Gå til innhold

kva kan skje viss eg kjøper en bil som er begjært avskiltet?

Ranger emnet

GGGolf

Anbefalte innlegg

Er det eg som får trøbbel eller forige eiger?? viss han for eksempel ikkje har betalt årsavgifta, må eg i verste fall betale den, pluss den for neste år??

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eg som får trøbbel eller forige eiger?? viss han for eksempel ikkje har betalt årsavgifta, må eg i verste fall betale den, pluss den for neste år??

Eier per 1.1. er ansvarlig for at den blir betalt.

Om bilen selges etter det og ny eier vet om dette, blir vel ny eier solidarisk ansvarlig. :)

Du må betale gebyr på 1200kr for å hente skilter. (Politi penger)

Det er bare om bilen har blitt avskiltet med tvang mens den var begjært avregistrert. Dersom bilen har skilter nå, betaler du bare avgifta, og ingenting mer. :)

Summen i påskiltningsgebyr (de 1200 som det ble henvist til), vil variere utifra når bilen ble avskiltet. Ble den avskiltet idag er det 1200, var det for noen år siden, så er det billigere. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Men viss eg har forstått det rett så er det dette som er kriteriene for begjært avskilting?

1 ubetlat årsavgift

2 ikkje Eu godkjent

3 ikkje forsikring

Vil det stå i brønnøysundregisteret om det ikkej er betalt årsavgift?

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brønnøysundregisteret forteller deg vel om bilen har noen tinglyste heftelser, søker du på bilen sitt registreringsnummer på http://www.brreg.no så kommer det opp om den har noen tinglyste heftelser, har den ikke det, så tilbyr dem deg å kjøpe et sånt papir som sier at den ikke har heftelser.

Det er flere grunner enn de 3 der som kan føre til at bilen din blir avskiltet. Om bilen ikke tilfredsstiller politifolkene sitt syns på "forsvarlig stand" så kan de klippe skiltene dine.

Et tips til er det jeg ALLTID gjør når jeg kjøper bil, ringer politiet, spør om de kan svare meg på om det er den personen som eier bilen og så oppgir jeg navnet til han som jeg tror eier den. så sier de om det er riktig eller galt. så spør jeg også om dem har noen meldinger på den/om den har vært innblandet i noe som gjør sånn at jeg eventuelt blir stoppa pga det. etter dette er det tut og kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke på brreg.no om årsavgiften er utelatt, du må ringe BT.

Har selv en bil som det er begjært avskilting på, bare snakket med dama i skranken på BT da jeg var der og sa at jeg måtte levere skiltene, så fikk jeg tilbake da årsavgift var betalt..

Som sagt, så er det den som hadde den da fristen for årsavgift som skal betale om ikke annet er nevnt i kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringer politiet, spør om de kan svare meg på om det er den personen som eier bilen og så oppgir jeg navnet til han som jeg tror eier den. så sier de om det er riktig eller galt.

Hvem som eier bilen er offentlig informasjon, så hvorfor ikke bare spør hvem som eier bilen..? Så slipper man å leke gjettelek om f.eks bilen er registrert på morra ellerno. :)

Biltilsynet har forøvrig samma infoen, også om det finnes mangellapper som gjør at du kan få problemer senere, samt at det er her du kan få vite hva som står på mangellappen (må ringe det Biltilsynet som er registerhavig for det området bilen er registrert i).

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider