter det jeg har hørt kan man kjøre debutant så mye man vill, bare man ikke melder seg i åpenklasse først da.. man må starte med deb er ikke sikker på om dette er helt sant..men hørt det fra en del i bilcrossmiljøet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 motor er jo ikke fritt...sitat fra reglement: "Morottype/trimming fritt. Plassering i opprinnelig motorrom. Maks. åpning for lufting er 10 cm. Ingen form for overlading er tillatt." Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 motor er fritt bortsett fra det med at man kan ikke ha turbo,kompressor eller g-lader... men det sier seg selv at man ikke bruker det i bilcross.. så trur nok scrat skjønte det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 takk for info gutter, tenkte på å slenge en grisetrimma volvo motor nedi ett par løp bare for morro :d hehe Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkiz Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 man kan egentlig kjøre så mye deb. man vill nå. pga du får itte sånn debutant kort ell hva dem brukte før.en kamerat av meg har kjørt 5 debutant løp i år. Jeg kunne gjort det jeg å, men kjørte bare to. Siter -91 Audi 80 2.0 *94 Opel Vectra 2.0i *90 Vw Passat 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brens Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 understell er jo veldig viktig.. er omtrent like viktig som motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Ikke minst dekk! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 altsåå motor skal ikke ha såå mye å si, svigerbror min har kvala seg til landsfinale 3 år på rad med orginal b230a i opel manta, og dempere som ikke ligner grisen, men altid gullabo hjul da.... trenger ikke mer enn gode dekk og brukbare dempere i 740'n så er den knall:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brens Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 akkurat! feste er viktigere enn mye effekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 så jo landsfinalen nå i år, den bilen til stadshaug(golf 1) var nok mere påkostet understell og dekk enn motor, selv om motoren å var kvass i den golf'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brens Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 å så har jo han/hun som sitter bak rattet 95% å si.. kan du å kjøre bil så går det bedre enn om du ikke kan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 å så har jo han/hun som sitter bak rattet 95% å si.. kan du å kjøre bil så går det bedre enn om du ikke kan.. ja det er klart....er du ikke fullt så god til å kjøre så kost på understell og motor i hytt og gevær. men å da bli frakjørt av orginale biler når man har masser av power er veldig flaut:( så jo landsfinalen 2005 så var svigerbror min helt oppi rævva på tommy eng's 245 med 200hk på hjula..manta'n hadde vel forhåpentligvis 100 på hjula.. så er fører'n som har no å si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brens Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 ja det er klart....er du ikke fullt så god til å kjøre så kost på understell og motor i hytt og gevær. men å da bli frakjørt av orginale biler når man har masser av power er veldig flaut:( så jo landsfinalen 2005 så var svigerbror min helt oppi rævva på tommy eng's 245 med 200hk på hjula..manta'n hadde vel forhåpentligvis 100 på hjula.. så er fører'n som har no å si helt enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.