Gå til innhold

Mercedes 190E Cosworth!

Ranger emnet

Joachim

Anbefalte innlegg

Siste jeg leste om 2.5 16v, var at den ble laget for å spise opp m3 e30. Problemet var at den ble frakjørt på første test. Mener jeg leste dette i et blad..

Motormessig er bilene relativt like, men det BMW har gjort lurt i, er å droppe KJ-en. M3'en har litt flere hester å rutte med, dessuten kom den vel i 13 forskjellige versjoner. Hva som er best og bedre enn det andre kan jo diskuteres opp og ned. Sånn kvalitetsmessig er nok MB og 190en hakket bedre enn BMW og E30. Resten er bare opp til smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motormessig er bilene relativt like, men det BMW har gjort lurt i, er å droppe KJ-en. M3'en har litt flere hester å rutte med, dessuten kom den vel i 13 forskjellige versjoner. Hva som er best og bedre enn det andre kan jo diskuteres opp og ned. Sånn kvalitetsmessig er nok MB og 190en hakket bedre enn BMW og E30. Resten er bare opp til smak og behag.

Enig der. Men kan ikke helt si meg enig i at MB 190e'n er bedre kvalitetesmessig. Om ikke dem er "like dårlige" så er iallefall ikke e30 m3 VERRE. :)

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. Men kan ikke helt si meg enig i at MB 190e'n er bedre kvalitetesmessig. Om ikke dem er "like dårlige" så er iallefall ikke e30 m3 VERRE. :)

Tenker mere på at MB er langt mere slitesterk. De gamle MB bilene er jo den biltypen som det skrotes minst av. Men nå er det jo ikke det vi diskuterer her. Er dere intr. i å se disse bilene satse for full pupp rundt div. baner så se her, gamle DTM klipp:race :

http://www.designdesktop.com/greenhell/DTM_Race1.mpg

http://www.designdesktop.com/greenhell/DTM_Race2.mpg

http://www.youtube.com/watch?v=ihuRRck_A08&mode=related&search=

http://video.google.com/videoplay?docid=8820602063752404600&q=DTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Cosworth sammarbeidet med Mercedes-Benz i produksjonene av 2.3-16 tidlig på 80-tallet. Dem jobbet BARE med toppen. Motoren (M102) stod Mercedes ene og alene for. Når 2.5-16 kom, var ikke lenger Cosworth inni bildet.

Når dem skulle ut i motorsport med 2.3-16, var det primært rallysporten dem siktet imot. Men da Audi lanserte sine bil med 4x4 rett før MB skulle ut med sin bil, ble planen kastet på dør, og istedet tok dem bilen til banen og asfaltracing, og det vet vi alle hvordan gikk :D

I Storbritania er det impotørenes skyld at bilen ble utstyrt med dette cosworth merket. Og kanskje grunnet patriotisme, kjører så og si alle 16-eiere rundt med dette merket bak på sin bil.

vel er ikke så rart at dem trakk seg fra rally, når audi kom med A1. men MB var smart når de tok 190e til bane-race. der blei den bare best. vant det tyske mesterskapet flere år på rad. det sies også at det er en av de beste chassiet som noen gang er laget.

du kan jo se på denne episoden fra top gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth sammarbeidet med Mercedes-Benz i produksjonene av 2.3-16 tidlig på 80-tallet. Dem jobbet BARE med toppen. Motoren (M102) stod Mercedes ene og alene for. Når 2.5-16 kom, var ikke lenger Cosworth inni bildet.

Når dem skulle ut i motorsport med 2.3-16, var det primært rallysporten dem siktet imot. Men da Audi lanserte sine bil med 4x4 rett før MB skulle ut med sin bil, ble planen kastet på dør, og istedet tok dem bilen til banen og asfaltracing, og det vet vi alle hvordan gikk :D

I Storbritania er det impotørenes skyld at bilen ble utstyrt med dette cosworth merket. Og kanskje grunnet patriotisme, kjører så og si alle 16-eiere rundt med dette merket bak på sin bil.

vel er ikke så rart at dem trakk seg fra rally, når audi kom med A1. men MB var smart når de tok 190e til bane-race. der blei den bare best. vant det tyske mesterskapet flere år på rad. det sies også at det er en av de beste chassiet som noen gang er laget.

du kan jo se på denne episoden fra top gear.

YouTube - Top Gear S3E5 VW Corrado and Mercedes 190E 2.5-16

der får du vite litt mere om den..

ser også en annen genial bil der. "corrado"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg leste om 2.5 16v, var at den ble laget for å spise opp m3 e30. Problemet var at den ble frakjørt på første test. Mener jeg leste dette i et blad..

so what? e30 er en sliten og helt vanlig bil uansett hva det står på dem, ingen snur seg etter dem, fordi det er altfor mange av dem.. 2.5-16v er mye grommere, m3 går dårlig syns jeg, satt på med en e36 3.0gt og det var det mest skuffende jeg har sitti på med..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

so what? e30 er en sliten og helt vanlig bil uansett hva det står på dem, ingen snur seg etter dem, fordi det er altfor mange av dem.. 2.5-16v er mye grommere, m3 går dårlig syns jeg, satt på med en e36 3.0gt og det var det mest skuffende jeg har sitti på med..

regner jo med 300td'ne dine drar skinn av pølsa da :)

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg noen gang har hørt, er vel ingen som gidder å snu seg etter en gammel 190 uansett hva som står på bakluka.. Særlig siden den er like døll utvendig som 1.8 med automat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er 2,5 16 grommere enn E 30 M3?

E 36 er noe helt annet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designfeil du liksom

Om E30 har design feil eller ikke skal jeg ikke si noe om, men den har ikke ett design jeg bifaller og liker i noen større grad.

Derfor har jeg ikke noe problem med å skjønne at han uttaler seg i litt harde ordlag mot design, bilen er rett og slett stygg i noens øyne.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo enten så er stokk dum eller så er du veldig dum, du får velge.

Du la opp bilder av styla E30...

Designfeil betyr at det er diverse feil, jeg liker e30, kanskje til og med elsker, men baken er jo en direkte design feil, måten den er løftet opp ser helt latterlig ut.

00570.jpg

Og da tenker jeg mest på lista, og hvordan bakfangeren går så utrolig høyt opp. Hvis dere skjønner.

Å si at e30 er det 12 underverket på jorden og at 190 er en stygg bil er feil, det var det jeg mente med min forrige post.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider