Gå til innhold

Eksos inni kupe´n?

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Når jeg står stille og bilen går på tomgang, så lukter det sinnsykt eksos inni.

Gjorde ikke det før jeg bytta Bakre lydemper og bakre endepotte..

Rørene er tett osv. Kan det være lekkasje et annet sted som går rett inn i et hull til kupé?

Hører ingen hull iallefall, kan eksos verksteder fikse dette?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste problemet med dette er forran i motor rommet, har du en liten lekasje feks. i manifold eller eksos flensen så kan det lett komme inn i cupeen via, kabel hull osv. det er ikke altid disse feilene er hørbare men røyken er tynn og svever lett med resten av luften. en annen ting er veivhus ventilasjonen, hvis det lekker fra en slange eller et rør her så får du det samme problemet, olje damp kan fort blandes med eksos lukt.

Utette dør/koffert lister kan også være problemet, hvis bilen står roligt så kan eksosen lett komme igjennom via vinden. det samme gjelder samtlige gummi propper som er i karosseriet, og spes de som er i bagasje rommet og gulv.

Dette kan du gjøre for å teste eksos lekasje. la bilen stå på tomgang og få en til å dekke for eksos hullet bak og se og hør selv etter lekasjer. hvis det ikke er noen lekasje så skal bilen kveles og til slutt stoppe. stopper ikke bilen så har du en lekasje. hvis du ikke har skrudd noe særligt med bil og har lite greie på dette så overlater du dette til en fag mann. har du skrudd litt før så er det ingen sak for deg å klare dette, finn lekasjen og tett den. det finnes en rekke med tettnings middel for små hull og kjøter. hør med din nærmeste bilrekvisita butikk eller bilforhandler om dette.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette, tingen er at jeg hadde et super hull i den bakre lydemperen. Det er den nest siste delen av eksos anlegget, denne har jeg nettopp bytta.

Kan ta opp bilen og sjekke igjen, men tror jeg drar til eksos verksted så de får se på det, og evt. fikse det på 10min, istedenfor at jeg amatør ligger under der i 10- og ikke vet hva jeg driver med.. Må iallefall få fiksa det, for den gassen inni bilen er ikke bra..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...