Gå til innhold

styre opp (sentrere) råden på veiva eller i stemplet...

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

okay.. normalt passer råden akkurat i sporet på veivtappen så sideveis bevegelse ikke skjer.. Jeg har råder som er tynnere i bunn enn orginale råder og har laget sentrenings ringer på hverside av stempel bolten for å få vekk sideveis bevegelse... kansje det ble litt bedre forklart nå????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. normalt passer råden akkurat i sporet på veivtappen så sideveis bevegelse ikke skjer.. Jeg har råder som er tynnere i bunn enn orginale råder og har laget sentrenings ringer på hverside av stempel bolten for å få vekk sideveis bevegelse... kansje det ble litt bedre forklart nå????

 

Hva mener du egentlig?

Er råden for smal der den er linket til veiva eller er den for smal der kryssbolten på stempelet går gjennom?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har rådestyringa mi i stemplene på volvomotoren min og funker godt det ihvertfall.. ingen rare lyder ved kald motor.. er nok skjørtebanken som ofte følger med ved smidde lave stempler folk mener denne lyden er..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt ann på hvor mye du tør å dreie de det da.. HOHO!! mine har en komphøyde på oppunder 40mm det er fra senter av rådebolten og opp til toppen av stempelet..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva blir egentlig forskjellen ved å styre opp råden i stempelet istedet for på veiva.. Har hørt rykter om at den blir bråkete ved kald motor hvis råden blir styrt i stempelet.. Ble litt klønete forklart detta her men håper noen skjønner hva jeg lurer på...

 

hva i granskauen er det du snakker om, hva som er forskjellen ?? man skal aldri gjøre om på noe der, hvis du har rådelager som er for tynne/slitte så slites tappen feil, og du oppnår skade og styrer du stempelet så slites sylinder vegger og stempel galt pluss stempel fjører, jeg regner med at du vet hvordan man måler ut riktig størrelse på ramme og råde lager ?

man skal aldri bruke lager som ikke hører hjemme der, og det samme gjelder råden og stempel foringen, er råden så dårlig forfattning at du må smie opp lager og foringer, så bytt den ut, vi snakker om levetiden på de forskjellige delene. hvis det er folk som har gjort dette og de sier bilen går som en drøm så har dem enten utroligt flaks eller så tuller dem. det er en grund til at det hetes presisjons deler, vi snakker om meget små og trange mål, det er faktisk en grund for at det er slik. har man hatt av veiven, råder og slikt så skal man bestandig kjøre målinger på hver tapp for å se etter slitasje og avik. man setter ikke inn ting man finner i ei hylle og tror det går, greit det går kansje for ei stund men før eller siden så smeller det, for å ikke snakke om økning av slitasje. vi snakker nom store turtall og omdreininger av disse delene. Er lager og foringer så slitte at du får gange så bytt dem

nei mitt råd til deg er å bytte ut lager/foringer og få det slik det er ment for å være.

 

ps. sorry hvis dette virket litt brutalt, er ikke ment for å være det :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke misforstår så har han smalere råder på veiva enn de som er der orginalt...ikke for romme lagre eller noe sånt. Bare viktig å ikke få de for mye offset på tappen sånn at smøringa rømmer en vei. Olja er som strøm...følger minste motstands vei..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i granskauen er det du snakker om, hva som er forskjellen ?? man skal aldri gjøre om på noe der, hvis du har rådelager som er for tynne/slitte så slites tappen feil, og du oppnår skade og styrer du stempelet så slites sylinder vegger og stempel galt pluss stempel fjører, jeg regner med at du vet hvordan man måler ut riktig størrelse på ramme og råde lager ?

man skal aldri bruke lager som ikke hører hjemme der, og det samme gjelder råden og stempel foringen, er råden så dårlig forfattning at du må smie opp lager og foringer, så bytt den ut, vi snakker om levetiden på de forskjellige delene. hvis det er folk som har gjort dette og de sier bilen går som en drøm så har dem enten utroligt flaks eller så tuller dem. det er en grund til at det hetes presisjons deler, vi snakker om meget små og trange mål, det er faktisk en grund for at det er slik. har man hatt av veiven, råder og slikt så skal man bestandig kjøre målinger på hver tapp for å se etter slitasje og avik. man setter ikke inn ting man finner i ei hylle og tror det går, greit det går kansje for ei stund men før eller siden så smeller det, for å ikke snakke om økning av slitasje. vi snakker nom store turtall og omdreininger av disse delene. Er lager og foringer så slitte at du får gange så bytt dem

nei mitt råd til deg er å bytte ut lager/foringer og få det slik det er ment for å være.

 

ps. sorry hvis dette virket litt brutalt, er ikke ment for å være det :)

 

 

Trur du skolle holdt kjeft jeg gitt, det VI prater om er ikke lagerklaringer og slitte lagre, men hvordan råden blir styrt! den kan styres på veiva ved at den akkurat passer uten SIDEVEIS slark eller at den KAN vandre sideveis på veiva men stempelet kan ikke vandre på toppen av råden.. Da er råden styrt på stempelet.. Lest for mye bilsport eller??

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår