SATYR Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Heisann. Jeg har laget meg en basskasse i ene stasjonsvogna mi (245), men det blir ikke trøkk! I dag gjorde jeg en intresant oppdagelse: når jeg fylte opp resten av bagasjerommet med saker og ting kom det seg betraktelig! Jeg har 90 liters kasse med to 12 tommere som slår bakover og to 4" porter opp. Hva burde jeg gjøre? Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurleY Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Prøv og snu kassa slik at portene peker bakover mot bakluka, og se om du merker noen forskjell. Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Prøv å flytte kassa bakover, så elementet står nærmere bakluka (fortsatt spillende bakover). Når man har mulighet, heter det seg at det er optimalt med porter på samme flate som elementene, dvs. i ditt tilfelle portene bakover, som elementene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fusta Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Du kan prøve og fylle basskassa med vatt, vis du ikke allerede har gjort det:) Siter FUSTA racing det er fustastiskt. audioteam@home.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Takk for gode forslag! Hva med bunnpass-kasse? Hadde det vært no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Jeg har samme bil som deg med samme bass kasse og elementer, hos meg så dunker det så det holder, hadde et lite lyd problem som folkene her inne hjalp meg med, og da var det instillinger på forsterkere som måtte til, jeg har plenty av vatt i min kasse og det er et såkalt lukket system, her er linken til dette http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=145583, så kan du jo se hva vi kom fram til. håper dette hjelper. ps. jeg har tomt bagasjerom, kun bass kassen og to forsterkere. hvis du vil så kan jeg ta mål av kassen min og noen bilder til. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 prøv det som boomboxx sier, det vil nok hjelpe! og gjør det ikke det, prøv å snu og flytt på kassa rundt bak der, så finner du nok noe som er genialt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 prøv det som boomboxx sier, det vil nok hjelpe! og gjør det ikke det, prøv å snu og flytt på kassa rundt bak der, så finner du nok noe som er genialt;) Er ikek så dumt det for plassering er alfa og omega når det gjelder stv, en kompis med 940 stv satte først kassa si til å peke bak over, men klaga etterhvert over lite bass inni bilen så snudde han kassa å satt den bakerst, ved bakluka med kassa/elementene pekende fremover å dø å jævlar å det gjørde forskjell på bassopplevelsen inni bilen. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Problemet er at seg må ha bagasjerom også. Jeg jobber på sagbruk/høvleri og iblant fyller jeg bilen med ved:) (det er bare arbeids/rasebil) pluss at iblant må jeg ha med barnevogn. Jeg får teste ut litt med den kassa jeg har. Prøve å flytte portene og fylle inn litt vatt samt å snu litt på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Har samme problem som deg, når det gjelder plassering og plass (men har heldigvis ikke noe barnevognproblem enda! :)). Har lurt på å lage en kasse der elementet sitter på kortsiden og la kassa ligge på langs i bagasjerommet med elementet bakerst mot bakluka. Praktisk, men kommer til å se jævlig ut da... Alternativt driter jeg i plassen, og bruker hele bagasjerommet til kasse. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 det haddd vel gått hvis en hadde lagt ei hylle også, en 245 har jo god plass i høyden så det skulle vel gå med et eller annet der. bass og forsterkere i bunn med en hylle over, da hadde du jo hatt rom for annen bagasje. vet ikke om det hadde vært noen løsning men verd å prøve kanskje. men husk at hylle plate og fester bør være solide, hylle bør være såpass tykk at du ikke får svai på den. 22 mm hard finer eller mdf eller noe sånt kanskje. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat3bg Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 porter å bassere bakover.. å helst nærme bakluka ;)hvordan bassere å forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 porter å bassere bakover.. å helst nærme bakluka ;)hvordan bassere å forsterker? Litt gammel tråd kanskje? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg