Gå til innhold

Til dere som driver med SQ ( emma )

Ranger emnet

icemanx

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå spør jeg dere pro sound gutta.Hvorfor dele aktivt når enn ikke kjører med

proff spiller som ODR-F1 Status som igjen har de egenskapene som trengs.

Kanskje ett tåpelig spørsmål.

Per....

88rs har de egenkapene.. for å kjøre 3veis aktivt ,men ikke 4veis, derfor forklarte jeg et oppsett med både passiv og aktiv deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

lurer på en ting.. er det egentlig mulig å konkurere i "høyere" klasser innen emma uten å drive med drastiske modifikasjoner av interiør ( spess dashbord ) i bilen ? eller vil plasseringa av høyttalere bli helt på tryne feil da ?

Hvis det ikke er det , i hvilke(n) klasse® er det da å såfall aktulelt å se på ?

kunne tenkt meg senere å starte med konkuranser osv , men er veldig liten fan av modifikasjoner av dashbord ( og drastiske modifikasjoner av dørpaneler ) osv..

mvh

Morten Schjetne

Har lest gjennom hele tråden her og må si meg enig med Autod. Du har en bil med et godt utgangs punkt.

De bilene som var med på finalen iår var det veldig mange veldig ombygde biler. Men ser du på vinneren i utfordrer og amatør var dette ikke biler som var noe særligt ombygget. det er som Audio-art sier gjør installasjonen din bra og korrekt når det gjelder kabling og sikkerhet.

Når det gjelder lyden er det få biler som spiller optimalt i starten av en sesong. Man trenger endel innspill fra andre for å få lyden skikkeligt på plass. Ikke minst få hørt endel andre biler.

Håper at det kommer mange nye biler i sesongen 2007, alle biler kan ikke vinne... Dessverre er det noen som vinner med 0,5 poeng på installasjonen og taper 0,5 poeng på lyden å dermed blir en god nummer 2, så da ble jeg en god nummer 2 og cossie power nummer 1 iår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det utopia så må det være den gamle serien Per.. utopia kommer ikke med mer enn 8tommer nå..

Er nå en regel som er sinnsyk i emma når vi først prater om det.. batteri som skal være "inni" bilen skal stå i gasstett kasse og ha ventilasjon ut av bilen med minimum 5mm slange pr batteri..

Makan til dustete regel når man bruker batterier som ikke gir fra seg gass ved lading. som AGM batterier i dag..

Så hvis ikke den reglen forandrer seg for jeg vel antagligvis ikke poeng for montering av batteri.. for unødvendige ting fordi det passer emma best er noe jeg hopper å driter i. Personlig syns jeg det er viktig at batteriet er festet godt nok og sikret med sikringer og issolert. riktig sikring i forhold til kabling etc.. men det blir som å runke med kondom å følge den reglen!!!

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det utopia så må det være den gamle serien Per.. utopia kommer ikke med mer enn 8tommer nå..

Er nå en regel som er sinnsyk i emma når vi først prater om det.. batteri som skal være "inni" bilen skal stå i gasstett kasse og ha ventilasjon ut av bilen med minimum 5mm slange pr batteri..

Makan til dustete regel når man bruker batterier som ikke gir fra seg gass ved lading. som AGM batterier i dag..

Så hvis ikke den reglen forandrer seg for jeg vel antagligvis ikke poeng for montering av batteri.. for unødvendige ting fordi det passer emma best er noe jeg hopper å driter i. Personlig syns jeg det er viktig at batteriet er festet godt nok og sikret med sikringer og issolert. riktig sikring i forhold til kabling etc.. men det blir som å runke med kondom å følge den reglen!!!

Denne regelen har det vært mye diskusjon rundt. Grunnen til at den er slik er at man skal slippe å få noen som helst diskusjoner rundt emnet, har du batteri inne i kupen av bilen skal den være i gasstett kasse. Jeg vet denne regelen skal endres i neste regelbok, her kan nok audio-art komme med det korrekte svaret på hvordan regelen blir.

Har du vært på en EM finale så forstår du at man må ha regler som ikke kan feil tolkes eller skape diskusjoner. En regel er ikke noe problem bare man husker på det når man bygger bilen og ikke tar det andre veien, bygge bilen så kritisere reglene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg lurer på om alle ikke sponsa folk bestemmer seg for å bygge en emma bil før de begynner å bygge... det som skjer er nemlig at de kjøper inn stereo og hiver det inn i bilen.. etter hvert som de kjøper mer og bygger blir anlegget bra og de vurderer å konkurere.. skal man mene at folk bør kjøpe regelboka ved kjøp av stereo så burde i hvertfall regleboka med cd vært tillgjenglig hos vilken som helst bilstereo butikk.

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider