Gå til innhold

sannheten om calibra (OBS! Søppel-tråd)

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Originally posted by vidlund

ok, jeg overreagerer kanskje. men sånne useriøse utsagn som dette begynner med hører ikke hjemme på opeldelen her. kanskje på "off topic" viss det er så useriøst. hold den seriøse bilpraten en plass, alt det andre mølet en annen plass. det hadde jeg synes var fint... Calibreez: asconaen skal selgest etter hvert ja, men det er ikke en sånn fin forseggjort sak. stygg som faen(om en ascona kan bli stygg da:D ) går som faen...

Var dette ironi eller? Du klager på at vi prater off topic også gjør du det selv!

Om du virkelig mente det du skrev til å begynne med så får du sende en PM til tråd starter og kjefte på han fordi han la den her istedet for på off topic delen da.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by kiv_tuning

Er ikke mulig å sammenligne 240 og calibra!!! hehe Ascona B og 240 ok, men calibra HALLO!!! Blir jo som å sammenligne lada niva og en fokus!!! Bilen som det stod om i VG`n for en stund sida 236km/t i 70 sone var en calibra! Og ikke kom her å si en pug 406 med en 2l på ca 150hk gjør 240km med automat!! Da må du være stokk dum. S6 til kompisen min gjør 245km med automat. En orginal M5 gjør 350km/t den har 340hk! (med fartsperre) Hvis du tror en chip kan utgjøre 44km/t på en sugemotor da lurer jeg på bilkunnskapen din!!!

Jamen da får du jo bare se faen til å sette deg på bilen da så kan du se selv!:

Har lite å si hvordan bil du har og motor, noen er spreke og har kjapp axx andre er svake og kan kjøre fort.

Nå er jo denne litt mere luxus bil enn den råne brakka du kjører med av en S2.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

(fortsatt) den bilen i verden, som er serieprodusert, som har minst luftmotstand (0,26cw).

Vet dette er en stund siden ble skrevet av deg men du virket så seriøs og oppsatt på og få komme med fakta og sånn, mulig jeg tar feil men tror nok at passat har mindre luftmotstand enn calibra (0,24cw) tror jeg og dette er jo også en serieprodusert bil etter hva jeg har hørt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger litt dritt jeg og...

Tilogmed mazdaen jeg kjører er god for 190-210kmt.. må hvertfall ha dekk til 210km/t, og hatt den i rundt 190 ( sikkert feilvisning til helvete, men det gikk :P )

At en 2liters Pug med automatkasse klarer stort over 200 er bare piss, det ekke sjans. med eller uten (potet)chip.

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

hmm... må jo bare innrømme at jeg ikke har fått med meg at det sto "søppel-tråd" før nå... :rolleyes: skal holde kjeft jeg da. men fortsatt er jo utsagnet denne tråden begynner med heeelt på trynet, seriøst eller ikke.

det stod ikke søppeltråd før i dag når jeg sjekket.. noen som har editert titteln sikkert.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig å kjøre opp entråd for å disse en bil.. sjøl om jeg ikke liker calibra.. men bare lurte på en liten ting.. ække Calibra skrudd sammen hos Valmet i finland a? isåfall er'n jo like mye Traktor som 240 (noen som masa no fælt om volvotraktor tidligere her ;P )

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamborgini lager jo traktorer de oxo... Men har oxo hørt att delene på gti motoren til golf 2 og delene på lada 1800sport passer om hverandre...:D :D

Hele Lamborgini begynnte med akkuratt traktorer.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamborgini lager jo traktorer de oxo... Men har oxo hørt att delene på gti motoren til golf 2 og delene på lada 1800sport passer om hverandre...:D :D

Fullt mulig det..hehe.. Lada er jo morsom herje/jordebil.. akkurat som golf :)

Og ja.. Lambo lager traktorer.. var jo det dem begynte med.. vakke no negativt ment med traktorer.. poenget var bare at Calibra kanskje er mer "traktor" en 240 ;P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eivind b.s.

Heldigvis er det hver sin smak.

Personlig har jeg ikke helt sansen for Calibra,selv om den 4-hjuls drevne versjonen er blittelitt humor å kjøre med.

Selv foretrekker jeg Nissan 200sx s13.Smeller baken av en Calibra,både når det gjelder utseende, holdbarhet og ytelse.

Lett å trimme skjønner dere:) :cool:

utseendet er vel en smaksak. Jeg personlig synes calibra har et mye penere design enn en S13. forøvrig enn S14 også.. spørs vel hva en liker.

Calibra Turbo (C20LET) er ikke så vanskelig og trimme den heller akkurat...

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 lapper i trimming på en calibra turbo og du har over 300hk. Tror ikke du klarer det med en s13 eller s14.

Opel Calibra Turbo ligger vell på rund 140K, mens en S13 får du helt ned i 70K. Si 80 da for en strøken en.Da har du råd til trim for over 10 lapper i motsettning om du kjøper en calibra.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår