Gå til innhold

HusebyRS: Audi 80 B4 2,0s 8v

Ranger emnet

HusebyRS

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så meget bra ut dette :) hvor mye måtte du ut med for å få slipt toppen osv? Hvorfor så mye styr for å fi kablene inn i kupeen? er jo kaelgjennomføring ved bremsekraftforsterkeren fra før?

Også må du sette på åpent filter som jeg har :D der ser bra ut

Du kan si vi tok den måten vi trodde var enklest:p

Jeg måtte ikke ut med så mye for å få slipt toppen, fattern er kamerat av en av sjefene på Norsk bildelsenter, så han gjorde det etter stengetid for meg, betalte bare for nye simpakninger;)

Så ble relativt billig;)

Men jeg har hørt at åpen luftfilter ikke hjelper så veldig mye jeg, og kan gi dårligere effekt, men tøffere lyd?

Jeg har nettopp fått igjen alle de 90hestene som var i motoren da den var ny, så hadde vært greit å ikke miste dem igjen lissom:S

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet olje og oljefilter i helga, fra billig drit-olje til Formel 1 plus...500spenn, men det er verdt det, måtte jo ta en prøvetur, og motoren koste seg med den nye olja:D!

Tok bare et lite bildet mens jeg ventet på at olja skulle bli tømt...

(skiftet olje på S6en også samtidig)

DSC00713.jpg

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja, da var det på tide med en liten oppdatering...

I dag har jeg byttet en av de 3slangene jeg ikke byttet på overhalinga, pga jeg jeg har etterfyldt en del vann/kjølevæske i det siste, nå håper jeg at det kommer til å slutte...fikk også tak i en ny Ekspansjonstank fra norsk bildelsenter, hadde noen små anelser om at den gamle var litt defekt...

Den nye tanken har tidligere sittet i en -96 Audi RS2, så nå kan jeg gå å skryte av at jeg har RS2-ekspansjonstank i bilen min...takk og lov at fåtallet av vennene mine vet hva det er, hehe...

Har ingen bilder, for det er vell egentlig ikke så mye å se...men kan ta et par bilder i morgen kanskje, skal uansett få fikset ferdig en liten plastlist på bakfangeren;)

Edit: Fikk ikke gjort noe i dag, regnet en del osv..har ikke så mange tørre stedene å stå under desverre =/

Men skal få se til uka;)

PS. tar gledelig imot tilbakemeldinger/tips/spørsmål om bilen;)

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har gått som leiebil en liten stund i tyskland, den hadde noen klistremerker med reklame på da den kom til norge.

Dette tok den forrige eieren av, men ikke ordentlig nok, så nå kan man se hvor disse merkene har sittet...IKKE pent!

Noen som har noen idè om hvordan jeg kan få dem vekk?

Vil ikke ødelegge lakken/pusse ned lakken....

Noen kjemikaljer som løser opp "limet"?

Noen bilder av forferdligheten:

DSC00742.jpg

DSC00743.jpg

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Etter å ha vunnet "Månedens leserbrev" i Autofil, kom det noe fint på døra på lille juleaften...komplett bil-pleiepakke fra Turtle Wax: Platinum Series(inneholder skinnrenser, spesial poleringmiddel, "cocpitshine", svamp, smørepute, lakk-vask og hjulrensker), det tror jeg Audi`n vil like til våren:D

DSC00761.jpg

DSC00760.jpg

Så til våren skal jeg få den like blank, om ikke enda blankere enn det den var etter jeg tok lakkrens og polering på den i fjord.

Et par fire bilder:)

DSC00050.jpg

DSC00048.jpg

DSC00044.jpg

DSC00045.jpg

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...