Gå til innhold

Larzen's 940

Ranger emnet


Larzen

Anbefalte innlegg

Biler er en 940GL fra det herrens år 1991, altså det er en førsteutgave :D Motoren er en B230FB med 131 hk og 185 Nm i moment, ikke noen dødare med andre ord. Av ekstrautstyr så har jeg el soltak, 7-seter og hmmm... ja det var vist det.

 

Nå ett bilde av monstret når jeg hentet den.

182_Bilde004_1.jpg

Eneste jeg har gjort på det bildet er og lakke grillen svart.

 

Jeg var rimelig rask med og ringe bcb og bestille nye hvite blinkelys foran siden og bak. kjøpte også slike fancy pærer som er grå, men lyser orange

182_Bilde013_1.jpg

 

Så var turen kommet til og fjerne lyktepusserene, og spakle igjenn hullene.så måtte det jo lakkeres litt også (første gang jeg lakker med sprøyte) skulle egentlig "classic" lakkere fangerene men latskapen tok åverhånd så jeg lakket bare speilene, listen under lyktene og listen på dørhåndtakene. Ble meget fornøyd med egen innsats.

182_HPIM0095_2.jpg

182_HPIM0093_1.jpg

 

Da jeg har sett flere som har montert kromringer og blåe dioder så måtte jeg jo bare følge etter.

Kromringer:

182_DSC00075_1.jpg

 

Blåe dioder

182_DSC00076_1.jpg

 

Så var det på tide med lenge etterlengtet solfilm.

182_DSC00180_2.jpg

Ser ikke så godt filmen men lover at den er der :)

 

Siste jeg gjorde var og montere noen deler jeg bestilte i fylla.

gule koni dempere og senkefjærer. Og 3" JT VOC eksosanlegg :shock: 3" med bare en demper på en sugemotor... Bråker noe inni s***n. må nok kjøpe en demper til.

182_DSC00154_2.jpg

5" utblås er "litt" overkill men det så fælt ut med ingenting dær.

 

Det var vell så langt jeg har kommet på ett år...

 

Noen flere bilder kan jeg jo legge ut.

 

Bakerst seterad

182_Bilde015_1.jpg

 

Midnattsol

182_DSC00177_1.jpg

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn det der....planene fremover er da?

Vet ikke om jeg kansje skal selge, er litt usikker. men om jeg beholder den, så kommer det til og bli 850R front 940 addon skjørt og v90 bakfanger. og sikkert nye rims. Drømmer også om en 5'er i den, men man får se hva man har råd til.

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin vogn. Fargen der ekke så værst.

sikkelig tøft med blåe diodelys! ambefales?

Er jo tøft med litt anneledes farge i speeden. Ble mest fornøyd med kromringene. kan anbefales på det sterkeste. Ble mye mere "ekslusivt"

 

Jeg liker også fargen på bilen... har hatt omtrent samme farge på 3 volvo.

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kromringene og diodene fra "dansken" på TPC... tror nicket hans var JCBX. Kan helt klart anbefale han, veldig proff.

 

Innstaleringen av dioder i speeden å kromringer gikk på ca 30 min. Diodene har samme sokkel som orginalpærene. Er litt verre i de andre knappene da må man rive ut glasset fra orginal sokkel og lodde inn en løs diod. men er ikke så vanskelig.

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår