Gå til innhold

sannheten om calibra (OBS! Søppel-tråd)

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by CaliBreez

får du en strøken s13 til 80000 ?

 

En kammerat av meg fikk en som var helt strøken for 70.000,- men da måtte han ta turen helt ned til Tyskland da. Den var svart, hadde Azev 17", proff tektyl behandla, hadde nye bremser. og det var 91mod så den hadde de nye stolene rattet og fronten.

 

Mener jeg leste at en eller annen på 200sx forumet som også er medlem her solgte sin for 60.000! Kan være feil da, men jeg er ganske sikker. Husker han hadde en Gul bil i avartaren sin.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

På hvordan måte er de sammenlignbar her?

 

Den Norskien din der skjønte jeg ikke helt, men si at du skal ha en calibra turbo med 300 HK så må du da ut med 150 lapper og en S13 ca 110.

 

Han "klager" på at 200sxen er dyr og trimme og jeg klager på at calibra turbo er dyr i utgangspunktet.

 

 

200sx må jo ikke nødvendigvis bli så dyr å få opp i 300HK. 900 IC få noen til å sveise rør for deg og dra til sverige og bytte inn orginal turboen i en brukt T28bb eller hva den heter så blir det ikke så jævla langt ifra 10.000,-

 

Men jeg lurer også på åssen du får 300hk i en calibra for 10.000,- har ikke så mye peil på de bila....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

Den Norskien din der skjønte jeg ikke helt, men si at du skal ha en calibra turbo med 300 HK så må du da ut med 150 lapper og en S13 ca 110.

 

Han "klager" på at 200sxen er dyr og trimme og jeg klager på at calibra turbo er dyr i utgangspunktet.

 

 

200sx må jo ikke nødvendigvis bli så dyr å få opp i 300HK. 900 IC få noen til å sveise rør for deg og dra til sverige og bytte inn orginal turboen i en brukt T28bb eller hva den heter så blir det ikke så jævla langt ifra 10.000,-

 

Men jeg lurer også på åssen du får 300hk i en calibra for 10.000,- har ikke så mye peil på de bila....

 

Altså..jeg har ikke lest hele tråden, står for mye søppel her :)

Men jeg mener at de bilene kun kan sammelignes hvis du tenker rattlåsracing..smak og behag, og hva du mener burde finnes og ikke finnes i en bil er vel det som teller her :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

Jamen da får du jo bare se faen til å sette deg på bilen da så kan du se selv!:

 

Har lite å si hvordan bil du har og motor, noen er spreke og har kjapp axx andre er svake og kan kjøre fort.

 

Nå er jo denne litt mere luxus bil enn den råne brakka du kjører med av en S2.

 

Altså hallo. (jada jeg vet at dette er en useriøs tråd (vil det si at alle sitter og dikter opp alt de skriver?) - men alle må vel skjønne at en 2.0l 406 ikke har sjangs i havet til å nå 240km/t? :) I beste fall er det her snakk om et speedometer som viser minst 40km/t feil, chip eller ikke chip. :)

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 kr, og 300 hk? ja, da vil gjerne jeg vite hva du skal gjøre og. kjøpe aksjer, tjene godt, og SÅ bruke de "10 000"? jeg har "315-kit" fra EDS i min, og jeg kan aldri tro at jeg har mer enn 250 hk. dette koster 7600kr viss jeg ikke husker helt feil. neste steg er større turbo og noe som gir den tilstrekkelig mat. da får jeg vel nærmere 300 hk. får noen her til det der til 10 000, ja, da må de gjerne forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

10 000 kr, og 300 hk? ja, da vil gjerne jeg vite hva du skal gjøre og. kjøpe aksjer, tjene godt, og SÅ bruke de "10 000"? jeg har "315-kit" fra EDS i min, og jeg kan aldri tro at jeg har mer enn 250 hk. dette koster 7600kr viss jeg ikke husker helt feil. neste steg er større turbo og noe som gir den tilstrekkelig mat. da får jeg vel nærmere 300 hk. får noen her til det der til 10 000, ja, da må de gjerne forklare.

 

Har du skifta cooler da? Det er jo ett must, den orginale er forliten på en utrimmet calle. Sette i en cooler fra cossi 4x4. Du skal få 330 hk med den eds chipen, men det forutsetter att du har filter effektanlegg, større cooler å høyere bensintrykk.

 

Brukt cooler ca 1000kr

eds 3.5 7600kr

filter 400kr

Bensintrykksreg1000kr

SUM 10000

Dette forutsetter jo at turbo`n du har er i god stand, ingen sprekker rundt, wastegate osv...

Værre er det ikke:D :D :D

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

 

Har du skifta cooler da? Det er jo ett must, den orginale er forliten på en utrimmet calle. Sette i en cooler fra cossi 4x4. Du skal få 330 hk med den eds chipen, men det forutsetter att du har filter effektanlegg, større cooler å høyere bensintrykk.

 

Brukt cooler ca 1000kr

eds 3.5 7600kr

filter 400kr

Bensintrykksreg1000kr

SUM 10000

Dette forutsetter jo at turbo`n du har er i god stand, ingen sprekker rundt, wastegate osv...

Værre er det ikke:D :D :D

 

er dette oppsette benket til 300hk?

Bare nyskjerrig her, hvis det er det, så er det jo ekstremt billig da...

 

IC`¨på caliba\vectra er jo så liten att den ikke telles:D

den er på størrelse med oljekjøleren til en 740tic:D

En helt klart gunstig oppgradering med ny ic på 20let

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du øker trykket til 1.5 bar, øker bensintrykket il 4,5bar, regn etter selv med orginalt ladetrykk på 0.8, men det er det meste du kan få uten å skifte dyser å turbo. Skifter du dette jan motoreffekten økes til ca 350hk, dette koster ca 25 000. dvs i fra 204hk org. til ca 350hk koster det 25 000kr. Ikke mange bilene/motorene du får slik effekt-økning med så lite kr. Ike uten grunn att disse motorene er meget poppulære i tysklanf og england!!! Billige er de oxo. Kommer til å bremse min motor i løpet av vinteren. og hvis noen er int. og har en hjerne med chip til c20let motoren kan dere sjekke hva den gir. Jeg kjører med home made grenrør, og en t04 BB turbo, 990dyser , disse kan skiftes lett, autronic sm2 og div. mods...håper på ca 400 gamp, men motoren er bygd for over 500, mangel bare noen deler fra mr.rallycross....hehe

Skal bli norges kjappeste frw, (håper jeg) hehe

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår