Gå til innhold

Større motor i Kadett C

Ranger emnet

DaNnYb0y

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 17år. Har planer om å kjøpe en Kadett C som førstebil, da jeg elsker denne bilen. Tenkte å finne en bil nå, slik at den var klar til 18 års dagen som er om nesten et helt år.

Har lyst på større motor enn det som er orginalt. Tenkte på en med rundt 150hk. Er dette mulig å godkjenne uten problemer? Hvilken motor med 150hk er lettest å tilpasse uten alt for store ombyggninger? Hvilke ombyggninger må isåfall gjøres for å få dette godkjent? Vil helst ha så detaljert forklaring som mulig da jeg ikke har så veldig god greie på bil, men så er vel ikke Kadett den vanskeligste bilen å begynne å skru på... Hva vil en slik ombyggning koste?

Er det mulig å få kadett godkjent med over 150hk uten alt for store ombyggninger?

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få hjelp fra onkelen min som er bilmekaniker hvis det er ting som jeg ikke får til selv.

Har dessuten mest lyst på Kadett enn Ascona/Manta.

Trenger nødvendigvis å være 150hk. Hvor mange hk har en 2,2i motor fra Rekord, og er denne vanskelig å tilpasse?

Hvordan er det med diverse Omega motorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker litt her på kadett forumet finner du masse om hva som må til for å godkjenne kadett med 150hk..

Skal du kjøpe deg en kadett bør du kjøpe en 1600 og med lite rust.

Grunnen til 1600 er at du trenger understellet for å få godkjent den med større motor.

Og 1600 understellet er verdt rundt 10 000kr! Har du 1600 understellet så er det bare rekord 2.2 skiver foran som trengs for å godkjenne bilen til 150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur bare du trenger 2,2i bremser foran og noen skiver bak for å få godkjent med 170hk (men er veldi usikker her. å vet heller ikke vilke skiver man må bruke bak). men karoseriet er bare godkjent med 230Nm orginalt ... så skal du ha mere Nm så er d ekkelt MYE arbeid som må til ... å jeg vet ikke vem som kan gjøre den jobben :D

anbefaler på d sterkeste å finne en 1600 ... det er nesten et møst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om dette som Gandi skriver om å få godkjent til 170 hest men, er som sagt 2.2 bremser og 230mm tromler som skal til for å få 150 hest godkjent. Jeg personlig ville ha kjørt med 1.2 da det er faktisk gøy, kjørte med dette i nesten 2 år selv da jeg fikk lappen som 18åring..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider