Volvo_Lars!! Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 hei. tenkte å mta en titt på tomgangsspjelle pga. at bilen min stopper etter høyt turtall når jeg setter den i fri og ikke gir noe gass. tror kanskje tomgangssplelle er noe trekt og kanskje trenger en liten opprensing. Problemet er bare at jeg er litt usikker på hvor det er. Noen som kan forklare meg? noen tips om hvordan jeg rensker det hadde heller ikke skadet:) Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 850 GLT Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Mener det siter i luftmengde måleren så om du tar opp plast loket på den og stramer den lit får du sikert vekk problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 hei. tenkte å mta en titt på tomgangsspjelle pga. at bilen min stopper etter høyt turtall når jeg setter den i fri og ikke gir noe gass. tror kanskje tomgangssplelle er noe trekt og kanskje trenger en liten opprensing.Problemet er bare at jeg er litt usikker på hvor det er. Noen som kan forklare meg? noen tips om hvordan jeg rensker det hadde heller ikke skadet:) det er en del som sitter på undersiden av innsuget.. går 2 slanger inn og ei kontakt... en avlang rund sak.. aluminumsfarget, er vel i alu også...ta av og rens og smør med litt crc etterpå.. setter seg som regel pga litt olje og slam som slår tilbake.. ikke driv med lmm.. der er det ikkeno spjeld av noe slag.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 takker for svar:) Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 du tar av de to slangene som går innpå den pluss el.pluggen, så finner du deg en haynes bok(eller pm meg så kan jeg skrive tl deg i morgen hva du skal gjøre) så tar du en "komponent test" mens du ser ned i regulatoren.. da slår dne frem og tilbake mellom full åpning og tett, så ser du om den går fritt eller om det er noe motstand.. ellers kan du bare skjekke om du har noe feilkoder på sensorer eller noe slikt som også ofte kan tulle med deg slik som dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Følgende kan gjøres: Rengjør gass-spjeldet/huset og bytt pakning Juster inn "tomgangs-klikket" på gass-spjeldet/huset Rengjør tomgangs-motor Hvis ikke dette hjelper, kan du også sjekke opp orginal-dumpen, kan være at membranen er ødelagt, noe som kan gi det problemet du nevner... (sleit med det samme på min 93 mod 940 turbo...) Kan anbefale deg å kjøpe haynes boka for 900-serien, står veldig mye nyttig der! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Følgende kan gjøres: Rengjør gass-spjeldet/huset og bytt pakning Juster inn "tomgangs-klikket" på gass-spjeldet/huset Rengjør tomgangs-motor Hvis ikke dette hjelper, kan du også sjekke opp orginal-dumpen, kan være at membranen er ødelagt, noe som kan gi det problemet du nevner... (sleit med det samme på min 93 mod 940 turbo...) Kan anbefale deg å kjøpe haynes boka for 900-serien, står veldig mye nyttig der! stemmer godt dette ja.. men bør ha haynesboka til 740 og, den er jo ca dobbel så tjukk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 stemmer godt dette ja..men bør ha haynesboka til 740 og, den er jo ca dobbel så tjukk! Ja, greit å ha begge to, siden 7 og 9 serien er så og si like... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg