Gå til innhold

Syncro-spørsmål

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

har litt lyst til å skaffe meg en golf syncro som vinterbil.

hvordan er kraftfordelinga på disse bilene? er det slik at forhjula driver og bakhjulene kobles inn hvis forhjula mister grep, eller er det permanent 50/50?

 

Vil ikke si at de bli koblet inn, men det blir dradd i gang gjennom viskose koblinga.

 

Det vil alltid være en liten "delay!" fra du spinner til hjula bak begynner å spinne.

4x4 er en kunst å kjøre,, syncro er enda vanskeligere. Siden man går rett frem til hjula bak sparker ræva ut.

 

Nå har jeg ingen syncro, men har hatt 2 stk. Og erfaringene er de samme.

 

Blir nok å kjøpe en Syncro til når pengeboka tillater det og da blir jeg å lage ei vinterkobling som som gjør 50/50 på heltid.

Org. Vil det aldri være mer bak enn framme, heller motsatt. kanksje ofteste fram60/bak40 , fram55/bak45,, det som gjør den litt vanskelig å vite når ræva kommer ut. Men clutsj og handbrekk er fine redskap.

 

Når det ikke er artig så er det faen så praktisk.

 

På en hver snøvei undervurderer du bilen for det den er god for,,, den tar seg bedre frem enn man aner.

 

Og noe som er kjekt med litt mer kraft fremme enn bak er at du kan kjøre ræva av RWD og FWD med at du gir gass i svingene dær man vanligvis ville bremset,,, den spiser seg inn mot din side når du flater fjøla på is ;)

 

Dær som en Fortrekker ville gått rett frem eller en baktrekker ville fått reva ut og fått en ubehagelig sleng.

 

Nei, vil du ha syncro så kjøp det,,, jeg blir hvertfall aldri å kjøpe en Golf2 uten Syncro.

 

Husk også på at du ikke må finne på å kjøre med to nye dekk og to slitene dekk!

 

Lykke til.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker enda.

Har jo to delebiler og 2 driverk så jeg tåler å gå på en smell om det skulle bli ras av drivverk.

 

Koblinga må lages slik at ALL kraft går gjennom den og da er planen å sveise og kjøre 3 bolter gjennom den. Slik at den sender all kraft fra fordelingskassen og rett til hjula uten at den blir borte i ei kobling som ikke klarer å fra med seg hjula.

 

Om det funker får jeg svar på ved neste Syncro.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår