Gå til innhold

Nytt frontsett Pioneer VS Audio Development

Ranger emnet

GalantV6

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Pioneer PRS serien og AD. Har hørt på Pioneer og fikk en meget bra opplevelse av disse, lyden var myk,klar og ga fra seg trykk meget positiv til disse. Utseende på PRS er heller ikke negativ.

Audio Development har jeg ikke hørt noe spesielt om, så det gjør valget vanskelig.

Er det noen som har erfaring med disse så vill jeg gjerne høre deres mening.

Det det står om er følgende:

Pioneer: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/overview.html?__QType_UNI_CF_SW=2

Diskant TS-T031 PRS

Mellomtone. TS-S101 PRS

Midbass. TS-M171 PRS

Jeg skal ha 4 stk Midbass

Audi Development: http://installbay.no/index.php?cPath=99

Diskant T1FR Crome

Mellomtone M40NEO

Midbass W600 4stk

Eller 2 stk F6 Vipera

Morel er også med i vurderingen.

Begrunn gjerne hvorfor det ene er bedre enn det andre.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har formye penger eller an annen grunn må ha Pioneer så ville jeg gått for et annet merke enn dem. Ikke et vondt ord om Pioneer, jeg har masse fra dem, men det som er med pioneer er det at du betaler vel så mye for merket som du betaler for høytaleren. Så sett fra ett pris ståsted så får du et mye bedre komponentsett for samme pris om du går for ett annet merke som for eksempel Peerless, Focal, ol. , husk det at det er med komponent sett som alle ander typer høytalere er det at hvert merke har "sin egen lyd" så hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å få hørt forskjellige komp.sett før jeg bestemte meg. Sånn at du finner det settet med den lyden du liker best, jeg kan anbefale å stikke innom TVBoden i Svinesund å prate med Jonas Hertlid for han er dritflink å kan gi deg et godt komponentsett som passer deg og din lommebok, til en mye lavere pris enn du får det for her i Norge.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det som er med pioneer er det at du betaler vel så mye for merket som du betaler for høytaleren. Så sett fra ett pris ståsted så får du et mye bedre komponentsett for samme pris om du går for ett annet merke som for eksempel Peerless, Focal, ol.

Dummeste jeg har hørt!

TVBoden i Svinesund å prate med Jonas Hertlid for han er dritflink å kan gi deg et godt komponentsett som passer deg og din lommebok, til en mye lavere pris enn du får det for her i Norge.

Tullprat!

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, TV-Boden har ikke så lave priser som folk skal ha det til. Det har vært mange ganger jeg for morroskyld har gått inn der å fått tilbud, å sier du at du får det billigere i Norge så ser de rart på deg.

Kjøper ikke fra utlandet en gang til.

Prisene på Pioneer og AD er ganske like, og at du betaler for merke er nok helt sikkert. Men det gjelder vel alle andre kjente merker også, så det går nok opp i opp.

Kvaliteten på disse er nok også ganske like tror jeg.

Når det gjelder Focal,Peerlees,SS,Morel osv. Så vil jeg vel vurdere AD høyere en disse andre, ikke for det at de andre er noe dårlige valg. Men det er for mye blest om disse og derfor så hadde det vært morro å montert noe som nesten ingen har.

Men det gjenstår å få lit mer info om AD.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt!

Tullprat!

Slapp nå av da gamlefar, den det med tvboden var ikke mynta på audiofreaker som har sutta på høytaler elementer i stede for smokk fra de spratt ut av mor si, det var mer for folk som ikke har vært i gamet så veldig lenge.

Forresten Zetec, les innlegget til GalantV6 over.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve å finne forskjellige utenlanske forumer for å få lit info.

Siden det ikke er mange som har hørt om AD kansje jeg da skal montere dette i bilen min.

Jeg synes du skal gå for AD jeg så blir vi 2 som har det :-D

Jeg har hørt AD i 2 biler (1 dansk og 1 russisk) og det er skikkelig gromme saker, Vipera bassen er helt rå.. hadde den skulle ha litt mindre kasse volum så hadde jeg byttet til den selv.

Sitter bare å venter på 4xMM6,2XMM35 og 2xKøstom AD diskanter :-D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha..

Kunne ikke huske at jeg hadde sett den noe sted og fant den ikke på hjemmesiden heller, men da er jeg opplyst :-D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant