Gå til innhold

Bruksbil: '91 940 LPG

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

Når det gjelder ristingen ved bremsing, har jeg kommet fram til at det nok er kast i bremseskivene likevel.. (Noen) trilte bilen ned en slakk bakke med bremsene så vidt inne, og det bremset litt i rykk og napp.. Så det blir vel en tur på Volvo snart.

Er noe drit uten lappen, får ikke prøvekjørt bilen skikkelig..

Forresten, hvis triptelleren stopper og km-telleren stopper, men går igjen etter å ha nullstilt tripteller, er det bare å bytte speedometer da? Regner med at tellemekanismen står i speedometeret, og at resten av opplegget fungererer, siden det hjelper å nullstille triptelleren..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har blitt lite brukt, for jeg får ikke lappen igjen før om 3 uker :/ Men i følge forrige eier lå forbruket mellom 1,25 og 1,45. Jeg har regnet det ut av tallene han ga meg, han sa den kom mellom 30 og 40 mil på ca 50 liter gass. Men så fant jeg ut at triptelleren stopper innimellom, så det er gjerne derfor det varierer så mye ;) Satser på å finne ut av forbruket senere.

Trodde ikke gass og turbo gikk overens jeg, hadde vært gøy med turbo igjen.

Går fint med gass og turbo, så lenge du ikke tar ut for mye effekt. Jeg fikk beskjed om å holde meg under ca 180 hk. Lader nå bare ca 0,6 så det går jo fint:)

Ellers er det ikke noe problem å ta ut 200 hk, så lenge man svitsjer over på bensin når man er tung på pedalen:)

Er jo noe effekttap på gassdrift, ca 4 % tror jeg (ifølge Dodge SRT-10 Viper på gassdrift i benk) . Mister litt moment også på gass.

Traff forresten en med en gammel Mazda 323 på bensinstasjonen forleden som hadde bygget om kjerra i sommer i Estland(!). Hadde betalt 6-7000 for bra gassanlegg...

Noe å tenke på for de som skal ha 940 en stund. Tar ikke lange tiden før det er tjent inn igjen...

Belia

945 LT LPG 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider