Gå til innhold

billig og bra sub + forsterker til sub&frontsett

Ranger emnet

Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Hei

Denne tråden føyer seg nok inn i "hjelp hva skal jeg kjøpe" trådene, men jeg tar sjangsen likevel :)

Vil ha mer lyd i bilen, og da holder det ikke med originale elementer fra 1989. Jeg er ikke ute etter no dyre saker, bare noe som gir litt mer trykk enn originalelementene klarer.

Fra før har jeg en pioneer DEH-P770MP. Foran har jeg tenkt på et sett focal 130a1. Da mangler det bare sub, kasse og forsterker til å drive hele sulamitten.

Jeg er ikke audiofil og setter ikke skyhøye krav til lyden, så jeg vil ikke ut med mer penger enn nødvendig. Kasse skal jeg nok klare å snekre sammen selv, men en grei sub og passende forsterker til sub og frontsett trenger jeg hjelp til å finne.

Håper noen her kan hjelpe i jungelen av merker :)

*edit:

Har satt meg et tak på 5000 kroner, og ca 1300 forsvinner i et slikt focal 5,25 frontsett. Noen forslag til sub og forsterker som kan drive denne sub'en og frontsettet mottas med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL har en veldig bra sub nå, koster vel "henholdsvis" 1998 for vanlig portet kasse, og 2498 for bandpass-kasse, på BRL. (Var iallefall det i Charlottenberg sist jeg var der.)

Ei venninne har den bandpass-kassa, drevet av en Rockford Fosgate 4-kanaler i Polo'n sin, og det kommer mer enn nok lyd.

Forsterkeren kostet 2590, hvis jeg ikke husker helt feil. Kommer litt over budsjettet ditt, men det er så absolutt verdt det. Den 4-kanaleren er hvass nok til ditt bruk, samt litt mer. (Pluss at det er svenske kronasjer.)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sub'en selger forøvrig Realcar nå også, til ca samme pris.

(du må gå på http://www.realcar.no og søke på artikkelnr. Det gikk ikke å hotlinke..)

Bandpass Art.NR 285GTO1204BP

Åpen kasse Art.NR 285GTO1204BR

En annen "Serie", låter nok bra den og.. Art.NR 285GTO1200B

Jeg anbefaler deg iallefall til å kjøpe ett velkjent merke, og ikke noe "ukjent" fordi det er billig..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider