Gå til innhold

sannheten om calibra (OBS! Søppel-tråd)

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Originally posted by rdl

ikke det nei, da vet ikke jeg hvorfor den poasserte 240 med noen millimeter jeg da. menmen....

Måtte ha vært i fritt fall, eller evt. en stor feilvisning på speedometeret. Ringte en kamerat på Prøven Bil i Trondheim (Peugeot forhandler/verksted), og han bare flirte når jeg spurte om det..

Når en 406 Coupe 3.0 V6 24V 194hk har en topphastighet på 235km/t med automatgear og 240km/t med manuellt gear, da tviler jeg sterkt på at en 406 2.0 med automatgear klarer 240km/t med full bil.. synes ikke du det høres rimelig fornuftig ut?

Forøvrig er en Peugeot 406 2.0 med manuellt gear oppgitt med 203km/t i topphastighet.

Peugeot 406 ST Automatic (sedan, 2.0, automat) er oppgitt med 196km/t i topphastighet.

240km/t sa du?.. bullshit.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by rdl

utrolig nok er denne chipet og vi har passert 200 by far....

en chip, på en N/A bil, gir ikke 44km/t i ekstra topphastighet. Spesielt ikke når gearkassa setter en stopper for det lang tid i forveien.

04 Mercedes-Benz CLK

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

My name is bidz, and this is 60 minutes thank you for watshing our show. Well keep on serching the truth 4eva!

"Watching" og "Searching", ellers mycket bra :P

04 Mercedes-Benz CLK

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

"Watching" og "Searching", ellers mycket bra :P

Jepp, i knåw, jeg lo så godt når jeg skrev så tenkte ikke på det og gadd ikke å trøkke på edit etter at jeg så feilen :)

Har ikke så mye peil på bil, men kan det ikke være turtalls sperre eller farts sperre som blir borte om du chippern a? Er ihvertfall det på den bilen jeg skal ha, 180km/h er den på og den går myyyyyyye foretere med en sånn litta boks til 800,-

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Jepp, i knåw, jeg lo så godt når jeg skrev så tenkte ikke på det og gadd ikke å trøkke på edit etter at jeg så feilen :)

Har ikke så mye peil på bil, men kan det ikke være turtalls sperre eller farts sperre som blir borte om du chippern a? Er ihvertfall det på den bilen jeg skal ha, 180km/h er den på og den går myyyyyyye foretere med en sånn litta boks til 800,-

Nei. kan vel gå litt kjappere i topphastighet, men ikke mye, spesielt ikke på automatgear, der gearkassa rett og slett stopper alt. dessuten er ikke den motoren sterk nok, hverken chippa eller original til en så stor forskjell.

Så.. synsbedrag.. skryt.. rykter.. eller ekstremt mye feilvisning på speedometeret.

Pick one..

04 Mercedes-Benz CLK

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare bidz som er seriøs på slutten her jo. dere gutta som slenger ut meninger, rykter og hva dere tror har ikke så mye i en sånn diskusjon å gjøre. dette går på rene facts. og til dere som ikke liker at folk skal være så seriøse her: dette er da faen ikke en jævla chattekanal, men et forum for seriøs prat om bil. uansett faen har alle biler sine gode og dårlige sider, hvilken man kjøper er ut fra hva man prioriterer på en bil. hvis man ikke absolutt skal ha en slik alle kompisene har da... og i hele tatt PRØVE å diskutere utseendet på en bil? noen liker en bil, andre ikke. sånne diskusjoner har ingen ende, intet svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig å sammenligne 240 og calibra!!! hehe Ascona B og 240 ok, men calibra HALLO!!! Blir jo som å sammenligne lada niva og en fokus!!! Bilen som det stod om i VG`n for en stund sida 236km/t i 70 sone var en calibra! Og ikke kom her å si en pug 406 med en 2l på ca 150hk gjør 240km med automat!! Da må du være stokk dum. S6 til kompisen min gjør 245km med automat. En orginal M5 gjør 350km/t den har 340hk! (med fartsperre) Hvis du tror en chip kan utgjøre 44km/t på en sugemotor da lurer jeg på bilkunnskapen din!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Er ikke mulig å sammenligne 240 og calibra!!! hehe Ascona B og 240 ok, men calibra HALLO!!! Blir jo som å sammenligne lada niva og en fokus!!! Bilen som det stod om i VG`n for en stund sida 236km/t i 70 sone var en calibra! Og ikke kom her å si en pug 406 med en 2l på ca 150hk gjør 240km med automat!! Da må du være stokk dum. S6 til kompisen min gjør 245km med automat. En orginal M5 gjør 350km/t den har 340hk! (med fartsperre) Hvis du tror en chip kan utgjøre 44km/t på en sugemotor da lurer jeg på bilkunnskapen din!!!

Har ikke satt meg inn i franske biler, så jeg aner ikke om det er suge motor, strikk motor eller hva det er i den jeg.

Som sagt, jeg er ingen bil-ekspert nei.

EDIT: orka ikke å svare på alt ista.... Vell det går jo fint ann å sammenligne de. 240 er driftssikker og går vell så å si aldri istykker, men calibraen kan du vell ikke si det samme om....

Skjønte det eksempelet ditt for at [Calibra = Lada] og [240 = fokus] men det blir jo uansett feil det å.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

er jo bare bidz som er seriøs på slutten her jo. dere gutta som slenger ut meninger, rykter og hva dere tror har ikke så mye i en sånn diskusjon å gjøre. dette går på rene facts. og til dere som ikke liker at folk skal være så seriøse her: dette er da faen ikke en jævla chattekanal, men et forum for seriøs prat om bil. uansett faen har alle biler sine gode og dårlige sider, hvilken man kjøper er ut fra hva man prioriterer på en bil. hvis man ikke absolutt skal ha en slik alle kompisene har da... og i hele tatt PRØVE å diskutere utseendet på en bil? noen liker en bil, andre ikke. sånne diskusjoner har ingen ende, intet svar.

Vell.... Denne tråden er jo bare piss, om du tok deg tid til å lese første posten så hadde du skjønnt det.... Skjønner ikke hva som er så gærlig med å ødelegge en tråd som er lagd av en super-tulling som er hælt useriøs, kun for å irritere folk jeg?

Det ville vært noe annet om det sto "Hei se hva jeg leste i autofil idag, noen som har noen synspunkter" enn "å jeg er så tøff ass å kebab er bare drit digg" som det jo mer eller mindre gjorde. Hadde det vært en serriøs tråd så ville det ikke ha gått så langt off topic og blitt så userriøst heller.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det eksempelet ditt for at [Calibra = Lada] og [240 = fokus] men det blir jo uansett feil det å.

Ja det blir litt feil ja. Fokusen har jo samme størelsen som lada`n, den har oxo ganke lik kontur... Pluss att den kan brukes i terrengløp. Blir jo to ganske like offroad`r, bare du heiser fuckus`n litt..hehe Likheten mellom lada å calibra er nok bare rusta...

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg overreagerer kanskje. men sånne useriøse utsagn som dette begynner med hører ikke hjemme på opeldelen her. kanskje på "off topic" viss det er så useriøst. hold den seriøse bilpraten en plass, alt det andre mølet en annen plass. det hadde jeg synes var fint... Calibreez: asconaen skal selgest etter hvert ja, men det er ikke en sånn fin forseggjort sak. stygg som faen(om en ascona kan bli stygg da:D ) går som faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår