mexxor Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Skal snart legge opp remote kabel, og har skaffet meg en del meter med 0,75mm2 kabel, men begynte å tenke på om den egentlig var i minste laget. Lengden blir vel +/- 5m, og remoten skal til to forsterkere. Hvor grov kabel må jeg bruke, kan jeg evnt. bruke 0,75mm2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Holder med den du har anskaffet der ja, ekke rare strømmen som går i kabelen, kun ett styresignal. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Holder med den du har anskaffet der ja, ekke rare strømmen som går i kabelen, kun ett styresignal. En gjennomsnitts forsterker trekker ca 0,4 - 0,5 amp igjennom remoten. Så det skulle holde i lange baner ja. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 remote kabelen skal bare gi 12V signal inn på forsterkeren slik at den slår seg på ved signal... her går den en strøm som er så og si null A. 0.75mm2 holder lenge det :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 En gjennomsnitts forsterker trekker ca 0,4 - 0,5 amp igjennom remoten. Så det skulle holde i lange baner ja. Dumt at det stod i instruksjons-boka til cd-spillern min at det skulle trekkes MAKS 0.1 amp igjennom der da.. Og orginalt i signalkabler så er jo den kabelen mindre enn 0.75 :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Dumt at det stod i instruksjons-boka til cd-spillern min at det skulle trekkes MAKS 0.1 amp igjennom der da.. Og orginalt i signalkabler så er jo den kabelen mindre enn 0.75 :P kan jo være at det finnes små forsterkere som trekker mindre, men alle mine 3 sorsterkere som jeg har i bilen trekker mellom 400 og 500mA. Det som er vanlig å gjøre med remoten er å bruke remotledningen fra spillern til å styre ett rele som styrer remotstrømmen til forsterkerene, da vil du aldri få no problem med at forsterkerene trekker for mye strøm igjennom remoten. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 kan jo være at det finnes små forsterkere som trekker mindre, men alle mine 3 sorsterkere som jeg har i bilen trekker mellom 400 og 500mA. Det som er vanlig å gjøre med remoten er å bruke remotledningen fra spillern til å styre ett rele som styrer remotstrømmen til forsterkerene, da vil du aldri få no problem med at forsterkerene trekker for mye strøm igjennom remoten. Hva slags forsterkere er dette? Regner med du mener 4-500mA til sammen? Jeg har aldri målt mer enn 0.2-0.3A gjennom remote med amperemeter, og som nevnt over, er de fleste spillere beregnet for <300mA... Det er vel ikke vanlig å bruke relé for remotespenningen (skal i praksis kun være spenning, og minimalt med strøm her). Relé er noe man bør ha når man kobler på flere komponenter i paralell, som du har gjort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skipper'n Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Låner denna tråden litt jeg ,vis det går . Skal all strømmen fra batteriet gå rett til spiller og forsterker , så fra den blå på spiller til remote ? Går forsterker'n av da ?Har kobbla + til spiller/forsterker og blå fra spiller til remote (forsterker) funker ikke . Må jo være en klønefeil jeg gjør her da . Har en spiller , en forsterker og 2 stk 6x9 høytalere (subben har ikke kommet enda men den kommer ) alt av strøm kommer rett fra batteriane (båt) . Hvordan sette alt på der det skal slik at det blir riktig kobbla så forsterkeren slår seg av når jeg slår av spiller'n ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 prøv å sett på radioen Skipper'n Blå er remote til elektrisk antenne og det er noen spillere som bare gir spenning til antenna når radion er i gang.. remote til forsterkere er blå og hvit. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Så hvis det finne bare en blå kabel da? kan ikke den kabelen kobles til forsterker? Jeg har nettopp kjøpt meg nytt anlegg. Og mener på det bare er en blå ledning her. Jeg låner tråden din litt her jeg da:P håper det er greit Kan ikke dere vise oss et koblings skjema? som viser hvor strømmen skal til osv? hva som skal til forsterker osv? åsså en ting til! Hvis jeg har to forsterkere en til sub og en til høytalere? hvordan kobler jeg disse? jeg har fått me slike y kabler som skal binde disse sammen??? eller? For dere som er eksperter på dette område, imotsetning til meg som bare kan u= r*I for å sette det litt på spissen. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hvis man ikke har remote utgang på spilleren går det jo an å koble remote enten til tenningen eller bare en bryter. Men hvem har ikke remote utgang da? Selv gamle kjipe spillere har jo det... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Er vel ikke VANLIG med rele nei.. Men vis du kobler opp forsterkere kan det gå bra. Helt til hodesikringen din ryker.. Da trekkes det noe mere i det øyeblikket sikringen går.. vis du da har 2-3 forsterkere uten rele så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Hva slags forsterkere er dette? Regner med du mener 4-500mA til sammen? Jeg har aldri målt mer enn 0.2-0.3A gjennom remote med amperemeter, og som nevnt over, er de fleste spillere beregnet for <300mA... Det er vel ikke vanlig å bruke relé for remotespenningen (skal i praksis kun være spenning, og minimalt med strøm her). Relé er noe man bør ha når man kobler på flere komponenter i paralell, som du har gjort... I dokumentasjonen til min Pioneer PRS 1000 står det at forsterkeren trekker max 500mA på remoten, er seff ikke sikkert at den gjør det til vanlig , men når man først trekke kabler er det greit å ta høyde for maks effekt uttak, er bedre førevar enn snurt etter brann. :P Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg har altså overdrevet litt med min 6mm2? :D Tok den stort sett pga mekanisk styrke og at jeg hadde den liggende da. La også opp en ekstra i tilfelle jeg skulle trenge det noen gang. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg har altså overdrevet litt med min 6mm2? :D Tok den stort sett pga mekanisk styrke og at jeg hadde den liggende da. La også opp en ekstra i tilfelle jeg skulle trenge det noen gang. hehe.. så lenge der er plass til kablene er det jo kjekt å ha liggen det til senere bruk ja, men du skal nok jobbe fælt for å få tatt kvelden på 6mm2 kabler som remote kabler, med mindre du får en kortslutning da :P Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg