mordi87 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Hvordan fikser jeg autochoeken (vetta fan hvordan "shock" skrives :) hehe ) den henger seg opp nesten hele tiden på 3000 omdreininger;) er jævla iriterende.... Takk for svar mordi87 Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, men litt av poenget er at choken skal holde bilen på rundt 2500 - 3000 omdreininger når den er kald. Eller går den ikke av igjen når bilen blir varm? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 skal nok ikke ligge på 3000 som kald, heller dunt 2000/2100rpm! det at den henger på 3000 betyr at det er en styring på gasseren (høyre side) som er defekt, evt ledningsbrudd! dette er en vakuumventil! slår ikke denne inn, så går bilen på 3000+ rpm selvom den er varm etc Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 ikke noe lurt og drive og kødde med di el.gasserne....det blir bare tull.av erfaring. gå på høgger og hent en nyen foreslår jeg. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, men litt av poenget er at choken skal holde bilen på rundt 2500 - 3000 omdreininger når den er kald.Eller går den ikke av igjen når bilen blir varm? Den går ikke av igjen når den blir varm nei... men viss jeg stopper bilen og venter i 5-10min så starter, da ligger den på 1000rpm.... Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jejeje Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 hadde akkurat det samme problemet for noen dager siden, plutselig gikk den opp på 3000 rpm og ble der en god stund. åpnet panseret og hva ser jeg? ledningen på gassern som beskrvet tidligere her hadde falt ut. satt inn ledningen og da var problemet borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spidi Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg har en golf 2,når jeg starter bilen kald går den ikke på auto chok den bare puttrer må holde på gassen så etter ca 2min går den på chok,hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Når min gamle golf gikk på 3000 omdr måtte jeg bytte vokstermostaten. Ble gullende god etterpå.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spidi Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Hvor sitter vokstermostaten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Hvor sitter vokstermostaten Fronten av forgasseren.. ------ Har hatt samme problemet på min, og jeg har kryssbyttet endel ting som vokstermostat, chokehus osv, men problemet er der fortsatt. Jeg demonterte en av deleforgasserne helt, og har vel mer eller mindre funnet problemet. Bak på forgasseren sitter det en liten sort boks, denne styrer vakuum til forhøyd tomgang som igjen reguleres av rele nr. 61 i sikringsboksen. Jeg tror jeg bare trenger å bytte den lille sorte boksen så skal problemet være borte. Hos meg merker jeg at gassen synker lengre inn når jeg kjører og holder seg inne slik at jeg får en tomgang på 3000rpm. Dette er det kun den runde vakuumklokka på venstre side av forgasseren som kan gjøre, fordi denne sitter på samme "aksling" som gasswaier osv. Choken har et eget spjeld på høyre side av forgasseren i topp:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spidi Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Dette skal jeg prøve,takk for svar B.T.I Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 kikk litt i denne tråden. burde gi deg noen tips om hva som er feil.... http://www.bilforumet.no/golf-ii/149139-mine-erfaringer-2e2-forgasser-problemer.html Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spidi Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 takk for tipset thor, har bestilt vakumdåse:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.