Trygve_ Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Har prøvd å søke litt, men jeg fant merklig nok ingenting. Er det jeg som er dårlig til å søke, eller har det ikke blitt skrevet noe om disse motorene tidligere? Hva er det som er forskjell på Tpi og Tbi? Tpi er vell den "gammaldagse"? 327en er vell en mer turtallmaskin? :P da har den vell kanskje litt mindre moment enn 350en? om du har noe annet på hjerte å fortelle om de forskjellige motorene så er det bare til å spytte ut :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Vel , turtallsvillighet på 327 kontra 350 veit jeg ikke så mye om, men TPI er i hvertfall "Tuned port injection", hvor injectorene sitter i innsugsmanifoilen, en for hver sylinder. På TBI, "throttle body injection" så sitter injectorene der hvor navnet tilsier, rett ved throttle body'n, eller rett ved huset som inneholder gass spjeld, og luftmassemåler osv. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 samme 4" borrnig, men 327 har mindre slaglengde enn 350 Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 er de ikke stort sett identiske foruten slaglengden da? noen sverger til 350, andre til 327, jeg for min del sverger til mopar, men tror at det er en god grunn til at 327 ble brukt i div corvetter osv som en "hp" utgave.. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 ble litt klokere nå! de er vell så og si skuddsikre som andre v8ere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 I den grad andre V8 er skuddsikre, så er de vel de. 327 er populært i de bilen som ikke er de største tungvekterene. Slik som nova. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Søk på "Chevy small block" så får du treff i bøtter & spann. Eller "Chevy 327 small block" Amerikanerne bruker "Chevy" slang masse. Det beste er antakelig å kjøpe ei Chevy small block bok fra Automobilia bokhandel i Oslo. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 lurer på, hvor mange hk/nm "utgaver" kom 327 og 350 cid med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 ingen som vet dette eller? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Er vel nesten umulig å få en komplett oversikt, CSB er vel den motoren i verden det er produsert mest av, men ta en titt på http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Small-Block_engine Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skitfjæra Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Howdy!! det er et sinnsykt mange utgaver av 327 og 350.. 327 er en videre-utvikling av 283. 327 kom i 1964/65. 4"boring. slagelengde ble økt for å få 350. Noen kalles "small-journal" er i overgangs-perioden, 68-69 TRUR æ. Videre satte de 327-veiva i 283 blokka og fikk da den legendariske 302.! den levde i ett år i Z-28. Ytelse i 327 er vel maks 350 gross hk. 350 motoren toppa gross med 370hk i Corvette. kallt LT-1. også i Camaro og Nova, men da 10 hk midre. Har 327, eget oppsett. Den drar en stasjonsvogn på 1750 kg, 8.5 sek, 136 km/t på 201 metern.. 8.500 rpm uten problem..:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.