Gå til innhold

sannheten om calibra (OBS! Søppel-tråd)

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Originally posted by kiv_tuning

 

Har du skifta cooler da? Det er jo ett must, den orginale er forliten på en utrimmet calle. Sette i en cooler fra cossi 4x4. Du skal få 330 hk med den eds chipen, men det forutsetter att du har filter effektanlegg, større cooler å høyere bensintrykk.

 

Brukt cooler ca 1000kr

eds 3.5 7600kr

filter 400kr

Bensintrykksreg1000kr

SUM 10000

Dette forutsetter jo at turbo`n du har er i god stand, ingen sprekker rundt, wastegate osv...

Værre er det ikke:D :D :D

 

Tror jeg og du har diskutert dette før, men jeg prøver igjen:

 

"Vidlund" har større cooler enn den fyrstikk eska som er orginalt på callen.

Og å dra ut 330hk med eds chipen tror jeg ikke på, pga. turbo størrelse.

og dette har du jo sagt selv att du tviler på att du får 330hk, hvorfor har du forandret mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har ikke forandret mening, står fortsatt ved at du får ca 300hk, min saten sies å gi 330, men dette forutsetter att alt er optimalt. 300hk er det jeg trur du får. Alle cossi gutta skryter jo oxo av 330 kittet sitt. Men ingen av dem har bremsa det ennå med orinal oppsettet på 330, derfor slår jeg av 30hk!! (bartehans hester) hehe:D :D :D

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Har ikke forandret mening, står fortsatt ved at du får ca 300hk, min saten sies å gi 330, men dette forutsetter att alt er optimalt. 300hk er det jeg trur du får. Alle cossi gutta skryter jo oxo av 330 kittet sitt. Men ingen av dem har bremsa det ennå med orinal oppsettet på 330, derfor slår jeg av 30hk!! (bartehans hester) hehe:D :D :D

 

 

Ja jeg sier ikke att det er bare opel som har skybert hester sånne har alle merker, men føler att eds setta er litt oppskrytt (sammen med mange andre)

Men selv 300hk med den lille snurra som sitter på c20let motoren er helt i grenseland av hva som går, og den forventa levetiden på den kan ikke være særlig lang.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dere er litt ute og kjøre på priser her..

 

 

eds pakka koster 6700... så må du ha en jævel av en intercooler, kjøper du i.c satsen til eds koster den 6500... men en brukt f.x escort cosworth cooler funker også bra.. og det varier litt fra motor til motor hvem som får hva, og ikke hva.

 

men har du pakka og stor nok i.c og en god motor ellers tror jeg det ikke er noe prob og få litt over 300hk nei,

 

 

og til du som skrev man må kjøpe bensin trykks reg. den er jo med i pakka da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fr3dr1k

@ kiv_tuning: Virker som om du har ganske peil, har du noe forslag til hva jeg kan gjøre med en Opel Calibra 8v ? Er det noe særlig å tjene på dette eller blir det bortkasta penger? Jeg har ganske dårlig råd, så skal ikke ha noe dyre greier, waffal ikke noe over 10.000.

 

for 10.000 og under så er nok det beste egentlig og kjøpe en brukt C20XE (2.0i 16v 150hk motor) og sette i, så selge 8v'en.. dette hadde blitt veldig billig faktisk, om du hadde fått solgt 8v'en for en grei pris. C20XE går vel for mellom 4-7k. Da hopper du fra 115 til 150hk med en gang. Skal du trimme 8v'en til like mye, kommer det til og koste mer, samt at du ikke har en ekstra motor (som du kan selge eller beholde in case noe skjer f.eks.).

 

Jeg vet forøvrig om en C20XE som skal selges. Denne har Coscast topp. Den mangler ECU og fordeler - ellers funker den perfekt. Tror den går for ca. 4-5k. Fordeler og ECU får en kjøpt billig av blomdal.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren min er ikke vinterkjørt og den er kjørt veldig sjeldent, den er tatt alle service og har bare gått 68.000. Hvor langt har den du snakker om gått? Og hvordan er den holdt? Min motor er ikke ungdomskjørt, altså brukt på normalt vis.

 

Forresten, går det ann å kjøpe en Turbo-motor å sette i bilen min? c20LET eller hva den heter for noe? Er disse dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fr3dr1k

Motoren min er ikke vinterkjørt og den er kjørt veldig sjeldent, den er tatt alle service og har bare gått 68.000. Hvor langt har den du snakker om gått? Og hvordan er den holdt? Min motor er ikke ungdomskjørt, altså brukt på normalt vis.

 

Forresten, går det ann å kjøpe en Turbo-motor å sette i bilen min? c20LET eller hva den heter for noe? Er disse dyre?

 

 

Det går fint ann og dytte en c20let motor i bilen din ja, disse er litt dyrere og det er litt mer jobb og få den på plass med det den trenger men resultatet er jo mye bedre.

 

Ta inn en calibra turbo, denne får du for rundt 25 tusen i tyskland

dra ut motor og ledningsnett ecu.

 

så slakter du resten av bilen selger delene skinn interiør, girkasse,fordelingskasse osv. dette vil mer eller mindre finansiere hele kjøpet av motoren og vips du har skaffa deg en c20let så godt som gratis.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fr3dr1k

Motoren min er ikke vinterkjørt og den er kjørt veldig sjeldent, den er tatt alle service og har bare gått 68.000. Hvor langt har den du snakker om gått? Og hvordan er den holdt? Min motor er ikke ungdomskjørt, altså brukt på normalt vis.

 

Forresten, går det ann å kjøpe en Turbo-motor å sette i bilen min? c20LET eller hva den heter for noe? Er disse dyre?

 

Det går helt fint å sette en c20let motor i bilen din. Men det er ganske mye jobb. Men ikke noe problem, har akkurat bytta i fra en vanlig 2.0i 8v til en c20let motor i en ascona , funka greit det. Hvis du velger å trimme motoren din, er det som gir mest hk for pengene en trimkam. Denne koster ca 2500kr. ett effektanlegg + filter å du kommer til å merke ganske god forskjell. Men det blir jo ingen racer... tipper på at du kan få en effekøkning på ca 25hk. Deretter kan du kjøpe deg en ny innsugsmanifold denne gir vel ca 10hk ekstra med kammen. Utover dette begynner det og koste penger....

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Kebab gud

jeg må bare spørre .. jeg har spurt deg dette flere ganger før ..

men ..

har vi møt? har vi?

du "vet" sÅÅÅÅ mye om meg .. så enten har vi møtt .. eller så er du synsk eller no ..

kan du forklere ..

 

PS: hvem er taperen her .. jeg eller du som klarer å bli Permbannet fra en fucking IRC kanal ..

 

dette kunne du vel seriøst tatt i PM eller hva? måte på off-topic..

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår