Gå til innhold

Tøff SUV til 150 000?

Ranger emnet

Outsider

Anbefalte innlegg

1995 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited. Så vidt jeg har forstått er det noe feil på disse, men jeg må likevel innrømme at det er en PEN bil. Og den er litt tøff. I min bok. Bruker nok en del suppe også, dog.

For samme prisen kan du også få en 99-modell Toyota RAV4. Men ta ett råd. Vi hadde en slik, en 00-modell, faktisk. Dette er før den nye modellen kom, jeg tror det var i 2001? Bilen er så vidt meg bekjent basert på understell og mekanikk fra rundt 1990. Den klarer å krenge som et uvær, og samtidig være stumpete, ukomfortabel og sporete. Motoren er slapp og asmatisk, og den har ikke moment i det hele tatt under 3000rpm. Og over 2500rpm støyer den som et trykkluftsbor. Interiøret minner om en nittitalls Hyundai, og setene var for meg helt utrolig fæle.

Jeg har kjørt en del elendige og ukomfortable biler i min tid, men ingenting er i nærheten av å være så forferdelig å kjøre som den.

Det eneste fordelaktige med disse bilene er at de har passelig god bagasjeplass, og at de er skuddsikre. Det er en Toyota, tross alt. Oh, og den har diffsperre. Fint om en kjører seg fast. Satt aldri fast med den, tross alt.

Men ligg unna, jeg vil aldri i mitt liv ha en slik bil igjen. Nevnte jeg at girkassen var upresis og som å røre i grøt?

Skulle du dog være fristet, syns jeg denne er ganske pen. Ser bra ut, i det minte. Gått en del, men vi hadde ingen problemer med vår, som hadde gått rundt 160000.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill folkens.

Tahoe vurderte jeg i lengre tid, men pga at de fleste av dem er lastebilregistrert så ga jeg meg på det til slutt.

Jeep`en så ganske strøken ut, har sendt en mail på den:-) Drikker nok litt bensin, men prisen på selve bilen var jo overkommelig.

Ellers virker jo de Subaru Forresterene som ok biler. Var ikke klar over dem før de ble nevnt her. Skal kikke litt videre på dem.

Ellers har jeg veldig lyst på Toyota Landcruiser, men da bør jeg helst over 200 000 for å finne en jeg liker ser det ut som;)

Fortsatt åpen for flere innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og være ekkel men... slike jeeper er noe søppel.. vi har drivi MYE med en sånn på jobben... er ikke mye om og gjøre at den er inne en gang i måneden for et eller anet som har røket... ruster ganske bra og mener jeg og huske, men de er jeg ikke helt sikker på... toyota land criuser mener jeg er et godt valg i hvertfall:D men har ikke så mye erfaring med den..

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og være ekkel men... slike jeeper er noe søppel.. vi har drivi MYE med en sånn på jobben... er ikke mye om og gjøre at den er inne en gang i måneden for et eller anet som har røket... ruster ganske bra og mener jeg og huske, men de er jeg ikke helt sikker på... toyota land criuser mener jeg er et godt valg i hvertfall:D men har ikke så mye erfaring med den..

Du er ikke ekkel:)

Da vil jeg heller si takk for advarselen.

Når det gjelder Landcruiser er det helt sikkert gode og driftsikre biler. Har tilgode å møte noen som ikke er fornøyd med sin Toyota utenom nomix her oppe som ikke så ut til å være helt fornøyd;)

Men det blir naturligvis en annen prisklasse da.

Hvis prisfallet ikke er for stort i løpet av noen år kan det være verdt det. Men det er mye penger. Penger som jeg kunne ha brukt på andre ting som faktisk lønner seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Landcruiser er det helt sikkert gode og driftsikre biler. Har tilgode å møte noen som ikke er fornøyd med sin Toyota utenom nomix her oppe som ikke så ut til å være helt fornøyd;)

Skal ikke uttale meg om Landcruiser, siden jeg aldri har kjørt en, eller brukt en i dagliglivet. De skal dog være meget gode.

La det forresten være nevnt, at andregenerasjons RAV4 regnes som generelt gode biler, langt bedre enn førstegenerasjons, som vi hadde.

Men om du skal ha SUV i den prisklassen er det førstegenerasjons RAV4 som er aktuelt fra Toyota, (om du ikke går for en eldre Landcruiser) og førstegenerasjons RAV4 er virkelig ikke noe å samle på. :)

Annet enn om du trenger noe for å få deg opp oppkjørselen til huset, slik at du kan etterlate BMWen før oppkjørselen.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider