Gå til innhold

Rengjøring før lakkering, silikon fjerner? såpe? tynner?

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Halla folkens!

 

Driver på å lakker huven til scooteren min, har støtt på en del hindringer i den forbindelse.

 

På lykte innfatningen dukket det opp masse "krakeleringer" (ser ut som tørr hud), når jeg skraper på det så kommer jeg HELT ned til plasten, altså igjennom det originale lakk laget som var der fra før).

 

Når man skal lakke en plast del som har litt gammel lakk på seg noen steder, og er pusset ned til plasten andre steder, skal man da bruke plast primer på hele delen?.

 

Jeg var innom den lokal fargehandlern og spurte etter silikon fjerner som jeg skulle bruke til å rengjøre før jeg skulle lakkere. Dama så dumt på meg og dro fram en slags tube med noe greier, men den var mest sansynlig ment til fjerning av fuge-silikon.

 

Hvor får jeg kjøpt slik silikon fjerner som alle prater om?.

 

Noen sier at tynner ikke er det beste å bruke ?.

 

Hvis jeg har en plast del som skal lakkeres, skal jeg først:

-Avfette delen med silikon fjerner

-matte den ned

-vaske den med såpevann

-vaske den med silikon fjerner

-la den tørke, fjerne støvog så legge på plast primer?.

 

Skal jeg bare bruke en fille til å tørke med (type gamle dyne trekk osv). Papir loer vell så det er vell ikke det mest gunstige å bruke, selv om støvet skal fjernes etterpå).

 

Det er i grunn veldig artig når man står der med ferdig blanda lakk, heller den i sprøyta og kobler på luftslangen, man tenker at nå skal man få lønn for alle de 100000 timene med forarbeid. Så går alt til helvette.

OBS, er heller ikke gøy når kompressoren går til helvette når man står og depper mens man rengjør sprøyta. (skjedde meg i går, hehe).

 

Jaja :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var starten på dekslene igang.

 

Glasurit silikonfjerner. Legger på vått med en fille, og tørkes av med en annen.

 

Og en tackrag for å få vekk støv og slikt.

 

Maxmayer 1k plastprimer.

 

 

Bilde028.jpg

 

Før priming.

 

Bilde029.jpg

 

Og etter eller mens om du vil.

Plast primeren er som å sprøyte vann. Det renner uten en ekstra tanke.

Derfor bruker jeg en avstand som ca er 40 cm.

Og heller er forsiktig. Renninger vil nesten forsvinne når det tørker.

Men det er like greit å la være med å få det

 

Plast priming skal påføres veldig tynt slik at det har flexibilitet.

Prøvde å holde dem som varme som mulig før jeg tok dem ut å sprayet dem.

2 grunner,

Det skal jo i motorrommet.:)

Og det tørker fortere.

 

Bilde030.jpg

 

Om delene er skitne.

Vasker jeg med MrMuscle Orange Action først. (lukter appelsin :) )

 

Før silikonfjerneren.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår