Gå til innhold

HusebyRS: Audi 80 B4 2,0s 8v

Ranger emnet

HusebyRS

Anbefalte innlegg

Har holdt på med denne bilen en liten stund nå, og jeg har tatt en del bilder så jeg tenkte jeg liksågodt kunne legge ut en liten tråd om den og hva jeg har gjort!

Bilen var i en litt "Shabby" tilstand da jeg kjøpte den, og målet var å få den i tipp topp stand;)

Oppdaterer ettervært når det skjer noe med bilen...

Bilen ser ikke så veldig forskjellig ut, men nesten alt av slitedeler er byttet, overhalt og/eller reparert..

Bilen dagen etter jeg hentet den:

IMG_1357utenfrer.jpg

IMG_1368-1.jpg

Bilen i dag:

DSC00047.jpg

DSC00480.jpg

(Fatter`n med S6en i bakgrunnen)

B.l.a Ting som er gjort:

-Har overhalt motoren; planslipt toppen, byttet ut SIMringer, renset/byttet det meste av rør/slanger inn og ut av motor og varmeapparat, toppakningen er byttet, tenningen er justert til det bedre, men tenkte å få en spesialist til å omprogrammere hjernen til det som er mest idielt.

-Har også akkuratt blitt ferdig med et lite annlegg i den..ikke noe overkill i det hele tatt..men måtte ha noe mer enn Audi-radioen og de to høytalere som var der orginalt. Det jeg har av deler er: Spiller: Pioneer DEH-345R, to 6oW Pioneer-høytalere (sprengt?), to 60W Alpine-høytalere(ødelagte:(), to Audi-diskanter, to Warrior 80W høytalere en 150wx4 BOSS Forsterker og en 300W Velocity basskasse...

les mer om dette lenger nede i tråden.

Fakta om bilen:

Årsmodell: 1994

Motor: 2Liters bensin, rekkefire, elektronisk innsprøytning

effekt: 90Hester,148Nm

vekt : 1,190kg

km : 217.000

farge: Burgunder rød

Utstyr: El. 2veis Takluke, El.sidespeil m/ varme, Airbag, farget glass, Servostyring, Forzinka karroseri, Originale Audi-Sportseter, Orginale V6-lettmetallfelger, "Kombi"baksete-rygg , Sentrallås, BOSCH ABS-bremser, 5trinns manuell girkasse,Skivebremser foran/bak, Hengerfeste :D

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter vi hadde kjørt litt måtte det byttes litt...

Nye seter ble kjøpt på norsk bildelsenter, måtte bygge om bunnene på dem siden de tidligere hadde vært i en engelsk Audi S2 (høyrerattet)..

DSC00546-1.jpg

Så måtte det jo på noen bedre felger, fikk et røverkjøp på NBS her og, så da ble det 15" V6-felger..

Gamle:

IMG_1389.jpg

Nye:

DSC00541.jpg

Dashen måtte også fikses litt på:

Girspaken,posen og askebegret begynte å bli gamle, ripete og jævlige, de ble byttet ut samt en ny spiller ble montert.

Før:

IMG_1398.jpg

Etter:

DSC00545.jpg

Fortsetter gjerne mer hvis det er noe interesse for det?

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Pål her og jo. viste ikke at du var her.

Fin tråd om 80'en!

Intrisangt, fortsett med å optatere oss med ting du har gjort med bilen!:)

Neimen, dæven...så det er den kar`n som er her ja..

Skal fortsette å skrive litt, har en del bilder osv;)

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert begynte motoren og lekke litt her og der, og det ble bestemt å ta et ordentlig skippertak, og med hjelp fra en fetter med alt mulig verktøy, og en pappa som er ekspert på Audi fikk vi nå overhalt denna motoren da...

Demonteringa har begynt, luftfilter borte vekk

DSC00085.jpg

DSC00115.jpg

Toppdekselet er av:

DSC00104.jpg

Kjekt å ha et sted å stå under når regner kommer som værst;)

DSC00107.jpg

Montert av eksosmanifoilen og toppen er tatt av.

DSC00112.jpg

DSC00108.jpg

Gamle toppakningen, på tide å skifte!

DSC00113.jpg

Toppen skal inn til norskbildelsenter for sliping og bytting av Simforinger.

DSC00118.jpg

Bilen blir sakte men sikkert montert sammen igjen, byttet alle reimene, og etter litt justering av tenning, startet den på 2. forsøk (bildet er uten radiator)

DSC00469.jpg

Det er foresten utrolig hvor mye skitt og rustvann det kom ut når vi tok å spylte og rensket hele varmeannlegget i bilen...det kom brun sørpe ut, men det var godt å få rensa det, så nå funker det supert!

Bilen virker utrolig mye sprekere, har nok fått tilbake alle 90hkene pluss mer nå:D

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte vi jo ha inn et lite annlegg...

Det var orginalt bare to høytalere i dashen og en orginal Audi gamma-radio m/ kasset...måtte jo bygge lydbildet ut litt da..

Fikk kjøpt en del billig fra onkelen min, som har masse skrot han ikke bruker på låven sin:lol:

Fikk tak i en eldre Pioneer-spiller (DEH-345R) som funket OK..

DSC00697.jpg

Siden bilen ikke hadde høytalere bak orginalt, måtte det alle ledningene legges til stereoen på nytt fra batteriet, til bakdørene og i bagasjen.

Måtte også borre et hull for å få alle de nye lednignene inn til kupèn..(fader`n i full gang med å borre hull)

DSC00054.jpg

DSC00053.jpg

Den lille "strømpa" bakerst på bildet var den jeg la inn i dashen

DSC00057.jpg

Blir fort mye rot når man holder på:

DSC00055.jpg

Work in Progress...

DSC00052.jpg

Skjærte ut nye hull i bakdørene til høytalere(Warrior 80W) og diskanter(orginale audi)..fant de orginale målene slik at neste eier ikke ser at noen har kutta i dørtrekka :P

DSC00701.jpg

DSC00698.jpg

DSC00700.jpg

Forsterkeren (BOSS Audio system, 4x150w) ble montert med skruer under hattehylla..(sorry for dårlig bilde men er måte på hvor bra man kan få tak i når den henger sånn til som den gjør)

DSC00705.jpg

Så ble det lagt ledninger til basskassa, 300W Velocity SUB:

DSC00704.jpg

Satte også to pioneer-høytalere inn foran i dashen, men det viste seg at de var sprengt (gud veit hvordan!?) så jeg måtte sette inn de orginale inn igjen midlertidig...

Nå gjenstår det bare å finne en måte å få gjemt unna alle ledningene som er bak, som går inn til forsterkeren...

men ellers er alt ferdig, og den spiller faktisk ganske bra, og bassen funker perfekt....ihvertfall perfekt nok til at skiltplata prøver å stikke av ihvertfall:D

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var sikkelig bra Pål! måkke selge denna me det første, må bruke den etter å ha kjørt opp å vell? ikke bare til øvelsekjøring:D

Tja, den blir vell med et par månder etter jeg har fått lappen tenker jeg, til jeg får nok til quattro-bil:D

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal 80'n senkes a?

Tja, jeg veit ikke, vi har lissom en senka bil i familien allerede, (Audi S6en) og det har ikke vært så veldig praktisk hittil, tror kanskje at jeg beholder høyden på den av praktiske årsaker, men det hadde absolutt blitt tøft utseendemessig;)

Har utrolig lyst til å skaffe en S2-frontfanger, men de vokser jo ikke akkuratt på trær..desverre:(

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider