Gå til innhold

Hvor mange mm2 kabel til remote?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Holder med den du har anskaffet der ja, ekke rare strømmen som går i kabelen, kun ett styresignal.

En gjennomsnitts forsterker trekker ca 0,4 - 0,5 amp igjennom remoten. Så det skulle holde i lange baner ja.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennomsnitts forsterker trekker ca 0,4 - 0,5 amp igjennom remoten. Så det skulle holde i lange baner ja.

Dumt at det stod i instruksjons-boka til cd-spillern min at det skulle trekkes MAKS 0.1 amp igjennom der da..

Og orginalt i signalkabler så er jo den kabelen mindre enn 0.75 :P

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at det stod i instruksjons-boka til cd-spillern min at det skulle trekkes MAKS 0.1 amp igjennom der da..

Og orginalt i signalkabler så er jo den kabelen mindre enn 0.75 :P

kan jo være at det finnes små forsterkere som trekker mindre, men alle mine 3 sorsterkere som jeg har i bilen trekker mellom 400 og 500mA. Det som er vanlig å gjøre med remoten er å bruke remotledningen fra spillern til å styre ett rele som styrer remotstrømmen til forsterkerene, da vil du aldri få no problem med at forsterkerene trekker for mye strøm igjennom remoten.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være at det finnes små forsterkere som trekker mindre, men alle mine 3 sorsterkere som jeg har i bilen trekker mellom 400 og 500mA. Det som er vanlig å gjøre med remoten er å bruke remotledningen fra spillern til å styre ett rele som styrer remotstrømmen til forsterkerene, da vil du aldri få no problem med at forsterkerene trekker for mye strøm igjennom remoten.

Hva slags forsterkere er dette? Regner med du mener 4-500mA til sammen?

Jeg har aldri målt mer enn 0.2-0.3A gjennom remote med amperemeter, og som nevnt over, er de fleste spillere beregnet for <300mA...

Det er vel ikke vanlig å bruke relé for remotespenningen (skal i praksis kun være spenning, og minimalt med strøm her). Relé er noe man bør ha når man kobler på flere komponenter i paralell, som du har gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denna tråden litt jeg ,vis det går .

Skal all strømmen fra batteriet gå rett til spiller og forsterker , så fra den blå på spiller til remote ? Går forsterker'n av da ?Har kobbla + til spiller/forsterker og blå fra spiller til remote (forsterker) funker ikke . Må jo være en klønefeil jeg gjør her da . Har en spiller , en forsterker og 2 stk 6x9 høytalere (subben har ikke kommet enda men den kommer ) alt av strøm kommer rett fra batteriane (båt) . Hvordan sette alt på der det skal slik at det blir riktig kobbla så forsterkeren slår seg av når jeg slår av spiller'n ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det finne bare en blå kabel da? kan ikke den kabelen kobles til forsterker? Jeg har nettopp kjøpt meg nytt anlegg. Og mener på det bare er en blå ledning her.

Jeg låner tråden din litt her jeg da:P håper det er greit

Kan ikke dere vise oss et koblings skjema? som viser hvor strømmen skal til osv? hva som skal til forsterker osv?

åsså en ting til! Hvis jeg har to forsterkere en til sub og en til høytalere? hvordan kobler jeg disse? jeg har fått me slike y kabler som skal binde disse sammen??? eller?

For dere som er eksperter på dette område, imotsetning til meg som bare kan u= r*I for å sette det litt på spissen. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har remote utgang på spilleren går det jo an å koble remote enten til tenningen eller bare en bryter.

Men hvem har ikke remote utgang da? Selv gamle kjipe spillere har jo det...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsterkere er dette? Regner med du mener 4-500mA til sammen?

Jeg har aldri målt mer enn 0.2-0.3A gjennom remote med amperemeter, og som nevnt over, er de fleste spillere beregnet for <300mA...

Det er vel ikke vanlig å bruke relé for remotespenningen (skal i praksis kun være spenning, og minimalt med strøm her). Relé er noe man bør ha når man kobler på flere komponenter i paralell, som du har gjort...

I dokumentasjonen til min Pioneer PRS 1000 står det at forsterkeren trekker max 500mA på remoten, er seff ikke sikkert at den gjør det til vanlig , men når man først trekke kabler er det greit å ta høyde for maks effekt uttak, er bedre førevar enn snurt etter brann. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså overdrevet litt med min 6mm2? :D

Tok den stort sett pga mekanisk styrke og at jeg hadde den liggende da. La også opp en ekstra i tilfelle jeg skulle trenge det noen gang.

hehe.. så lenge der er plass til kablene er det jo kjekt å ha liggen det til senere bruk ja, men du skal nok jobbe fælt for å få tatt kvelden på 6mm2 kabler som remote kabler, med mindre du får en kortslutning da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider