Gå til innhold

Godt kjøp?

Ranger emnet

Ingpling

Anbefalte innlegg

Det er ganske intressant og å se på 15-16 åringer sitte og diskutere hvilken bil som er best... :shake

Jeg ville ikke ha satt min lit til noen av dem, da jeg har en mistanke om at der er LITT lite erfaring blant gutter i den alderern.

Her er et innspill fra en LITT mer erfaren bilkjøper:

(Ja, jeg har hatt begge typer bilder selv)

Begge biler er gode å kjøre, så er det sagt.

Audi A4:

Pluss:

- Holder seg bra i pris

- Ruster ikke. (med forbehold om at den har vært skadet)

- Gode seter og pent interiørdesign

Minus:

- Motoren er for liten for bilen, den går som ei bøtte møkk.

- Lavere utstyrnivå

- Multiknirk og dyre deler.

Opel Vectra:

Pluss:

- Billige deler

- Bedre utstyrt

- Sterkere motor

Minus:

- Holder seg ikke så bra i pris som Audien.

- Ruster, selv om det ikke er så ille som på Vectra A. (Vectra B er vel galvanisert)

- Irriterende småfeil og lyder.

SÅ her er det vel mer snakk om hva du synes? Prøv begge to, den du liker best kjøper du. Simple as that.

Begge har vært eid av voksne folk, men sjekk servicehistorikk og når de skal på storservice neste gang. (og sjekk eu seff)

Dette er noen enkle tips fra meg, tjo hei. Lykke til.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey nå skal jeg forklare deg veldigt godt hvorfor du skal velge Adam Opel av bilene. (ja jeg er opel elsker av hjerte men, skal være dønn ærlig

Jeg har relasjoner til begge bilene så jeg veit hva du får for pengene.

Audi

Pluss.

Holder seg bedre i pris en Opelen.

det er vel nesten det eneste,

Galvanisert fra fabrik. Men det ruster for det, slapp av!;)

Minus

Sett gjennomrustning på disse, faktisk 1998 1.8 t.

Motoren er jo alt for liten for bilen.

Liten plass. (i forhold til Vectra.)

Opel vectra

Orker ikke og forklare. Ville bare si , er stort sett saue huer som eier Opel derfor "ruster" de så mye, Mercedes og audi alle biler ruster hvis de ikke blir tatt vare på! Lei den greiene her!

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøp en Opel Omega B2 nyeste Opel omegan som kom, full galvanisert, og ingen av "barnefeilene" til omega b2

kjørekomforten er på lik linje som en ja bmw 7 serie, vil jeg si, Opplev det selv! undervurdet bil! men men folk har jo ikke peiling så de kjøper heller en bmw 5 , e39 og sier dette er mye bedre en opel fordi det ruster !!! Slutt med tullet folkens!!! Nye bmw har store prob med rust i skitt på panser dører osv. mercedes hmm fyfaen er det eneste jeg sier. det er fabriksfeil!"

Denne bilen foreslår jeg du kjøper! Mere bil og bedre bil får du ikke får penga dine! Og stor fin plass, og går utroligt bra! Sikker som bara fy også, hvis du tenker sikkerhet, Og ja det er bakhjulstrekk så slipper du og rygge og herje bakker om vinter , og 45 diffbrems så du kommer deg frem over alt.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8650951&sid=12aGfRL6dX518675&pos=23&tot=175

eller denne hadde jeg personligt godt for!! er omega b1 men uansett!mere bil for penga skal du lete lenge etter!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8642901&sid=12aGfRL6dX663222&pos=44&tot=175&page=2

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for råd og tips. Har tenkt nøye gjennom det, og etter prøvekjøringen bestemte jeg meg for å gå for opelen =)

Jeg er fornøyd med kjøpet, og takker alle for innslagene.

Gratulerer med ny bil :)

Vectra er en helt grei doning, mye bil for pengene.

Vil bare råde deg til å sjekke at regremmmen er byttet på 60000 km som er skiftintervall på disse motorene.

Blir fort dyrt hvis den ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider