Gå til innhold

Til dere som driver med SQ ( emma )

Ranger emnet


icemanx

Anbefalte innlegg

hei !

 

lurer på en ting.. er det egentlig mulig å konkurere i "høyere" klasser innen emma uten å drive med drastiske modifikasjoner av interiør ( spess dashbord ) i bilen ? eller vil plasseringa av høyttalere bli helt på tryne feil da ?

 

Hvis det ikke er det , i hvilke(n) klasse® er det da å såfall aktulelt å se på ?

 

kunne tenkt meg senere å starte med konkuranser osv , men er veldig liten fan av modifikasjoner av dashbord ( og drastiske modifikasjoner av dørpaneler ) osv..

 

mvh

Morten Schjetne

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det blir nye klasser neste år.. klassene er her

 

http://www.emmanet.com/download/categories2007.pdf

 

og hva det dømmes på i de forskjellige klassene er her

 

http://www.emmanet.com/download/Matrix2007.pdf

 

jeg har tenkt å konkurere uten dasj monterte høytalere, alle må være med.. ikke å vinne som er viktigst.. Vinne gjør den beste bilen.. er i hvertfall teorien bak hele konseptet.. men seff kan du delta med dørmonterte høytalere, er jo med for å lære mer.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. interesangt... har lyst til og prøve EMMA jeg og. Får sjå å det blir tell..

 

Det som jeg har inntrykk av at er mest stress i forhold til det og delta i EMMA er strøm og lednings biten

 

Jeg skjønner jo grunnen til at det er slik, men alikevel...

 

stress? neida,er bare legge kabler skikkelig det....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stress? neida,er bare legge kabler skikkelig det....

 

Og passe på at sikkringer står i stil til kabeltykkelsen. Det er også viktig å dekke til alle positive poler/koblinger. Dette er faktisk fordi at en kortsluttning med 50 kvadrats kabel uten sikkring ikke er no særlig artig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsfarlig mener du vel?

 

Ja. for eksempel, ihvertfall livsfarlig for bilen.

Så det Emma driver med er faktisk en bedømming av sikkerheten av utført arbeid. Og hvis alt er forskriftsmessig gjordt, og ikke slurvet. Så er de poengene sikkret. Og det er ikke vanskelig.

Når det kommer til om dere må modifisere dasjen, eller ikke. Så beror det mye på hvilken bil dere har. Det går helt greit å få en bil til å låte bra med dørmonterte høytalere. Det som er vanskeligere, er å få lydbildet riktig. Men det er gjordt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mange tilfeller så låter en dørmontert høytaler bedre tonalt enn en som står på dashbordet....så til dere som har diskant oppe å mellomtone nede,det er bare å hive seg på!! jeg ble slått av MANGE biler på em som hadde disk oppe å mellomtone nede....surt,men sant....:puke:

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og passe på at sikkringer står i stil til kabeltykkelsen. Det er også viktig å dekke til alle positive poler/koblinger. Dette er faktisk fordi at en kortsluttning med 50 kvadrats kabel uten sikkring ikke er no særlig artig..

Nå skjønner jeg ikke helt her.. Er vell vanlig med en sikring på hovedstrømkabelen uansett vell? Er jo tilogmed krav fra biltilsynet om det om jeg husker rett..

 

De fleste med hodet i behold har vell sikring på strømkablene sine, eller har jeg missforstått noe?

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke helt her.. Er vell vanlig med en sikring på hovedstrømkabelen uansett vell? Er jo tilogmed krav fra biltilsynet om det om jeg husker rett..

 

De fleste med hodet i behold har vell sikring på strømkablene sine, eller har jeg missforstått noe?

De fleste har det ja. Men det hender at sikkringen sitter langt fra batteriet, og er alt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke helt her.. Er vell vanlig med en sikring på hovedstrømkabelen uansett vell? Er jo tilogmed krav fra biltilsynet om det om jeg husker rett..

 

De fleste med hodet i behold har vell sikring på strømkablene sine, eller har jeg missforstått noe?

 

De fleste har sikringer ja, men er da endel som stiller i f.eks dB-drag og de har ikke sikringer, og noen bruker faktisk disse bilene på veien også, og da snakker vi greit med strøm :D

Men i Emma burde vel ikke dette være noe særlig problem...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har sikringer ja, men er da endel som stiller i f.eks dB-drag og de har ikke sikringer, og noen bruker faktisk disse bilene på veien også, og da snakker vi greit med strøm :D

Men i Emma burde vel ikke dette være noe særlig problem...

Men så har det vel også brendt opp noen dB drag biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emma bilene var på finalen de zetec.. du skulle ha tatt deg bedre tid når du først var der :)

 

nå venter vi på neste år.. kanskje litt ombygninger på gang i en og annen garasje/verksted

 

Kan vel hende det kommer en SQ bil eller 2 på gatebilmessen, men neppe i regi av emma.. (siden sessongen er over)

 

Team pioneer pleier å dukke opp, fido dukker vel opp kanskje.. du for se :)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaauda.. der har det nok luktet litt svidd :D

 

Dersom målet er best mulig lyd etter EMMAS standarder, er det ingenting som dikterer plassering av elementene. De skal uansett plasseres det hvor det lyder/måler best i den aktuelle bilen, og det finnes det ingen fasiter på. Dessuten må det jo være morsomt å se hvor høyt man kan komme uten å gjøre store modifikasjoner. Spør du meg har dette med installasjoner og modifiseringer gått "haywire" de siste årene, hvor antall LCD-skjermer og mengden glassfiber omtrent er viktigere enn hvordan ting faktisk LÅTER. Veldig satt på spissen såklart, og sett litt fra publikums ståsted. Jeg tror nok mange nybegynnere kvier seg litt for å kaste seg på karusellen fordi de tror de må bygge opp hele interiøret sitt på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår