Gå til innhold

5 trinns girkasse

Ranger emnet

roysekk

Anbefalte innlegg

neida dan :) mk2 kassene med stag overføring, har en justering nede på overføringen. Bytter man fra 4-5 trinns kasse, finner man ofte ikke ett av girene om man bruker innstillingen fra 4 trinns. Da må man løsne og vri litt på den klemmen rundt overføringsstanga, og der er det ikke alltid like lett å forstå hvilken vei man skal vri :) har måttet gjort det et par ganger selv..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne justeringen ligger ikke på kassen. den klemma som er mellom staget fra girspaken inn i girvekslermekanismen.. denne må muligen justeres, men det er bare å leke seg med..Eneste nytt du trenger å bytte er er plast staget fra veksleren og inn på kassa, men det er et par ledd senere i mekanismen enn denne jeg snakker om som ofte krever noe justering..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei og nei... for siste gang nå :) her kommer det : det justerbare leddet jeg snakker om ligger midt under bilen der eksosen kommer ned og går bakover. Leddet jeg snakker om er mellom 1 :staget fra girstanga og 2: mekanismen som overfører stangens frem-tilbake og rotasjon til sidelengs bevegelser.

Den mekanismen dere snakker om er den fra min nr 2 og inn mot kassa. Der er dette hvite staget som er lengre om man har 5 gang.

Det kan hende at girstangen rett og slett kræsjer mot kanten og girene ikke ligger innenfor det fysiske området du kan bevege stanga, dette har hendt meg et par ganger jeg har byttet kassene. ( har også gått greit et par andre).

treffer ikke girene da, må du legge deg midt under bilen og løsne på denne justeringen rett ved eksosen..

for å være sikre så legger jeg ved et bilde. den nederste ringen er gummi overføringen som staget fra girspaken hviler i, rett etter denne kommer klemma som kan justeres på. den øverste ringen er stedet hver vekse-mekanismen dere snakker om er..

2ztfvq0.jpg

er vi enige nå dan ? ;)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider