Gå til innhold

hvilken motor burde jeg velge av b230ft/fk?

Ranger emnet

Remi T

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det som er med orginal WG og som er det største problemet er vel at dn ikke er justerbar.. du får en gullklokke WG til rundt 700 kroner tror jeg.. med 3" eksos får du mer enn lyd.. du får vel litt tidligere ladetrykk grunnet mindre motstand..

FK og FT er akkurat like motorer untatt WG.. men sant som FSL sier så får du mer stabilt ladetrykk med å bytte WG.. på gullklokken har du grundtr ykk på 1 kilos trykk er det vel..

så har lite å si hvordan av motorene du kjøper.. får begge godkjent uansett:)

jeg har nettopp handelt en FK motor:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er med orginal WG og som er det største problemet er vel at dn ikke er justerbar.. du får en gullklokke WG til rundt 700 kroner tror jeg.. med 3" eksos får du mer enn lyd.. du får vel litt tidligere ladetrykk grunnet mindre motstand..

FK og FT er akkurat like motorer untatt WG.. men sant som FSL sier så får du mer stabilt ladetrykk med å bytte WG.. på gullklokken har du grundtr ykk på 1 kilos trykk er det vel..

så har lite å si hvordan av motorene du kjøper.. får begge godkjent uansett:)

jeg har nettopp handelt en FK motor:D

Med FT som har 165hk må du ha ventilert rundt hele og 1031-bakaksel, det slipper du med B230FK :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med FT som har 165hk må du ha ventilert rundt hele og 1031-bakaksel, det slipper du med B230FK :)

Nope, det trenger du ikke.

Opp til 200hk med solide skiver, bakaksel ser de aldri på.

En av mine gamle biler, 242 med solide skiver og 1030, var godkjent med 230ET.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider