Gå til innhold

Kunne trengt noen tips

Ranger emnet

CB*Celebration

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har montert panserforlenger som har noen tips på hvordan man skal sette den på panseret??

Skal man ta av den gummilista som sitter under og borre nye hull til der man vil ha skruene? Eller skal man bruke du hulla som klipsene til gummilista under satt?

Lurte litt på om det var nok med 4 skruer... Burde man bruke litt lengre skruer enn de bitte små som fulgte med for å få bedre hold i forlengeren kanskje...?

Kunne trengt noen tips fra noen som har montert det før:) :rolleyes: Kjipt å gjøre feil:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å feste panserforlengern idag med silikon da... Det funka heller dårlig:( Jævlig kjipt, ble bare kliss...!! :mad:

tror jeg heller får prøve å feste den med skruer.

Satte på den emblemfrie grillen igår da, ble fett det. :) Eneste var at den ikke passa helt som den skulle, brukte lang tid på å få den på plass, oxo var den en klips som knakk.. uff neij. den orginale grillen var jo bare å feste på 1-2-3. Kjøpte den emblemfrie på Autospar da, vet ikke om det bare var akkurat den jeg fikk som var dårlig, eller om Autospar selger kjipe deler...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gummipakningen må fjernes ja......

skruer brukte ikke jeg......... henger enda......

Skal man feste panser forlenger til panseret, ER IKKE AKK. SILIKON TINGEN DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

silikon er jo bare en fuge masse som skal holde ting og tang på toalettet tett for vann, ikke lime og hefte.!!!!!

Sikaflex derimot, holder garanter den på plass, minuset er at den må tørke over natta, og det er som oftest JÆVLI med griseri når du først er begynt med den... STOR ERFARING!!! JA!!!

så ta på deg hansker, og teip overalt der du ikke vil ha sikaflex.....

og tørk vekk med en gang du har grist.......

og når du først har fått det fast med sikaflex, slipper den aldri uten GOD GRUNN!!!!

Dobbelsidig teip fungerer også, men den slipper takket litt, merka jeg på min bil når panseret er åpent, men den faller ikke av, den ligger fint når panseret er igjen.

noen fester den jo "på bilen", og ikke på panseret, jeg sier bare det må være eit helvette å tilpasse det, og de jeg har sett på blir det aldri like fint som å feste d på panseret......

;)

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider