Gå til innhold

Calibra, RE, Hifonics, US Amps, Evus, Pioneer og SS

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

Menne, kanskje finne ut av kassevolum og type kasse før man bygger :D

 

joda.. kassa er bygd får refleks.. og det blir antagerlighvis refleks også, men først skal jeg teste hvordan lyden blir lukket, suben kommer til og spille temlig dypt med den størelsen dær tenker jeg..

 

Thanks, T0mmen :D

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, time for an update..

 

Spillern kom idag, denne har vært til rep. hos matador

spillern.jpg

 

samt, jeg tok ett bilde av Bagasjen hvordan det ble etter at Pioneern gikk sund. Jeg mekka enkelt og greit ei "blandingskasse(12 og 22mm MDF)" og kjøpte inn 4 stk 8" Boxter Pro Eliminator hos autocustom og satt i.. Ble faktisk litt sjokkert av trykket de småe tassene klarte å lage, da jeg sto og flira av de når jeg henta de på posten :p Men, de er litt problematiske da ledningene fra terminalen og inn til spolen gikk av på 3 av de, men lodda jo bare på igjen da.. :)

 

bagasjen.jpg

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og få til en update litt senere, fattern har ståkke av med kameraet :O

 

Diverse ting blir stryket av planene framover..

US Amps forsterkeren kommer ikke til og komme enda, og Signalkablene kommer ikke til og bli byttet ut enda.. budsjettet er litt stramt så venter litt med disse..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fatt i kameraet igjen.. første bildene jeg tok ble litt dårlige pga feil innstilling + litt dårlig focus på det..

 

Det jeg nå har gjort er å lage ramme til kassa i gulvet, så jeg får felt den litt lengre ned. Har også montert ett element i kassa imens jeg venter på XXX`en som ikke er ankommet enda..

Den spiller enormt dypt med ett rimelig fast trykk.. skulle kansje ikke ha hatt en så stor kasse, men blir artig og se hvordan XXX`en oppfører seg i den. Den er foreløpig lukket, blir jeg ikke fornøyd med dette med XXX`en blir det nok litt endring. Men, det blir når den tid kommer :)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Har også nå plassert batteriet i reservebrønnen, det passet perfekt i høyde med mellomleggene til gulvet:)

3.jpg

 

4.jpg

 

Og her er da hullet ferdig, ble litt ujevnt..

5.jpg

 

Her delte jeg plata.. kansje vært bedre og delt den på midten, men vises ikke så enormt godt akuratt dær..

6.jpg

 

Kassa passet bra oppi

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

Men, ei lite sprike blei det.. håper den blir gjemt når jeg får trekt kassa..

10.jpg

 

 

Kan jo hive med ett par bilder av frontsettet da.. :)

7.jpg

 

9.jpg

 

 

Og Hifonics`en må få være med :D

1.jpg

 

Kansje det blir noe mere gjort i helga muligens.. :)

 

Litt konstruktiv kritikk er lov ;)

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. det skjer vel ting etter vært.. er vel ikke mange dagene før RE ankommer morel nå :D så da er det vel heller ikke så gale lenge til XXX`n ankommer meg heller :) og da blir det full fres igjen. går og funderer på hvordan jeg skal lage dekslene baki dær, da jeg vil ha det meste dekt og kassa skal ikke vises liksom.. vansklig å forklare, men enkelt design da.. hehe

 

hifonics`en er kos ja :D

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor jeg skal gjemme delefiltrene, akuratt nå så ligger de bak subkassa, er dobbelt sett med ledninger opplagt pga ett mulig aktivt oppsett ettervært.

 

Grunnen til at jeg snekkra kassa slik, var at elementet skal stikke sånn akuratt utom ved max "excursion" :) men tror muligens det ble litt for langt inn. den tid, den fryd, men, fronten ble grusomt hardt når jeg gjor det slik, så har jo en effekt dær også da ;D hehe

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg stått me hugudet nedi bagasjen og fundert at og fram på hvordan forsterkerene skal plasseres.

 

da har jeg muligens kommet fram til dette:

 

9.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

Forsterkerne skal altså plasseres oppå disse platene. hadde vært bedre og hatt de under plexi, men er litt for lite plass til monoblokka da..

Hva tror dere, blir detta noe da?

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår