Gå til innhold

Poloen stoppet av snodige grunner

Ranger emnet

Sn0mann

Anbefalte innlegg

Heisann!

Var ute å kjørte med poloen for noen dager siden. Gikk fint å starte den, og kjøre. Men etterhvert som jeg hadde kjørt litt(4min), så kom det en slags ekstrem hvit røyk ut eksospotta(sånn HVIT!!!), samt at bilen gikk litt stusselig når jeg trykket gasspedalen inn.

Jeg bestemte meg så for å svinge unna. Da jeg gjorde dette, stoppet hele driten og jeg fikk ikke startet bilen etter denne hendelsen!

noen som har peiling på hva det kan være?

tenningen går, og bensininntaket er ikke noe feil med...skjønner nada jeg. Noen som har peiling hva denne koslige feilen kan være?

Kan det ha noe med den varmegreia som står i forgasseren? eller, noe annet?

Bilen det er snakk om : Polo II (1983 modell) 1.1 55hk km : 131.000

Håper noen har peiling

-Sn0mann

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etterhvert som jeg hadde kjørt litt(4min), så kom det en slags ekstrem hvit røyk ut eksospotta(sånn HVIT!!!)

Hvit røyk i eksosen, vil si at det er vann i olja.. Ergo gåen topp-pakning.. Sjekk pakningen du. Er mest sannsynlig denne..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er topp pakningen som er gåen ja? tenkte meg egentlig det. Så det var overflod av oljeforbruk.. Men hvor mye tror dere dette koster på verksted?

Noen som har peiling hvorfor luftfilteret mitt plutselig er svart(da mener jeg sVART..). Jeg skiftet dette for ca 1mnd siden :/ og da var det i farge lys :P

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling hvorfor luftfilteret mitt plutselig er svart(da mener jeg sVART..). Jeg skiftet dette for ca 1mnd siden :/ og da var det i farge lys :P

Fordi veivhusventilasjonen går inn i luftfilterboksen. Om du har trykk i veivhuset kommer det mye mer oljedamp inn i boksen og da blir oljefilteret svart av olje.

Grunnen til at du har trykk i veivhuset vet jeg ikke. Muligens slitte stempelringer.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster nok mere en det bilen din er værdt. det billigste er nok bare og bytte motor.. det burde ikke koste deg mere enn 2000 kr. ganske enkelt er det jo også, bare kan kan skru bitte litt bil..

har ikke garasje her, er student ved hønefoss, så tviler på at det blir aktuelt

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider