Gå til innhold

hvordan stille ned på auto choken

Ranger emnet

mordi87

Anbefalte innlegg

Hvordan fikser jeg autochoeken (vetta fan hvordan "shock" skrives :) hehe ) den henger seg opp nesten hele tiden på 3000 omdreininger;) er jævla iriterende....

Takk for svar

mordi87

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, men litt av poenget er at choken skal holde bilen på rundt 2500 - 3000 omdreininger når den er kald.

Eller går den ikke av igjen når bilen blir varm?

Den går ikke av igjen når den blir varm nei... men viss jeg stopper bilen og venter i 5-10min så starter, da ligger den på 1000rpm....

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Hvor sitter vokstermostaten

Fronten av forgasseren..

------

Har hatt samme problemet på min, og jeg har kryssbyttet endel ting som vokstermostat, chokehus osv, men problemet er der fortsatt.

Jeg demonterte en av deleforgasserne helt, og har vel mer eller mindre funnet problemet.

Bak på forgasseren sitter det en liten sort boks, denne styrer vakuum til forhøyd tomgang som igjen reguleres av rele nr. 61 i sikringsboksen. Jeg tror jeg bare trenger å bytte den lille sorte boksen så skal problemet være borte.

Hos meg merker jeg at gassen synker lengre inn når jeg kjører og holder seg inne slik at jeg får en tomgang på 3000rpm.

Dette er det kun den runde vakuumklokka på venstre side av forgasseren som kan gjøre, fordi denne sitter på samme "aksling" som gasswaier osv.

Choken har et eget spjeld på høyre side av forgasseren i topp:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk litt i denne tråden. burde gi deg noen tips om hva som er feil....

http://www.bilforumet.no/golf-ii/149139-mine-erfaringer-2e2-forgasser-problemer.html

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider