Gå til innhold

sannheten om calibra (OBS! Søppel-tråd)

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

jaja.. så om jeg sier at VAG er de merkene jeg liker absolutt minst, så betyr det at jeg skal gå og trykke det inn i trynene på folk fordet? du kan jo gjerne søke litt og se om jeg har skrevet at jeg hater bilmerket over alt på denne jord.. huff nei...

At denne tråden ikke er stengt enda overrasker meg. Hallo? moderatorer? lever dere?

En grunn til at jeg ikke har gidda og sjekka bilforumet på ca. 1 måned...

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

så om jeg sier at VAG er de merkene jeg liker absolutt minst, så betyr det at jeg skal gå og trykke det inn i trynene på folk fordet?

Tja, en liten hevnaksjon er vel på sin plass?

At denne tråden ikke er stengt enda overrasker meg. Hallo? moderatorer? lever dere?

På den er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese hele tråden jeg men jeg syntes det er rart at alle sier det er så mye feil på Calibra, for jeg har aldri hørt det samme om Vectra! Den eneste forskjellen på de bilene er karosseriet! Fordelingskassa på 4x4 er dårlig det vet alle, bilene ruster også lett! Men i flg ADAC er det mye mer feil på VW Corrado..

Har kjørt litt Calibra Turbo og syntes det gikk veldig dårlig, helt til vi kom på motorveien! Da ble det en helt annen bil, dro greit fra 120 til 250 på meteret og lå fjellstøtt på veien! Virker som en bil beregnet på Autobahn!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en ting til en annen..

HVorfor er det så utrolig stor prisforskjell på calibraene.. tenker da særlig på 2.0 8v`n..

Noen skal ha 60-70 000.. og noen skal ha 40-50 000.. er det noe seriøst feil med bilene når de går for 40-50?

Hørte på en bil og den var helt i orden.. bare litt matt i lakken.. bra med utstyr også..

Hadde tenkt meg på å muligens kjøpe en calibra 8v eller 16v.. men hvis jeg må opp i en 60 000 for en 8v, da kjøper jeg meg heller en 16v til litt mer..

Hva tror dere? Hva burde man normalt betale for en 8v? De jeg har sett på har gått langt under 200k på skiva.. Lite/Ingen rust.. Bra med utstyr osv...

-Sfinx

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sfinx

kan finne en strøken 89 mod vectra og en opprusta audi a4 95mod.-Sfinx

fryktelig lurt å si.

du er skal ha flaks (uflaks) hvis du finner en audi etter 1987 med rust.

fyr opp bilder hvis du finner noe.

når jeg hører "opel" er det første jeg tenker på rust.

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

når jeg hører "opel" er det første jeg tenker på rust.

Så du er faktisk så lur at du vil si at behandling av bilen ikke har noe å si? Og ikke hvor den har gått?

Da vil jeg påstå at du er temmelig uttafor hvis du mener det..

Så hvis du skulle få en steinsprut på sida på bilen din.. og det skulle komme litt rust der... da ville ikke du gjort noe med det.. fordi at det ikke kommer til å ruste?

Det første jeg tenker på når jeg hører opel er kjørekomfort, driftsikkerhet og generelt en bra bil..

Det første jeg kommer på når jeg høre Audi er .. :ass ..

-S

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til..

Når jeg kjøper meg en opel, så da behandler jeg den der etter.. og vips.. 100% rustfri! Hvorfor ? Fordi jeg gidder å gjøre noe med det..

Kan ikke bry meg mindre om de som har andre opler som lar de ruste fullstendig opp.. de oplene jeg har hatt og kommer til å ha.. ingen rust!

Så hvis dere skal rakke ned på opler .. rakk ned på noen andre sine..

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

benedrik... det eneste du taler om er.. UVITENHET,

som Sfnix sier, Det meste kommer ann på eier\eiere! de som bestemmer om opelen skal ruste eller ei, Opeler med rette skjermbuer er .. ja.. lettere utsatt men ellers er det opp til den som eieren hvor mye rust det blir!!! Like mye rust på en gammal audi som din om den ikke blir passa på.. skjønner du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

skjønner ikke helt avataren din visst du hater vag så veldigt.

Hater ikke VAG .. bare følte for det.. blir provosert når jeg hører helt fjerne ting..

Liker ikke at en med en gammal stygg audi rakker ned på biler med rust.

Jeg liker ikke andre bilmerker mindre enn andre.. Kommer bare an på bilen.

Jeg er ikke sånn som sverger for kun ett merke.. er ikke kommet helt dit enda..:)

Poenget mitt er bare at jeg har hatt Opel også.. og kan ikke si jeg har hatt no rustproblemer med de.. så derfor ville jeg bemerke at jeg mener det har noe med eiere og deres vedlikehold.

Piiiissss AAaaoooot:cool:

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sfinx

Audi 80 er vel en av de siste bilen jeg kunne tenkt meg å hatt..

Kunne forresten tenkt meg en billig Lada Niva :o

-.S

du ville heller ha hatt, tja. en 93 modell astra ? pen bil? NEI!

men som en skrev lenger opp, ja jeg snakker i uvitenhet. veit bare hvordan våres opel var.

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår