Gå til innhold

Calibra, RE, Hifonics, US Amps, Evus, Pioneer og SS

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sende til deg i posten for deg da?

 

Eller dra med meg Typon på en kjøre tur en lørdag?

 

Joda, hadde vært fint om du kunne skaffet og sendt til meg, smekker fort over noen kroner i banken.

 

kjøre tur helt hit ja.. hehe, blir ett langt stykke det da :) horten er vel lengre en oslo, og oslo er ca. 60mil unna :o

 

Legg meg til på MSN så snakkes vi mere dær, admin at codegen.is-a-geek.net.

 

Nå er det kveld, God natt folkens! :)

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd to typer, og ikke merket noen forskjell. Jeg er fornøyd med Biltema sin polyester. Jeg har riktig nok ikke prøvd installbay sin... Kanskje jeg skal kjøpe en liter for å se om det er det. :hmmm:

 

Har prøvd 3 forskjellige jeg.. en av de var blant annet biltema, men har ikke merket noe forskjell.. men så er det ikke slik at jeg bruker så mye polyester at det gjør noe da.. :P

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg anskaffet 3l polyester idag.. gikk ivei fort menmen.. :)

 

Først av alt så la jeg ett rimelig strøk i bagasjen..

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg

 

Her har jeg kløpt til den delen som skal erstattes i dørtrekket. la ett lag til men glemte og ta bilde av det..

16.jpg

 

Forsterker"bæreren" delt i to og tatt ut av bagasje rommet, så nå er det bare og pusse og smelle på enda mere glassfiber og gjøre den sterk.

17.jpg

 

18.jpg

 

 

Men, hvor ble det så av all polyestern?!

Joda, jeg gikk løs på ene hjulbuen med glassfiber. Bilen ble rustsveiset i sommer og jeg kappet til alt stålet selv, og det ble selvfølgelig litt sjevt når jeg sveisa det på, så hjulbuen så helt rar ut, prøver nå og få det litt bedre til med glassfiber, hvordan det blir, har jeg ingen anelse om.. hehe.

Bilen skal også lakkeres ettervært, den blir blank sort.

19.jpg

 

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var ny... hva med å kappe av hjulbuen, kjøpe en ny og sveise inn? koster jo så å si ingenting.. kanke herpe en opel på denne måten!!! skamme deg :(

 

Hjulbuer av glassfiber er nok ikke noe ny vri, mange som har glassfiber dær gitt.

vel, det jeg hadde sveiset inn i sommer, hadde allerede begynt og ruste så smått, så det finnes ting som er langt bedre og bruke en stål på en god gammeldags skropel ;)

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du gjort en stor feil.. hvis det ruster..

det kalles dårlig for eller etter arbeid.. det må være reint før du sveiser.. og det må være reint etter du er ferdig.. gjør du det riktig ruster det ikke før du gir beng i vedlikehold igjen

 

ruster det igjen har du antaglivis ikke fjerna alt..

 

mvh en plate arbeider som har bytta NOEN hjulbuer, kanaler, jekkfester etc..

 

mange som har glassfiber... ja vel så kjøp deg et bredde kitt da, eller lag et, jeg fikk inntrykk at du skulle ha det til å se originalt ut.. ut ifra bildene.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se orginalt ut ja.. vel, hvis jeg ikke får til dette med glassfibern dær, så blir det nok ny hjulbue i stål ja. og det kan vel være det samme om det er glassfiber og det ser orginalt ut eller at det er glassfiber og det er bredda med det.

Hittil så ser det ganske rimelig ut, problemmet er at jeg vil ha det likt på begge sider, og hjulbuen på andre siden er byttet ut engang i tiden og stikker engod del mere ut en hva den skulle gjort orginalt, det er også en av grunnene til at jeg bruker glassfiber nå.

Jobben som er gjort på andre siden er ganske enkelt gjort, buen som var dær fra før av er banka inn, og den nye ble stifta rett utapå den gamle, og det ser helt forjævlig ut inni dær, hele greia er totalt opprusta.

Problemmet med deg jeg hadde gjort isommer var at jeg ikke hadde fått spruta og smørt tectyl skikklig på sveisinga mi, så de har begynt og rustet, ellers så var alt bra.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 3000, per side, for å få sveiset inn en ny hjulebue på min calibra en gang i tiden.

ser ikke ut som du tenkte igjennom helt den "operasjoen".

Polyester på både dekk og felger.. ikke mye til som skal til for at dekket og felgen begynnner å vibrere når man kommer oppi fart..

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. polyestern er bare og ta ett lite skrujern og ha av den.

 

suben er kommet i hus, og den er svær! :D

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

Og den er selvfølgelig blitt montert, og testet bitelit. Den suger noe enormt med strøm, HC2000 batteriet har ikke en sjangs til og levere nok, dessvere. skal prøve og lade det opp og se om det blir noe bedre, forsterkeren kutter, antagerlighvis pga for lite strøm når jeg guffer på endel, og resten av bilen ser ut som ett blinkende diskolys, så det blir nok litt mere oppgraderinger av kabler tenker jeg ettervært.

 

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår